اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

سدان‌ها همچنان پرطرفدار

مدتی است که فروش سدان‌ها در حال کاهش بوده است. عموم مردم اکنون کراس اوورها و شاسی بلندها را به دلایلی ترجیح می‌دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ‌کس نمی‌خواهد که سدان بخرد. کادیلاک CT۵ که اخیراً به روز شده است، نمونه بارز استقامت در این سگمنت است. این خودرو در سال ۲۰۲۳ به دلیل دو بازار بزرگ سدان یعنی ایالات متحده و چین، فروشنده شماره یک کادیلاک در سراسر جهان بود.

جان راث، معاون جهانی کادیلاک، در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر خاطرنشان کرد که تحویل قوی جهانی، CT۵ را به این ارتقاها سوق داده است. شایان ذکر است که موفقیت این خودرو تنها نتیجه افت فروش در مدل‌های دیگر نیست. فروش کلی این برند تنها در ایالات متحده، تقریباً بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

در ایالات متحده، تحویل این خودرو در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸۵۹۳ دستگاه رسید که پس از مدل لیریک تمام برقی، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. تنها سدان احتراق داخلی دیگر، یعنی CT۴، که هنوز هم کادیلاک آن را به فروش می‌رساند، سال خوبی را سپری نکرد. تحویل در آمریکای شمالی حدود ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴۴ دستگاه رسید.

به همین دلیل است که CT۵ فیس لیفت شده در حالی که برای CT۴ این اتفاق نیفتاده است. سرنوشت این سدان جمع و جور کادیلاک که برای مقابله با سری ۳ عرضه می‌شد، نامشخص است. مایه شرمساری خواهد بود که این مدل هم از بین برود، البته که برندهایی مانند فورد به طور کامل سدان‌ها را حذف کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که در چند سال آینده، تنها برای یک سدان بنزینی در خط تولید کادیلاک جا وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا