اخبارفناوری و تکنولوژی

صرفه‌جویی ۵۰ درصدی در مصرف برق با توسعه الکتروموتورهای BLDC

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب یک طرح کلان، تولید الکتروموتور BLDC را در دستور کار خود قرار داده است که در نتیجه آن ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کل کشور رقم خواهد خورد.

به گزارش دنده6 : رحیمی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان طراحی و تولید موتورهای BLDC، نهادینه کردن فناوری طراحی و ساخت این نوع موتورها را از اهداف اجرای این طرح کلان ملی دانست و گفت: طراحی این موتورها و فراهم کردن بسترهای تکنولوژی آن از سال ۹۷ کلید خورد و در حال حاضر، طراحی‌های اولیه صورت گرفته و تاکنون موفق شدیم در سه فریم سایز موتور BLDC  را از توان ۲۵۰ وات تا پیک پاور ۵۰ کیلو وات طراحی کنیم.

وی با بیان این‌که کاربرد این موتورها در کولرهای آبی و فن صنعتی، صرفه‌جویی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی برق را به همراه دارد، یادآور شد: این موتورها به دلیل برخورداری از دور پیوسته می‌توانند افت فشار را جبران کنند. با نصب این موتورها، کولرهای آبی با گرید A و A پلاس تولید شد که میزان مصرف را تا اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

رحیمی ادامه داد: محصولاتی که در حال حاضر در دست تولید داریم، موتورهای کولرهای سایز ۳۵۰۰، ۵۵۰۰، ۷۵۰۰، ۱۱۰۰۰ و ۱۳۰۰۰ برای مدل‌های سانتریفیوژ هستند و مدل‌های فن اکسیال را که برای کولرها و فن‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سایزهای ۱۰، ۱۴، ۲۰، ۲۴، ۳۰ و ۴۴ هزار موتور تولید می‌کنیم که طیف توانی آنها از ۲۵۰ وات شروع شده و تا پیک پاور یک و نیم کیلو وات می‌رسد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی گفت: این محصولات تماما روی فریم سایز اولیه است و فریم سایز بعدی برای موتورسیکلت‌های ۱۲ اینچ است که از رنج توانی سه کیلو وات تا هفت کیلو وات تولید می‌شود. بالاترین سایز لمینیشنی هم که داریم، برای موتورهای موتور سیکلتی ۱۷ اینچ است که از رنج توانی ۶ کیلو وات شروع شده و تا پیک پاور ۵۰ کیلو وات ادامه دارد.

وی در خصوص صادرات این شرکت، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد هزار دستگاه الکتروموتور، درایور، پنل و ریموت به کشور عراق صادر کرده‌ایم.  همچنین تعدادی کیس‌های فن آکسیال سایز بزرگ صنعتی هم به کشور امارات صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا