اخبار خارجیاسلایدر

قابل‌اعتمادترین پیکاپ‌های 10 سال گذشته

پیکاپ‌ها محبوب‌ترین خودروها در بازار آمریکا هستند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که خریداران هنگام خرید یک پیکاپ جدید در نظر می‌گیرند، قابلیت اطمینان است.

به گزارش دنده 6 – مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۸۰ درصد از خریداران در امریکا هنگام خرید خودروی جدید، قابلیت اطمینان را به‌عنوان مهم‌ترین عامل در نظر گرفته‌اند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با استفاده از معیارهای مختلفی، قابل‌اعتمادترین پیکاپ‌های یک دههٔ گذشته را مشخص کنیم.

۱۰-جی‌ام‌سی سی‌یرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۰
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۵
تعداد فراخوان: ۱۰
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۵۷

سی‌یرا ۲۰۲۰ از نسل پنجم این پیکاپ محسوب می‌شود که همچنان در حال تولید است. سی‌یرا ۲۰۲۰ بالاترین امتیاز قابلیت اطمینان جی‌دی پاور برای این پیکاپ را طی یک دههٔ گذشته کسب کرده است. برای مدل ۲۰۲۰ این پیکاپ ۱۰ فراخوان صادر شده که بیشتر آن‌ها به مشکلات لاستیک‌ها یا کمربند ایمنی مربوط بوده است. از این پیکاپ همچنین ۱۴۵ شکایت در NHTSA ثبت شده که بیشتر آن‌ها به خاطر مشکلات سیستم‌های الکترونیکی، پیشرانه و سیستم ترمز بوده است.

۹-تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۵
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۵
تعداد فراخوان: ۴
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۴۹

تاکوما ۲۰۱۵ پایان نسل دوم این پیکاپ بود و در سپتامبر ۲۰۱۶ نسل سوم تاکوما با مدل ۲۰۱۶ معرفی شد؛ بنابراین، تاکوما ۲۰۱۵ از یک دهه توسعه و عیب‌یابی بهره‌مند بود زیرا نسل دوم در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. به همین دلیل، پیکاپ میان سایز تویوتا در مدل ۲۰۱۵ از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است و تنها سه فراخوان داشته است. همهٔ این فراخوان‌ها نیز به خاطر مشکلات جزئی بوده است. ۸۸ شکایت از تاکوما ۲۰۱۵ در NHTSA ثبت شده که اکثر آن‌ها به خاطر مشکلات ظاهری مثل پوسته شدن رنگ بوده است.

۸-رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۶
تعداد فراخوان: ۷
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: –

رم ۲۵۰۰ کوچک‌ترین عضو از سری هوی دیوتی پیکاپ‌های رم محسوب می‌شود که در خانوادهٔ بزرگ این پیکاپ بالاتر از مدل ۱۵۰۰ قرار می‌گیرد. مدل ۲۰۲۱ این پیکاپ متعلق به نسل پنجم است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. رم ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۱ علیرغم قابلیت اطمینان بسیار خوب، مشمول دو فراخوان بسیار مهم به خاطر احتمال آتش‌سوزی در اثر اتصالی برق بوده است. از این پیکاپ همچنین در NHTSA تعداد ۷۶ شکایت ثبت شده که بیشتر آن‌ها مربوط به سیستم‌های الکترونیکی و پیشرانه بوده است.

۷-فورد F150 مدل ۲۰۲۲
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۶
تعداد فراخوان: ۱۳
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۶۸

فورد F150 چندین دهه است که پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا محسوب می‌شود. طی یک دههٔ گذشته، مدل ۲۰۲۲ این پیکاپ که متعلق به نسل چهاردهم یا کنونی است، بالاترین امتیاز قابلیت اطمینان از جی‌دی پاور را داشته است. برای F150 مدل ۲۰۲۲ تعداد ۱۳ فراخوان صادر شده که بیشتر آن‌ها به خاطر مشکلات گیربکس بوده است. مجموعاً ۴۴۶ شکایت از این پیکاپ در NHTSA ثبت شده که اصلی‌ترین دلیل آن سیستم برق و بلندگوهای سیستم صوتی بوده است.

۶-تویوتا تاندرا مدل ۲۰۲۱
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۶
تعداد فراخوان: ۳
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۲۰

تاندرا ۲۰۲۱ آخرین مدل از نسل دوم پیکاپ فول سایز تویوتا بود که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۴ فیس‌لیفت شد. برای مدل ۲۰۲۱ این پیکاپ فقط سه فراخوان داده شده که دو مورد به دلیل از دست رفتن نیروی هیدرولیک فرمان به دلیل نشت روغن و سومی به خاطر احتمال آتش‌سوزی به دلیل داغ شدن بیش‌ازحد کانکتور بوده است. از تاندرا ۲۰۲۱ تنها ۱۶ شکایت توسط خریداران در NHTSA ثبت شده که بیشتر آن‌ها به خاطر مشکلات برقی و خرابی برف‌پاک‌کن‌ها بوده است.

۵-جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۳
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۷
تعداد فراخوان: ۴
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۳۸

آخرین پیکاپ جیپ، مدل کمانچی بود که در سال ۱۹۹۲ کنار رفت و حدود ۳۰ سال این برند هیچ پیکاپی تولید نکرد تا اینکه در سال ۲۰۲۰ گلادیاتور به بازار آمد. مدل ۲۰۲۳ این پیکاپ با تنها چهار فراخوان و ۲۱ شکایت در NHTSA، بهترین قابلیت اطمینان را در عمر کوتاه گلادیاتور داشته است. بیشترین شکایت‌ها از این پیکاپ به خاطر مشکلات برقی و مشکل باک سوخت بوده است.

۴-نیسان فرانتیر مدل ۲۰۱۹
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۷
تعداد فراخوان: ۱
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۲۳

هرچند نیسان در سال ۲۰۲۱ نسل سوم فرانتیر را در قالب مدلی مستقل برای بازار آمریکا معرفی کرد اما پیش‌ازاین، فرانتیر اساساً نسخه‌ای از ناوارا برای بازار آمریکا بود. نسل دوم این پیکاپ که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه شد، درواقع ری‌بج نسل دوم ناوارا D40 بود. مدل ۲۰۱۹ فرانتیر پیکاپ بسیار قابل‌اعتمادی بوده و تنها یک فراخوان به خاطر مشکل دوربین دید عقب داشته است. بیشتر شکایت‌ها از فرانتیر هم به خاطر مشکلات برقی و ایربگ بوده است.

۳-فورد رنجر مدل ۲۰۲۳
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۷
تعداد فراخوان: ۲
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۳۴

فورد رنجر پس از هشت سال وقفه، در سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا بازگشت تا به‌عنوان مدلی میان سایز، پایین‌تر از سری F قرار گیرد. رنجر مدل ۲۰۲۳ تنها مشمول دو فراخوان بوده که یکی از آن‌ها جزئی ولی دیگری به خاطر احتمال شل شدن مهره و درآمدن چرخ‌ها بوده است. از رنجر مدل ۲۰۲۳ یازده شکایت در NHTSA ثبت شده که بیشتر آن‌ها به خاطر مشکلات گیربکس بوده است.

۲-نیسان تایتان مدل ۲۰۲۳
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۸
تعداد فراخوان: ۲
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: ۰.۲۶

تایتان یکی از قابل‌اعتمادترین پیکاپ‌های بازار آمریکا محسوب می‌شود هرچند که فروش بسیار پایینی دارد. نسل دوم این پیکاپ فول سایز ژاپنی در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و نیسان قصد دارد در پایان سال جاری به عرضهٔ آن خاتمه دهد. تایتان مدل ۲۰۲۳ تنها دو فراخوان داشته که به خاطر مشکلات لاستیک و گیربکس بوده است. همچنین از این پیکاپ در NHTSA فقط پنج شکایت ثبت شده که اصلی‌ترین دلیل آن مشکلات پیشرانه بوده است.

۱-شورلت سیلورادو ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۳
امتیاز کیفیت و قابلیت اطمینان جی‌دی پاور: ۸۸
تعداد فراخوان: ۱
تعداد شکایات NHTSA به ازای هر هزار دستگاه: –

سیلورادو ۲۵۰۰ که در خانوادهٔ پیکاپ‌های فول سایز شورلت بین مدل‌های ۱۵۰۰ و ۳۵۰۰ قرار می‌گیرد، همراه با نیسان تایتان قابل‌اعتمادترین پیکاپ بازار به‌حساب می‌آید. سیلورادو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که نسخه‌های ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ آن در سال ۲۰۲۰ به بازار آمدند. برای سیلورادو ۲۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ فقط یک فراخوان صادر شده که به خاطر مشکل قفل در پشتی بوده است. همچنین به خاطر مشکلات برقی هم ۹ شکایت از این پیکاپ در NJTSA ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا