اخبارفناوری و تکنولوژی

قابلیت جدید iOS 18 پس از تعمیر آیفون قطعات جایگزین‌شده را پیکربندی می‌کند

با این قابلیت به‌,عنوان مثال می‌توان یک باتری شخص‌ثالث را به‌عنوان یکی از اجزاء اصلی اپل پیکربندی کرد.

به گزارش دنده6 : اپل قابلیتی با عنوان «Repair Assistant» را به iOS 18 اضافه کرده است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد پس از تعمیر دستگاه خود قطعات جایگزین را پیکربندی کنند. درواقع قابلیت جدید iOS 18 برای اطمینان از عملکرد صحیح قطعات اصلی اپل پس از تعمیر یک آیفون طراحی شده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، به‌عنوان مثال یک نمایشگر جایگزین را می‌توان با Repair Assistant پیکربندی کرد تا مطمئن شد که گزینه‌های True Tone، روشنایی خودکار و سایر ویژگی‌های آن در دسترس هستند. برای باتری نیز این فرایند تضمین می‌کند که گزارش سلامت باتری به‌درستی کار می‌کند.

قابلیت جدید iOS 18: پیکربندی قطعات جایگزین

همچنین با این ویژگی می‌توان قطعاتی که قبل از انتشار iOS 18 روی آیفون نصب شده‌اند را نیز پیکربندی کرد. به‌عنوان مثال، کاربرانی که از یک باتری شخص‌ثالث در دستگاه خود استفاده کرده‌اند می‌توانند آن را به‌عنوان یکی از اجزای اصلی اپل پیکربندی کنند.

پس از نصب iOS 18، اطلاعات مربوط به این ویژگی در قسمت Parts and Service بخش About تنظیمات نمایش داده می‌شود. البته این بخش برای کاربرانی که دستگاه خود را تعمیر نکرده‌اند نمایش داده نمی‌شود.

اپل می گوید که قابلیت Repair Assistant در آیفون 12 و مدل‌های بعدی قابل استفاده است. همچنین باتری‌ها، دوربین‌ها، نمایشگرها و موارد دیگر را می‌توان با استفاده از این ابزار پیکربندی کرد.

اپل این هفته در رویداد معرفی سری آیفون 16 گفته بود که iOS 18 روز دوشنبه 16 سپتامبر (26 شهریور) منتشر می‌شود. همچنین watchOS 11 و iPadOS 18 نیز در همین تاریخ منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا