اخبار خارجی

فولکس‌واگن جتا مدل 2025 رونمایی شد

فولکس‌واگن جتا برای مدل ۲۰۲۵ فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که طراحی بیرونی جذاب‌تر، کابین بروزتر و تجهیزات بیشتر را به همراه خواهد داشت.

به گزارش دنده 6 – نسل هفتم فولکس‌واگن جتا در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و در سال ۲۰۲۲ تغییرات ظاهری بسیار جزئی را تجربه کرد. حال فولکس‌واگن سدان کامپکت خود را برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی کامل‌تری قرار داده است که ظاهر جدید و تجهیزات بیشتری را به همراه دارد. در جلوی خودرو شاهد نمای تازه‌ای با جلوپنجرهٔ جدید، چراغ‌های LED شیک‌تر و نوار LED سراسری سفارشی در تیپ اسپرت به بالا هستیم. برای عقب هم فولکس‌واگن چراغ‌های جدید پیوسته را در نظر گرفته است.

سازندهٔ آلمانی داخل جتا را با طراحی جدید سه خطی داشبورد و تریم‌های رنگی جدید مثل آبی و خاکستری بروز کرده است. همچنین حالا به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم ارائه می‌شود. متأسفانه اما کنترل‌های لمسی خازنی روی کنسول میانی و غربیلک فرمان همچنان حفظ شده‌اند هرچند که حداقل حالا با نور روشن می‌شوند.

زیر کاپوت هیچ تغییری ایجاد نشده است و نسخهٔ پایهٔ جتا همچنان با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی عرضه می‌شود که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، فولکس‌واگن گیربکس دستی را از نسخهٔ پایه حذف کرده و این خودرو حالا فقط با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قابل خریداری خواهد بود. برای جتا GLI اسپرت‌تر اما همچنان گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. این نسخه که از ترمزهای بزرگ‌تر، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق تطبیقی هم بهره می‌برد، به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.تمام تیپ‌های جتا به‌صورت استاندارد با تکنولوژی ایمنی فعال IQ.Drive فولکس‌واگن ارائه می‌شوند که شامل هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی و… خواهد بود. فولکس‌واگن جتا مدل ۲۰۲۵ در سه‌ماههٔ سوم سال جاری راهی بازار خواهد شد. قیمت پایهٔ این سدان آلمای از ۲۳,۲۹۵ دلار شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا