اخبار خارجیاسلایدشو

عرضه رسمی بی وای دی Qin L DM-i با موتور پلاگین هیبریدی

سدان تازه بی‌وای‌دی در دو نسخه برقی و هیبریدی و با قیمت ۱۶ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

به گزارش دنده 6 – سدان تازه بی‌وای‌دی که با نام «کین L DM-i» شناخته می‌شود پیش از آغاز فروش رسمی به نمایندگی‌های خودروی چین رسیده است. این سدان خانوادگی سایز متوسط که با پیشرانه‌ای پلاگین هیبریدی طراحی شده است، با قیمت حدودی ۱۶,۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد و حالت تمام برقی می‌تواند مسافت ۹۰ کیلومتر را بپیماید.

نام این خودرو از نام نخستین سلسله پادشاهی چین به عاریه گرفته شده است و هم‌اکنون در دو نسخه کین پلاس EV و کین پلاس DM-i (پلاگین هیبریدی) به فروش می‌رسد. فروش نسخه برقی این خودرو در چهارک نخست سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش‌از ۱۰۷ هزار دستگاه رسید. در نتیجه، بی‌وای‌دی تصمیم گرفت تا نسخه‌ای بالارده‌تر را با موتور هیبریدی روانه بازار کند.

شرکت بی‌وای‌دی خود تصاویر این سدان جمع‌وجور را منتشر کرد که در نمایندگی‌هایش در سراسر چین جا خوش‌ کرده است. هم‌اکنون با توجه به تصاویر رسمی می‌توان دو رنگ بدنه سفید و نقره‌ای را دید که زینتی بر زبان طراحی کنونی بی‌وای‌دی محسوب می‌شودند. استفاده از چراغ‌های LED کشیده، جلوپنجره کوچک، بسته و براق که میزبان لوگوی خودرو شده و هواکش یک‌دست بزرگ زیر آن المان‌های آشنا این برند چینی به شمار می‌روند که تقریبا در تمام خودروهایش از آن‌ها استفاده می‌کند.

کابین کین پلاگین هیبریدی میزبان فرمان سه پره منحصربه‌فرد بی‌وای‌دی شده است. وظیفه نمایش اطلاعات مهم رانندگی بر پایه یک نمایشگر پشت فرمان گذاشته شده است که در کنار نمایشگر مرکزی با قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای، پکیجی به‌روز را در اختیار مشتریان چینی قرار می‌‌دهد. بی‌وای‌دی پا را از امکانات عادی کمی فراتر گذاشته و یک دسته تعیین دنده جمع‌شونده موسموم‌به «قلب بی‌وای‌دی» را برای کین طراحی کرده است که با عملکرد آنالوگ خود، دکمه‌های فیزیکی کابین را همراهی می‌کند.

سدان کین L DM-i با ابعاد ۴,۸۳۰ در ۱,۹۰۰ در ۱,۴۹۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۷۹۰ میلی‌متری طراحی شده است که ذره‌ای از نسخه سدان عادی بزرگ‌تر است. همین افزایش ابعاد به بهبود فضای داخلی کین L DM-i کمک فراوان کرده است.

سدان تازه چینی از نسل پنجم سیستم هیبریدی شرکت بی‌وای‌دی استفاده می‌کند. در قلب آن، یک واحد ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی قرار گرفته که ۹۹ اسب بخار قدرت خروجی دارد. پیشرانه یادشده در کنار یک الکتروموتور ۲۱۵ اسب بخاری کار می‌کند که نیرویش را از بسته باتری LFP ساخت خود بی‌وای‌دی و زیرمجموعه تجاری‌اش، «فین‌دریمز»، دریافت می‌کند. نسخه پایه و بالارده کین L DM-i هیبریدی به‌ترتیب به باتری‌های ۱۰.۰۸ و ۱۵.۸۷ کیلووات ساعتی مجهز می‌شوند که درحالت تمام برقی و با هر بار شارژ کامل، به‌ترتیب تا ۶۰ و ۹۰ کیلومتر راننده خود را همراهی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا