اخباراخبار داخلی

فقدان مشتری برای گواهی های اسقاط خودرو

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده عنوان کرد که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، حدود پنجاه هزار گواهی اسقاط خودرو بدون مشتری در مراکز اسقاط انباشته شده و باعث وارد آمدن ضرر و زیان فراوانی به این مراکز شده است.

در سالهای گذشته، به ازای واردات هر دستگاه خودرو به کشور، چهار الی هشت دستگاه خودرو در کشور اسقاط می شد. روند کار به این گونه بود که در مراکز اسقاط، خودروهای فرسوده از مردم خریداری شده و گواهی های اسقاط به وارد کنندگان خودرو فروخته می شد. اما از ابتدای تیرماه و در پی توقف واردات خودرو به کشور، این گواهی ها در مراکز اسقاط خودرو بدون مشتری مانده و مشکلات مالی زیادی را برای این واحد ها رقم زده است.

مصطفی جودی می گوید که از همان ابتدا گره زدن واردات خودرو و اسقاط خودرو امری اشتباه بوده و اکنون که این مشکلات پیش آمده و از سوی دیگر کشور درگیر نوسانات ارزی است، مسئولین باید تصمیم بگیرند که آیا مایل به حفظ واحدهای اسقاط و نوسازی خودروهای فرسوده هستند یا خیر.

واحدهای اسقاط خودرو متعلق به بخش خصوصی هستند و هم اکنون در حالت نیمه تعطیل به سر می برند. جودی خواهان آن شد که در شرایط فعلی، دولت برای این واحدها اعتباری را در نظر بگیرد. مطابق استانداردهای جهانی چرخه ورود و خروج خودرو نظم مشخصی دارد، اما چندین ماه است که روند نوسازی خودروهای فرسوده عملا متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا