اخبار خارجیاسلایدر

صدای زیبای موتور 12 سیلندر توربو نسل بعدی آستون مارتین ونکوئیش

با رونمایی از پیشرانه V12 توئین توربوشارژ، آستون‌مارتین تا کمتر از یک هفته دیگر از نسل تازه سوپراسپرت محبوب خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 –  معرفی نسل تازه ونکوئیش تا آن حد برای آستون‌مارتین اهمیت داشته که تمام پست‌های پیشینش در شبکه‌های اجتماعی را تنها برای معرفی این خودرو پاک کرده است. این شرکت با استفاده از هشتگ «All Will be Vanquished » اشاره می‌کند که این سوپراسپرت جایگزین نسل کنونی DBS خواهد شد و به‌این ترتیب به‌عنوان پرچمدار خودروهای GT این شرکت شناخته خواهد شد.

هر چند هنوز خبری از تصاویر غیررسمی و رسمی از این خودرو نیست اما با توجه به اهداف تجاری آستوت‌مارتین مشخص است که این شرکت تصمیم گرفته است که سوپرGT خود را به یک سوپراسپرت موتورمیانی تبدیل نکند؛ به این ترتیب مدل مفهومی ونکوئیش ویژن کانسپت که چند سال پیش رونمایی شد با این خودرو کاملا متفاوت خواهد بود. نسخه کانسپت که در سال ۲۰۱۹ و در جریان نمایشگاه خودروی «ژنو» رونمایی شده بود از یک پیشرانه ۳ لیتری V6 با توان تولید بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‎‌کرد. برنامه آن بود که نام ونکوئیش به یک سوپراسپرت موتورمیانی تبدیل شود که مشخصا این طرح کنار گذاشته شده است.

همان‌طور که گفته شد هنوز تصاویر رسمی این خودرو منتشر نشده است اما انتظار می‌رود طراحان این شرکت از همان زبان آشنا و به‌روزشده ونتیج استفاده کنند و ونکوئیش را هم به چراغ‌های تازه، جلوپنجره همیشگی اما بزرگ‌شده و فرم اسپویلر نو ببینیم.

آستون‌مارتین می‌گوید که ونکوئیش جدید از موتور DBS آلتیمیت بهره خواهد برد که توان تولید بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱,۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ درحالی‌که همین پیشرانه در DBS آلتیمیت تنها ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. افزایش قدرت و گشتاور این موتور V12 تویین توربو در مدل جدید به‌لطف بهره‌وری از بهبودهای مشخصی چون میل‌بادامک جدید، سرسیلندرهای ارتقا یافته و… ممکن شده است. از آنجا که طرفداران تاب‌وتب زیادی برای معرفی این خودرو دارند، تیم بازاریابی آستون‌مارتین تصمیم گرفته است که از صدای سوپرGT جدید خود در یک ویدئوی تبلیغاتی رونمایی کند. شما هم می‌توانید صدای این خودرو را از طریق ویدئوی زیر گوش کنید. نظر شما درباره نسل بعدی ونکوئیش چیست؟ آیا محصولات آستون‌مارتین بیش از اندازه به یکدیگر نزدیک هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا