اخبار خارجیاسلایدر

شرکت هونیگان اعلام ورشکستگی کرد

هونیگان آمریکا که با ویدئوهای دریفت خودروهای جذاب توسط کن بلاک شناخته می‌شود اعلام ورشکستگی کرده است.

به گزارش دنده 6 – این شرکت امیدوار است با اعلام فرایند ورشکستگی خود بتواند فرایند بازسازی ساختار خود را با مالکیت اکثریت وام‌دهندگان فعلی خود شروع نماید. هونیگان همچنین به دنبال پرداخت ۱.۲ میلیارد بدهی خود و دریافت ۵۷۰ میلیون دلار سرمایه جدید است. این تغییر و تحولات بر اساس توافقنامه حمایت بازسازی که قبلاً با بسیاری از طلبکاران به دست آمده صورت خواهد گرفت.

هونیگان در سال ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از فرایند ری برند خود زیر چتر حمایتی ویل پروز قرار گرفت. ویل پروز شرکتی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و در زمینه طراحی و فروش رینگ و لاستیک افترمارکت و لوازم جانبی وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. قبل از این اقدامات شرکتی دیگر ویل پروز را در آوریل ۲۰۱۸ خریداری کرده بود. البته فعالیت‌های ویل پروز تا قبل از همکاری با هونیگان شامل خرید دو کارخانه در آمریکا به ارزش ۱۲ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری‌های دیگر نیز بوده است. البته هیچ‌کدام از این اقدامات از بابت اقتصادی به‌صرفه نبوده و ویل پروز هر دو کارخانه را تعطیل کرده است.

هونیگان و چندین شرکت دیگر که در سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشته‌اند به دلیل مشکلات زنجیره تأمین و نرخ بالای بهره به بن رسیده‌اند. هزینه متریالی همچون آلومینیوم بالا رفته و بر اساس گزارش مالک ویل پروز بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ دو برابر شده است. با اینکه درآمد این شرکت از ۸۴۴ میلیون دلار سال ۲۰۱۹ به ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده اما میزان تقاضا در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و به تبع آن درآمدها نیز افت کرده است. هونیگان می‌گوید اعلام ورشکستگی به شرکت کمک خواهد کرد تا تناسب خوبی بین درآمدها و بدهی‌ها ایجاد کند و بدون تحت تأثیر قرار گرفتن کارکنان، مشتریان و تأمین‌کنندگان کسب‌وکار عادی خود را ادامه دهد. البته آینده هونیگان هم‌اکنون در دستان دادگاه قرار دارد و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این شرکت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا