اخبار خارجیاسلایدر

فراخوان فورد موستانگ 2024

فورد می‌گوید مشکل در ریخته‌گری این قطعات می‌تواند برای مالکان خطرآفرین باشد.

 به گزارش دنده 6 – سیستم تعلیق خودروهای امروزی بسیار پیچیده است و به‌جز ایجاد سواری نرم و راحت روی عملکرد کلی خودرو هم تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. برخی اجزای این سیستم به‌طور مشترک میان فنربندی و شاسی و چرخ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند که باعث اهمیت دوچندانشان می‌شود و مالک را مجبور می‌کند تا به سرویس‌های دوره‌ای و نقص‌های احتمالی سیستم تعلیق بپردازند.

هر چند شرکت‌ها در تولید این بخش تلاش زیادی را صرف می‌کنند اما گاه مشکلاتی هم سر راهشان سبز می‌شود؛ مانند مسئله اخیر شرکت فورد. این خودروساز آمریکایی در آخرین اطلاعیه رسمی فراخوان‌هایش اعلام کرد که که امکان شکستن قطعات بخش عقب فنربندی موستانگ جدید وجود دارد؛ بنابراین از تمام مالکان خواست تا خودروهایشان را جهت بررسی به نمایندگی‌ها ببرند. مهندسان فورد باور دارند که این پیش‌امد به‌دلیل نقص در ریخته‌گیری روی داده و به شرکت تامین‌کننده این قطعات ارتباط دارد. گویا یک فیلتر ذرات در کاخانه این شرکت دچار مشکل شده و ناخالصی را به درون قالب راه داده است؛ در نتیجه این ناخالصی باعث شکست زودهنگام اجزای فنربندی عقب مانند سگ‌دست و طبق جلو خودرو می‌شود.

شکست سگ‌دست در محور عقب می‌تواند در چرخ‌های عقب چرخش ایجاد کند؛ با توجه به اینکه چرخ‌های عقب موستانگ امکان فرمان‌پذیری ندارند می‌توان به‌راحتی درک کرد که چه فاجعه‌ای در فرمان‌پذیری کلی این خودرو پیش خواهد آمد. کارکنان فورد پیش از بررسی فنی خودرو، شماره شاسی را با موارد ناقص تطبیق می‌دهند و تنها موارد مشکوک را بررسی می‌کنند. خوشبختانه فرایند بررسی چندان طول نخواهد کشید.

تاکنون از تصادف‌ها و سوانح احتمالی ناشی از این نقصیه هیچ گزارشی منتشر نشده اما گویا سگ‌دست عقب دو دستگاه موستانگ با شکست کامل مواجه شده است. سازمان ایمنی ترافیکی بزرگراه‌هیا آمریکا، NHTSA، می‌گوید که شرکت فورد به موضوع آگاهی کامل دارد و تا پایان ماه جاری میلادی به مالکان خودروی موستانگ یک نامه رسمی ارسال خواهد کرد تا نتیجه بررسی‌ها را گزارش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا