اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

فورد پوما دستخوش فیس لیفت شد

ادامه دهنده راه فیستا

توقف تولید فورد فیستا، فشار بیشتری بر نسخه کراس اوور آن یعنی پوما وارد می‌کند. این خودرو برای سال ۲۰۲۴، به‌روزرسانی میان دوره‌ای دریافت می‌کند.

این کراس اوور ساب کامپکت به سختی در ظاهر تغییر کرده است، اگرچه فورد می‌گوید که چراغ‌های جلو با امضای پنجه مانند، اکنون از فناوری LED ماتریس استفاده می‌کنند. ما متوجه هیچ تغییری در قسمت عقبی نمی‌شویم، جایی که خودروسازان معمولاً به چراغ‌های عقب گرافیکی تازه‌ای می‌دهند. مشتریان می‌توانند از بین شش رنگ و چندین مجموعه رینگ با اندازه‌های متفاوت از ۱۷ تا ۱۹ اینچ، یکی را انتخاب کنند.


درها را باز کنید تا بلافاصله با لوگوی پوما روی زمین استقبال شوید. اکنون که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC۴ نصب شده است، کابین خودرو کاملاً متفاوت شده است. داشبورد خودرو یک جفت صفحه نمایش را در خود جای می‌دهد، در حالی که دریچه‌های هوای مرکزی در بالا جابجا شده‌اند تا فضایی برای صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی باز شود. در سمت چپ، نمایشگر کیلومترشمار ۱۲.۸ اینچی دیگر به طور کامل در داشبورد ادغام نشده است.

عقب نشینی در مشخصات

از آنجایی که پوما دیگر با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی در اروپا موجود نیست، فورد انواع موتور را ساده می‌کند. علاوه بر این، مدل ST با عملکرد بالا، موتور ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ و گیربکس شش سرعته دستی خود را از دست داده است. در آینده، مدل اسپرت با پیشرانه کوچکتر ۱.۰ لیتری و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه در دسترس خواهد بود.

مدل‌های غیر ST پوما همچنین دارای موتور ۱.۰ لیتری توربو با ۱۲۳ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر یا ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور هستند. نسخه کوچکتر سه سیلندر را می‌توان با گیربکس شش سرعته دستی داشت که در این صورت شتاب آن به ۹.۸ ثانیه می‌رسد.

همانطور که در سال ۲۰۲۲ وعده داده شده بود، فورد یک مدل پوما Gen-E کاملاً الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد. این خودرو اواخر امسال عرضه می‌شود و باید تقریباً به همین شکل باشد، چرا که پلتفرم خود را از مدل بنزینی به ارث خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا