اخبار خارجیاسلایدر

سوپراسپرت جاده‌ای مرسدس AMG

این خودرو بر پایه نسخه GT3 مرسدس AMG GT طراحی شده و بیش از ۱.۱ میلیون دلار قیمت دارد.

به گزارش دنده 6 – مرسدس AMG در هفته گذشته از فرصت گردهمایی بزرگ خودرویی در لس‌آنجلس استفاده کرد محصولی تازه را به مشتریان ثروتمند خود نشان داد. این خودروی جدید نسخه جاده‌ای خودروهای مسابقه‌ای AMG GT3 به شمار می‌رود که خود بر پایه کوپه AMG GT جاده‌ای توسعه پیدا کرده است. گویا مرسدس با خمیر خود نان را آماده کرده و دوباره به خمیر تبدیل کرده؛ حاصل تلاش خود را «GT3 ادیشن ۱۳۰Y» نامیده است.

تنها ۱۳ نفر شانس مالکیت این سوپراسپرت مخصوص پیست را دارند که هر دستگاه آن قیمتی برابر ۱,۱۳۴,۰۰۰ دلار دارد. بنابراین این خودرو را می‌توان محصولی برای تحقق بخشیدن به رویای کسانی دانست که پول زیادی دارند و می‌خواهند سواری خودروهای مسابقه‌ای این شرکت را تجربه کنند. نکته جالب توجه آن است که مرسدس AMG هنوز هیچ یک دستگاه از آن را هم به فروش نرسانده و برای دریافت پیشنهادات خریداران علاقه‌مند مشتاق خواهد بود.

تلاش تازه مهندسان این شرکت آلمانی پاسخی به عرضه پورشه ۹۱۱GT3R رن‌اسپرت محسوب می‌شود که سال گذشته رونمایی شد و سروصدای زیادی را در رسانه‌ها به پا کرد. درست مانند سوپراسپرت ویژه پورشه، خودروی مرسدس هم برای رانندگی افراد عادی بهینه‌سازی شده، قیمتی بیشتر از ۱ میلیون دلار دارد و بر پایه خودرویی مسابقه‌ای طراحی شده است. از آنجا که این خودروی قدرتمند محدودیت‌های نسخه مسابقه‌ای ندارد خریداران خوش‌شانس آن می‌توانند از تمام توان خودروی مسابقه‌ای بهره‌مند شوند.

مرسدس AMG با تولید تنها سیزده نسخه از GT3 130Y باعث شده تا این سوپراسپرت از مدل کلاسیک و گران‌قیمت CLK GTR استراتن‌ورژن هم کمیاب‌تر شود؛ خودرویی که تنها ۲۵ دستگاه از آن وجود دارد. البته GT3 130Y از ابعاد دیگری هم حائز اهمیت است. سازنده اعلام کرده که این آخرین نسخه AMG GT3 با پیشرانه تنفس‌طبیعی خواهد بود پس انتظار می‌رود قیمت آن در آینده افزایش هم پیدا کند و به مدلی ارزشمندتر تبدیل شود.

یک موتور ۶.۳ لیتری V8 وظیفه نیرورسانی به چرخ‌های عقب GT3 130Y را بر عهده دارد که روی‌هم‌رفته ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گازهای خروجی موتور از اگزوزهای منحصربه‌فرد خارج می‌شوند که نشانه توجه مهندسان مرسدس به جزئیات فنی این محصول است. هر چند تلاش خودروسازی آلمانی قابل‌تقدیر محسوب می‌شود اما همچنان GT3 130Y را از فورد موستانگ GTD عقب‌تر نگه می‌دارد؛ خودرویی که با تکیه بر برادر مسابقه‌ای خود به یک هیولا تبدیل شده است.

مرسدس AMG برای آنکه GT3 130Y در مقایسه با نمونه FIA تا ۱۵ درصد نیروی عمودی بیشتری را تولید کند، از اسپیلتر جدید، طاق بازطراحی شده، گلگیرهای جانبی تازه و دیفیوزری نو استفاده می‌کند. چرخ‌های عقب این خودرو هم پهن‌تر شده‌اند و حال شاهد استفاده از DRS در آن هستیم که با محدودیت‌های FIA، در مسابقات رسمی جایی ندارد. مرسدس می‌گوید که بهره‌مندی GT3 130Y از سیستم آیرودینامیک فعال در بخش زیرین و جلوی خودرو، دستیابی آن به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر را ممکن می‌کند. نظر شما درباره این خودروی خاص از مرسدس AMG چیست؟ آیا برنامه بازاریابی این شرکت در برابر پورشه شکست خواهد خورد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا