اخبار خارجیاسلایدشو

فرمول یک ایتالیا 2024

در هفتمین مسابقه‌ی جایزه بزرگ امسال، مکس ورستپن روی سکوی نخست ایستاد و لاندو نوریس با اختلاف زیر یک ثانیه، توانست دوم شود.

به گزارش دنده 6 – پیست مونزا در ایتالیا بیش از صد سال سابقه‌ی میزبانی فرمول یک دارد. این محل، اولین رقابت جایزه بزرگ خود را سال ۱۹۲۱ برگزار کرده و تا امروز ۹۳ مرتبه مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک داشته است. طول پیست مونزا ۵/۸ کیلومتر با ۶۳ دور، ۳۰۷ کیلومتر میسر رانندگی را تامین می‌کند. میشائیل شوماخر و لوئیز همیلتون با ۵ قهرمانی، رکورددار موفقیت در مونزا هستند.

در تعیین خط فرمول یک ایتالیا ۲۰۲۴ مکس ورستپن اول شد. عملکرد عالی رانندگان مکلارن در پیش‌نمایش، اسکار پیاستری و لاندو نوریس را به خطوط دوم و سوم رساند. چارلز لکلرک و کارلوس ساینز از تیم فراری هم، مسابقه را از رده‌ی چهارم و پنجم شروع کردند. لوئیس همیلتون در زمان‌گیری تعیین خط، هشتم شد؛ اما در کمال تعجب، فرناندو آلونسو به جایگاه نوزدهم رسید.

در تمام مدت زمان مسابقه، مکس ورستپن جایگاه نخست را حفظ کرد اما لاندو نوریس، ۱۵ دور پایانی را نزدیک او بود. پایان رقابت در فرمول یک ایتالیا با زمان یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه برای راننده‌ی پرافتخار ردبول تمام شد. نوریس، ۷۲۵ هزارم ثانیه زمان بیشتر ثبت کرد؛ اما لکلرک حدود ۸ ثانیه کندتر از ورستپن بود. جایگاه‌های بعدی، توسط پیاستری راننده مکلارن، ساینز از تیم فراری، همیلتون و راسل رانندگان مرسدس، فتح شد. والتری بوتاس و فرناندو آلونسو، آخرین راننده‌‌هایی بودند که جایزه بزرگ مونزا ۲۰۲۴ را به پایان بردند.

تا امروز، ۷ مسابقه از فرمول یک ۲۰۲۴ انجام شده است. مکس ورستپن راننده‌ی ردبول با ۱۶۱ امتیاز صدرنشین است اما چارلز لکلرک توانسته جایگاه دوم را از پرز بگیرد. لاندو نوریس هم به لطف درخشش در مسابقات اخیر، حالا ۱۰۱ امتیاز دارد و در رده‌ی چهارم دیده می‌شود. کارلوس راننده‌ی دوم فراری، پنجم است. در رده‌بندی تیمی، مشابه هفته قبل، ردبول و فراری و مکلارن، اول تا سوم هستند.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبه نام راننده ملیت تیم امتیاز
۱ مکس ورشتاپن هلند ردبول ریسینگ ۱۶۱
۲ چارلز لکلرک موناکو فراری ۱۱۳
۳ سرجیو پرز مکزیک ردبول ریسینگ ۱۰۷
۴ لندو نوریس بریتانیا مکلارن-مرسدس ۱۰۱
۵ کارلوس ساینز اسپانیا فراری ۹۳
۶ اسکار پیاستری استرالیا مکلارن-مرسدس ۵۳
۷ جورج راسل بریتانیا مرسدس ۴۴
۸ لوئیس همیلتون بریتانیا مرسدس ۳۵
۹ فرناندو آلونسو اسپانیا آستون مارتین-مرسدس ۳۳
۱۰ یوکی سونودا ژاپن RB هوندا ۱۵
۱۱ لنس استرول کانادا آستون مارتین-مرسدس ۱۱
۱۲ اولیور بیرمن بریتانیا فراری (راننده ذخیره) ۶
۱۳ نیکو هالکنبرگ آلمان هاس-فراری ۶
۱۴ دنیل ریکاردو استرالیا RB هوندا ۵
۱۵ استبان اکون فرانسه آلپاین-رنو ۱
۱۶ کوین مگنوسن دانمارک هاس-فراری ۱
۱۷ الکساندر آلبون تایلند ویلیامز-مرسدس ۰
۱۸ ژو گوانیو چین کیک سائوبر-فراری ۰
۱۹ پیر گسلی فرانسه آلپاین-رنو ۰
۲۰ والتری بوتاس فنلاند کیک سائوبر-فراری ۰
۲۱ لوگان سارجنت آمریکا ویلیامز-مرسدس ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا