اخباراخبار داخلیاختصاصی دنده 6اسلایدر

عجیب ولی واقعی

برای کسانی که عشق خودرو هستند و تاریخ و اخبار مرتبط با آن را دنبال می‌کنند شنیدن یا دیدن اولین‌ها و اتفاقات عجیب و غریب و اخبار شوکه‌کننده همواره پر از لذت و هیجان است. ما در این گزارش سه قسمتی به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم.


اولین خودرو
اولین خودروی جهان توسط «کارل بنز» در سال 1885 ساخته شد. حداکثر سرعت این خودرو 16 کیلومتر در ساعت بود. موتور این خودرو یک سیلندر چهار زمانه داشت که به‌صورت افقی روی شاسی نصب شده بود.  این خودرو با عنوان موتورواگن، به نام بنز ثبت اختراع شده است.

اولین خودرو برای عامه مردم
در سال 1908، مدل T که هنری فورد ساخت به اولین خودرویی تبدیل شد که در دسترس عموم قرار گرفت. این ماشین ارزان قیمت بود. در سال 1908 حدود 850 دلار و در سال 1925 این خودرو 260 دلار هزینه داشت. (کاهش قیمت خودرو عمدتاً به دلیل راه‌اندازی خط مونتاژ بود.)


اولین چراغ راهنمایی و رانندگی
اولین چراغ راهنمایی و رانندگی دنیا در سال ۱۹۱۴ و در شهر اوهایوی آمریکا راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۱۱، خطوط جداکننده مسیر رانندگی در میشگان، نقاشی و اجرا شد.
علامت گردش به چپ ممنوع برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ و در بوفالوی نیویورک استفاده شد.
استاندارسازی فرمان در سمت چپ در آمریکا در سال ۱۹۰۸ اتفاق می‌افتد.


اولین سفر دور دنیا با خودرو
اولین سفر دور دنیا توسط برتا بنز، همسر کار بنز و دو پسرش در ماه اوت سال 1888 از مانهایم در جنوب آلمان انجام شد.


مرگ در کمین حواس‌پرتی
تصادف‌ها معمولاً در عرض سه ثانیه پس از پرت شدن حواس راننده اتفاق می‌افتد.  به گفته یک منبع، ارسال پیامک هنگام رانندگی احتمال تصادف را ۲۳ برابر افزایش می‌دهد.


چه رنگی را دوست دارید؟
در سال 2013، رنگ سفید مورد محبوب‌ترین رنگ ماشین در جهان بود. بر اساس یک مطالعه استرالیایی، خودروهای سفید رنگ 10 درصد کمتر در معرض تصادف هستند. علاوه بر این، سرقت خودروهایی که رنگ‌های رایج دارند بیشتر از دیگر خودروها گزارش شده است.


خودروهای برقی
در سال 2017، تسلا به دومین شرکت خودروسازی جهان تبدیل شد.


چیزی شبیه معجزه
در صورت تصادف یا ضربه، کیسه‌های هوا تنها در 30 میلی‌ثانیه باد می‌شوند. طبعاً این موضوع ارتباطی با خودروهای تولید ایران ندارد.


هر 24 ثانیه یک ماشین
از 1909 تا 1927، فورد بیش از 15 میلیون خودرو ساخت. در ابتدا مونتاژ مدل T تقریباً ۱۲ ساعت طول کشید.  با کمک تکنیک خط مونتاژ، این مدت زمان برای هر خودرو در سال 1913 به هشت دقیقه کاهش یافت و سرانجام در سال 1927، در آخرین سال‌های تولید مدل T،  هر ۲۴ ثانیه یک خودرو آماده می‌شد.


محبوب‌ترین خودروی قرن بیستم
یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های جهان، فولکس‌واگن بیتل است. شاید جالب باشد که بدانید از این مدل 20 میلیون دستگاه یا بیشتر در سراسر جهان فروخته شد تا تبدیل به محبوب‌ترین خودروی قرن بیستم شود.


پرفروش‌ترین
شاید جالب باشد بدانید که تویوتا کرولا پرفروش‌ترین خودروی جهان است. کرولا در بیش از 150 کشور و منطقه فروخته می‌شود و این شرکت هر 15 ثانیه یک کرولا به فروش می‌رساند. از زمان عرضه‌ی این مدل از تویوتا در سال 1966، این شرکت بیش از 44.1 میلیون دستگاه از این خودروها را فروخته است که تقریباً معادل 20 درصد از فروش کلی شرکت است.


جرم رانندگی
در کشور روسیه راندن خودروی کثیف، جرم کیفری دارد.


یک خانواده بزرگ
آیا می‌دانستید که گروه فولکس‌واگن شامل دوازده برند از هفت کشور اروپایی است؟ این گروه شامل اتومبیل‌های مسافربری فولکس واگن، آئودی، سیت، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، خودروهای تجاری فولکس‌واگن، اسکانیا، و مان است.


ترافیک خودرو
تعداد خودروها در لس‌آنجلس بیشتر از تعداد مردم است.


مخترع نابینا
رالف تیتور، مخترع سیستم نگه‌دارنده‌ی سرعت یا همان کروز کنترل، نابینا بود. او، کروز کنترل را در سال 1948 اختراع کرد.


امنیت
کمربند ایمنی، در هر شش ثانیه جان یک نفر را نجات می‌دهد.  کمربندهای ایمنی توسط ولوو اختراع شد اما ثبت اختراع نشد تا این اختراع برای اهداف ایمنی توسط خودروسازان دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.


ماشین‌های خودران
در سال 2012، نوادای آمریکا به اولین ایالتی تبدیل شد که مجوز خودروهای خودران را صادر کرد.  خودروهای خودران، می‌توانند بدون راننده از نقطه A به نقطه B برانند. آن‌ها از نقشه‌ها و فناوری‌های پیچیده برای انجام کار استفاده می‌کنند.  محققان توافق دارند که این خودروها می‌توانند به کاهش تصادفات جاده‌ای در آینده کمک کنند.


مالیات خودروهای جدید
دانمارک یکی از گران‌ترین کشورهایی است که در آن می‌توان خودروی جدید خرید. پر این کشور اروپایی 150 درصد مالیات بر خرید خودروهای جدید دریافت می‌شود.  با این حال به گفته یک منبع، این کشور به دنبال کاهش نرخ مالیات به 100 درصد برای خرید خودروهای جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا