اخبارفناوری و تکنولوژی

سناتورهای آمریکا خواستار بررسی ابزارهای خلاصه‌ساز هوش مصنوعی شدند

ابزارهای هوش مصنوعی و غول‌های فناوری به‌صورت رایگان از محتواهای تولیدشده توسط ناشران استفاده می‌کنند.

به گزارش دنده6: گروهی از سناتورهای دموکرات از کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری ایالات متحده خواسته‌اند که ابزارهای هوش مصنوعی که برای خلاصه‌سازی متن‌ها و دستورالعمل‌ها کاربرد دارند را به جهت نقض احتمالی قوانین مربوط به رقابت بررسی کنند.

در حال حاضر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که می‌توانند اخبار و دستورالعمل‌ها را برای کاربران خلاصه کنند و استنتاج خود را از هر متن ارائه دهند. برخی چت‌بات‌ها نیز به چنین قابلیتی مجهز هستند. درحالی‌که قابلیت خلاصه‌کردن متون طولانی می‌تواند برای کاربران بسیار کاربردی باشد، اما سناتورهای آمریکایی نگران تأثیر آن بر رقابت در بازار هستند.

ابزارهای هوش مصنوعی به‌صورت رایگان از محتواهای سایرین استفاده می‌کنند

هوش مصنوعی

به گزارش تک کرانچ، گروهی از سناتورهای دموکرات با ارسال نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری، از آن‌ها خواسته‌اند که انطباق ابزارهای خلاصه‌ساز متن مبتنی بر هوش مصنوعی را با قوانین رقابت بررسی کنند. به عقیده این سناتورها، ابزارهای هوش مصنوعی در حال ضربه‌زدن به تولیدکنندگان و ناشران هستند.

بسیاری از بنگاه‌های خبری در سالیان گذشته مجبور به تعدیل‌نیرو و اخراج کارمندان خود شده‌اند. این درحالی‌که شرکت‌هایی مانند گوگل و متا به‌صورت رایگان از محتواهای تولید شده توسط این بنگاه‌ها استفاده می‌کنند و هیچ پولی را نیز در عوض آن نمی‌پردازند. حالا ابزارهای هوش مصنوعی نیز در کنار غول‌های فناوری در حال استفاده رایگان از محتواهای ناشران هستند. این کار می‌تواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به اقتصاد حوزه خبررسانی وارد کند.

به عقیده سناتورهای آمریکایی، تعدادی از شرکت‌های بزرگ در حال کنترل بازار برای کسب درآمد از محتوای اصلی از طریق تبلیغات هستند و این شرکت‌ها بازار را به نفع خود تغییر می‌دهند. کاربرانی که با در دسترس قراردادن محتوای خود برای استفاده هوش مصنوعی موافقت نکنند توسط این شرکت‌ها از بازار کنار گذاشته خواهند شد.

این سناتورها در نامه خود همچنین از کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری خواسته‌اند تا بررسی کنند که آیا این روش‌های جدید شکلی از رفتار انحصاری یا یک روش رقابت ناعادلانه در نقض قوانین ضد انحصار هستند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا