اخبار خارجیاسلایدر

صدای جذاب در خودروی مسابقه‌ای کادیلاک LMDH

خودروی مسابقه‌ای LMDh کادیلاک به عنوان یکی از معدود محصولات تنفس طبیعی، صدای بسیار جذابی را تولید می‌کند.

به گزارش دنده 6 – کادیلاک جزو خودروسازان تراز اول دنیاست که تلاش می‌کند با یک خودروی مسابقه‌ای در رقابت‌های LMDh به پیروزی برسد. قوانینی که برای جدیدترین نسل این خودروها در نظر گرفته شده آزادی عمل زیادی دارد و هر شرکتی از فراری گرفته تا تویوتا ایده متفاوتی را برای تکمیل کار خود پیاده می‌کند. البته کادیلاک منحصربه‌فرد ظاهر شده و تنها خودروی مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی با میل‌لنگ صلیبی را راهی مسابقات کرده است. همین نوع طراحی موجب شده خودروی کادیلاک صدایی پرطنین و متمایز داشته باشد.

آمریکایی‌ها مشتاق هستند این موضوع را با همه در میان بگذارند و به همین خاطر ویدئویی از صدای تولیدی خودروی مسابقه‌ای LMDh کادیلاک در یوتیوب منتشر شده است. این خودرو که با نام V سریز R شناخته می‌شود به پیشرانه ۸ سیلندر با کد LMC55R مجهز است و حجم پیشرانه ۵.۵ لیتری‌اش از تمامی رقبا بیشتر است. همین حجم ۵.۵ لیتری باعث شده پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی آکورا ARX-06 اصلاً به چشم نیاید.

از نظر قوانین، تمامی این پیشرانه‌ها با همراهی سیستم هیبریدی قدرت یکسانی تولید می‌کنند و حتی منحنی قدرت آن‌ها نیز باید بسیار شبیه هم باشد. البته تقریباً محدودیتی از نظر پیکربندی خود پیشرانه وجود ندارد. همین آزادی عمل درباره نوع پیشرانه به کادیلاک اجازه می‌دهد طراحی نسبتاً منحصربه‌فردی را انتخاب کند. در مقابل باید دانست چگونگی تعبیه میل‌لنگ روی پیشرانه خودروها بسیار محدود شده است. همچنین استفاده از موتور استارتر کاملاً ممنوع است و بنابراین بامپ استارتینگ خودروها ضروری خواهد بود.

چندین خودروی دیگر LMDh نیز صدای بسیار خوبی دارند اما کادیلاک تأکید ویژه‌ای روی صدای تولیدی خودروی خود دارد و آن را بخشی از هویتش می‌داند. آمریکایی‌ها چندین ویدئوی کوتاه مشابه با این را نیز قبلاً منتشر کرده‌اند و حتی در یکی از آن‌ها خودروی کادیلاک با خودروی جاده‌ای فراری مسابقه درگ برگزار می‌کند. کادیلاک همچنین یک مستند کامل درباره محصول خود در لمان منتشر کرده است. نیازی به گفتن نیست که این برند و جنرال موتورز کل پروژه خود را بسیار جدی گرفته‌اند و امیدواریم خروجی این تلاش‌ها تولید خودروهای جاده‌ای هیجان‌انگیزتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا