اخبار خارجی

فروش نسل سوم پیشرانه 8 سیلندر هِمی

فروش نسل سوم پیشرانه ۸ سیلندر هِمی که حداکثر قدرت ۸۷۲ اسب بخار دارد با قیمت ۲۷ هزار دلار شروع شده است.

به گزارش دنده 6 – از آنجایی که آخرین نمونه‌های پیشرانه ۸ سیلندر نسل سوم هِمی در پایان سال جاری میلادی خط تولید کارخانه استلانتیس را ترک خواهند کرد بنابراین دوران نیروگاه پرفورمنس یاد شده در بطن خودروهای دوج، کرایسلر، جیپ و رم به پایان خواهد رسید. ما می‌دانستیم که این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد و دوج حتی آخرین نمونه از خودروهای عضلانی خود با نام لست کال را تولید کرد. تصمیم دوج برای ری برند کردن پیشرانه‌های کریت موپار با نام دایرکت کانکشن اتفاق مثبتی بود اما به نظر می‌رسید این یک حرکت نمادین برای زنده نگه داشتن پیشرانه همی بوده است. اما حالا بلوپرینت می‌خواهد برخی از پیشرانه‌های کریت نسل سوم هِمی را به فروش برساند. آنچه باعث شده این نیروگاه‌های پرقدرت منحصربه‌فرد جلوه کنند قطعات فورج کاری شده سطح بالایی هستند در بلوک‌های سیلندر جدید جای می‌گیرند. همچنین قدرت تولیدی پیشرانه‌های موردبحث نیز به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قدرت نمونه‌های بلوک کوچک هستند و بلوپرینت از این پیشرانه‌ها به عنوان گزینه‌ای ایده آل که بین مدل‌های پایه و رده‌بالا قرار گرفته‌اند نام می‌برد. در واقع پیشرانه‌های نسل سوم هِمی بین پیشرانه ۴۰۰ اسب بخاری با قیمت ۴ هزار دلار و پیشرانه ۱۱۵۰ اسب بخاری با قیمت ۳۸ هزار دلار قرار دارند.

 

پیشرانه PS426CT

قدرت: ۶۱۰ اسب بخار

قیمت: ۱۴ هزار دلار

همه پیشرانه‌های کریت همی ۴۲۶ بلوپرینت دارای ویژگی مشترک هستند: همگی از بلوک جدید BGE/هلکت به همراه میل‌لنگ فولادی فورج کاری شده، یاتاقان‌های متفاوت، پیستون‌های فورج کاری و… سود می‌برد. به این لیست باید سر سیلندرهای آلومینیومی، پوشش‌های خاص سوپاپ‌ها، شمع‌ها و کویل ها و همچنین بالانسر را اضافه کرد. برخلاف پیشرانه‌های ۳۹۲ یا ۳۷۰، این پیشرانه با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و بسته به انتخاب سیستم پرخوران، قدرت متفاوتی وجود خواهد داشت. البته در صورت استفاده از تنظیمات EFI تنفس طبیعی، قدرت پیشرانه به ۶۱۰ اسب بخار می‌رسد. اگر هم کیت سوپرشارژر نصب شود قدرت نیروگاه بلوپرینت به ۸۷۲ اسب بخار افزایش خواهد یافت.

پیشرانه PS426CTFKB

قدرت: ۶۱۰ اسب بخار

قیمت: ۱۹ هزار دلار

اگر حدود ۵ هزار دلار بیشتر پرداخت کنید سه ویژگی مهم را دریافت خواهید کرد که شامل منیفولد ورودی آلومینیومی به همراه دریچه گاز جدید، سیستم EFI ترمیناتور و برخی قطعات فابریک دیگر است. از آنجایی که با یک پیشرانه کامل طرف هستیم بنابراین قدرت آن روی داینو تائید خواهد شد. اگر خریدار برخی قطعات یاد شده را نخواهد قیمت پیشرانه کاهش یافته و به حدود ۱۷ هزار دلار خواهد رسید.

پیشرانه PS426SCTK

قدرت: ۸۷۲ اسب بخار

قیمت: ۲۷ هزار دلار

زمانی که بلوپرینت کیت سوپرشارژر ۳ لیتری را به پیشرانه پایه یاد شده اضافه کند این نیروگاه با قدرت ۸۷۲ اسب بخار (بنزین اکتان ۹۱ تا ۹۳) متولد خواهد شد. بازهم باید به این نکته اشاره کرد که تمامی مشخصات پیشرانه پایه از جمله قطعات با نسخه اولیه تفاوتی ندارد اما بوست بالاتر سوپرشارژر باعث افزایش قابل‌توجه قدرت می‌شود. شایان ذکر است پیشرانه دیگر این شرکت با نام DSR1150 قدرت ۱۱۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند و ۱۱ هزار دلار گران‌تر است.

پیشرانه PS426SCT

قدرت: ۸۷۲ اسب بخار

قیمت: ۲۴ هزار دلار

اگر خواهان همان خروجی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری همی هلکت در دوج دیمن ۲۰۱۸ هستید اما می‌خواهید از برخی قطعات خود استفاده کنید می‌توانید پیشرانه PS426SCT با قیمتی ارزان‌تر را سفارش دهید. این در واقع همان پیشرانه ۸۷۲ اسب بخاری قبلی است اما کیت لوازم درایو آن را ندارد. برای مقایسه باید گفت دایرکت کانکشن پیشرانه ۸۰۷ اسب بخاری ردای را با قیمت حدود ۲۲ هزار دلار عرضه می‌کند اما فاقد سیم‌کشی است. با اینکه پیشرانه‌های بلوپرینت قیمت ارزانی ندارند اما در مقابل مبلغ پرداختی چیزهای بیشتری به دست می‌آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا