اخبار خارجیاسلایدر

فروش بیشتر خودروهای برقی بی‌ام‌و در اروپا

برای اولین بار در تاریخ، میزان فروش خودروهای برقی بی‌ام‌و از تسلا بیشتر شده است.

به گزارش دنده 6 – هم‌زمان با انتشار آمار فروش خودروهای برقی قاره اروپا در ماه جولای، خبر رسیده بی‌ام‌و تعداد ۱۴,۸۶۹ دستگاه خودروی بدون آلایندگی را در قاره همیشه‌سبز به فروش رسانده درحالی‌که این رقم برای تسلا ۱۴,۵۶۱ دستگاه بوده است. به این ترتیب بی‌ام‌و در ماه جولای با اختلاف ۳۰۸ خودرو بالاتر از تسلا به عنوان پرفروش‌ترین برند تولیدکننده خودروهای برقی اروپا شناخته شده است.

با اینکه اختلاف چندانی بین آمار فروش دو برند وجود ندارد اما همین پیشتازی بی‌ام‌و نشان می‌دهد ژرمن‌ها بی‌سروصدا برنامه‌های برقی سازی محصولات خود را پیش می‌برند و درعین‌حال خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و بنزینی را نیز را ارائه می‌کنند. گفته می‌شود تسلا ماه قبل با افت فروش در اروپا مواجه شد و میزان فروش خودروهای مدل ۳ و مدل Y کاهش یافت. در ماه جولای فروش تسلا مدل Y با کاهش ۱۶ درصدی به ۹,۵۴۴ دستگاه رسیده و میزان استقبال از تسلا مدل ۳ نیز ۱۷ درصد کاهش یافته و این خودرو فروش ۴,۶۹۴ دستگاهی را ثبت کرده است. همین افت فروش به گروه بی‌ام‌و اجازه داده تا با اختلافی ناچیز بتواند رتبه اول فروش خودروهای برقی اروپا در ماه جولای را به خود اختصاص دهد.

پرفروش ترین برندهای تولید کننده خودروهای برقی اروپا در جولای ۲۰۲۴
باید به این نکته اشاره کرد که کل فروش خودروهای برقی اروپا در ماه جولای ۶ درصد کاهش یافته است. احتمالاً علت این افت فروش به خاتمه ارائه مشوق‌های دولتی و نگرانی‌های خریداران درباره افت ارزش خودروهای خود مربوط می‌شود. با اینکه گروه بی‌ام‌و توانسته رتبه اول فروش خودروهای برقی اروپا را از چنگ تسلا خارج کند اما پرفروش‌ترین خودروی برقی ماه قبل این قاره مدل Y بوده و فروش ۹,۵۴۴ دستگاهی آن اختلاف زیادی با خودروهای بعدی دارد. دومین خودروی برقی پرفروش ماه جولای نیز ولوو EX30 با فروش ۶,۵۷۳ دستگاه است و رده سوم هم فولکس‌واگن ID.4 با فروش ۵,۲۹۵ دستگاه قرار می‌گیرد. دو خودروی بی‌ام‌و iX1 و i4 با فروش ۴,۳۰۵ و ۴,۱۹۸ دستگاهی جزو ده خودروی برقی پرفروش ماه جولای در قاره اروپا هستند.

پرفروش ترین خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی اروپا در جولای ۲۰۲۴
کارشناسان می‌گویند کل فروش خودروهای اروپا در مقایسه با جولای ۲۰۲۳ حدود ۲ درصد رشد کرده و به ۱.۰۳ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان شاسی بلندها سهم ۵۴ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. فیلیپه مانوز تحلیلگر جاتو دینامیک می‌گوید:

مشتریان در اروپا به گزینه‌های بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دسترسی دارند و شاسی بلندها خودروهایی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر برای خریداران زیادی هستند. این موضوع به همراه افزایش عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت به مصرف‌کنندگان کمک کرده تا بجای خودروهای سنتی مدل‌های شاسی‌بلند و کراس اور را انتخاب کنند.با اینکه تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی برقی اروپا در ماه جولای بوده اما عنوان پرفروش‌ترین خودروی کل بازار به داچیا ساندرو با فروش ۲۲,۳۹۸ دستگاهی اختصاص می‌یابد. پس از ساندرو هم خودروهای فولکس‌واگن تی راک و تویوتا یاریس کراس با فروش به ترتیب ۱۹,۲۵۴ و ۱۷,۳۱۴ دستگاه قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا