اخبار خارجی

شاسی‌بلند جدید شیائومی منتشر شد

پس از ثبت تصاویر جاسوسی شاسی‌بلند جدید شیائومی، کاربران فضای مجازی تصاویر دیجیتالی و رندرهای این خودرو را منتشر کرده‌اند.

به گزارش دنده 6 – با انتشار تصاویر جاسوسی شاسی‌بلند شیائومی MX11 در هفته قبل، طرفداران این برند سریعاً دست به کار شده و رندرهای آن را منتشر کرده‌اند. لی جون مدیرعامل شیائومی اخیراً گفته بود این شرکت در بازار شاسی بلندهای برقی و هیبریدی که اشباع شده حضور نخواهد یافت و بجای آن یک خودروی ارزان‌تر تولید خواهد نمود؛ اما به نظر می‌رسد نظر مدیرعامل شیائومی تغییر کرده و پس از موفقیت SU7، شرکت موردبحث به دنبال عرضه دومین خودروی خود با کد MX11 است.

شیائومی SU7 به خاطر طراحی الهام گرفته از پورشه مشهور شده ولی طراحان مستقل دنیای خودرو درباره طراحی ظاهری شاسی‌بلند جدید شیائومی از فراری پورسانگوئه الهام گرفته‌اند. باید دانست اولین خودروی این شرکت سریعاً بین مشتریان جوان چینی محبوب شد و در عرض چهار دقیقه ابتدایی عرضه به پیش‌فروش بیش از ۱۰ هزار دستگاهی دست یافت و این رقم تنها در ۲۷ دقیقه به ۵۰ هزار دستگاه رسید. شیائومی انتظار دارد ۱۲۰ هزار دستگاه از SU7 را در سال جاری تحویل مشتریان دهد.
تصاویر جاسوسی جدید نشان دهنده تست‌های اولین شاسی‌بلند شیائومی هستند. در این تصاویر خودرویی آیرودینامیک با بدنه‌ای سرراست و کالیپرهای ترمز زرد رنگ را می‌بینیم. همچنین باید به فاصله بین محوری زیاد و اورهنگ‌های کوتاه اشاره کنیم که نویدبخش کابینی جادارتر خواهند بود. علیرغم شک و تردیدهایی که درباره طراحی ظاهری شاسی‌بلند جدید شیائومی وجود دارد، ما معتقدیم MX11 از همان پلتفرم SU7 استفاده خواهد کرد. این خودرو از طرح شاسی‌بلند کوپه پرفورمنس سود خواهد برد تا نظر خریداران جوان را جلب کند.

انتظار می‌رود MX11 کابینی جادار به ویژه در بخش عقب ارائه کند. همچنین قیمت این خودرو بیشتر از SU7 خواهد بود اما به مصاف خودروهایی همچون تسلا مدل Y خواهد رفت. این خودرو می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی روی کلاس شاسی بلندهای کوپه، برقی و پرفورمنس بگذارد، کلاسی که باعث شده خودروهایی مانند فورد موستانگ مک ای، دنزا N7 و IM LS6 با مشکل مواجه شوند. ما انتظار داریم شاسی‌بلند جدید شیائومی در سال ۲۰۲۵ ارائه شود. البته شیائومی مشغول توسعه خودروهای دیگر از جمله مدل ارزان‌قیمتی با کد نام کانلون است. شیائومی با سرمایه‌گذاری سنگین روی کسب‌وکارهای جدید می‌خواهد در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده جزو ۵ خودروساز برتر دنیا باشد. با تمرکز اولیه روی بازار چین، شیائومی بر تقویت برند خود تأکید دارد و حساب ویژه‌ای روی شاسی‌بلند خود باز کرده است. چینی‌ها قول داده‌اند این خودرو ترکیبی از طراحی اسپرت، ویژگی‌های پیشرفته و قیمتی رقابتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا