اخبارفناوری و تکنولوژی

صادرات ماشین‌آلات پخت نان به ۴۷ کشور با قابلیت کاهش مصرف انرژی

یک شرکت دانش‌بنیان دستگاه پخت نان پرتابل را به تولید رساند که با کاهش مصرف گاز و ضایعات برای پخت انواع نانو مناسب‌سازی شده، ضمن آنکه به ۴۷ کشور نیز صادر شده است.

به گزارش دنده6 :  محمدرضا اسحاق‌آبادی، مدیر این شرکت دانش‌بنیان محصولات تولیدی این مجموعه را ماشین‌آلات پخت نان، شیرینی و غذا دانست و گفت: ما از سال ۱۳۷۰ در این زمینه اقدام به طراحی و تولید محصولات کردیم و تا به امروز توانستیم محصولات تولیدی خود را به ۴۷ کشور جهان از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، ژاپن، سنگاپور، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم.

وی با بیان اینکه دستگاه پرتابل پخت نان موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان شد، ادامه داد: این سیستم به صورت طبقه‌ای و تونلی، نان تولید می‌کند. با تولید این دستگاه توانستیم ۷۵ درصد مصرف انرژی را کاهش دهیم. این میزان کاهش انرژی مورد بررسی شرکت و تایید پارک علم و فناوری قرارگرفته است.

اسحاق‌آبادی کاهش مصرف سوخت را از مزایای این ماشین آلات عنوان کرد و یادآور شد: ما تولیدکننده کم‌مصرف‌ترین دستگاه پخت نان به شمار می‌رویم، همچنین برای ارتقای کیفیت محصول با اتکا به دانش تیم تحقیق و توسعه مجموعه و با حمایت‌هایی که از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری انجام داده‌ایم، موفق به تولید و بومی‌سازی خمیر ترش شده‌ایم. این دستاورد در ارتقای کیفیت نان تأثیر بسزایی دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی با بیان این که در حال حاضر واحد تحقیق و توسعه مجموعه چند پروژه برای اجرای نان‌های سنتی دارد، گفت: تمام عشایر کشور از محصول ما استفاده می‌کنند. ما عملاً با حذف شعله از بستر پخت، بستری کاملاً بهداشتی و ایمن برای نان‌های حجیم، نیمه‌حجیم و مسطح ایجاد کرده‌ایم و توانستیم ضایعات پخت نان را به حد صفر برسانیم، زیرا با حذف شعله، دما به صورت تدریجی به بستر پخت منتقل می‌شود و نان تولیدی دارای بافت مناسب و خواص غذایی بالایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا