اخباراخبار خارجیاسلایدر

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا در طول تاریخ

در ادامه به معرفی تعدادی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا در تاریخ این خودروسازی خوشنام ژاپنی خواهیم پرداخت. مدل های مختلفی از راو فور، کمری، کرولا و پریوس در این لیست قابل مشاهده هستند.

به گزارش دنده 6 – کمپانی تویوتا از قدیم‌الایام به ساخت خودروهای بادوام و مطمئن مشهور است و حضور این برند در بالای لیست اکثر پایگاه‌های سنجش اطمینان خودروها مانند Consumer Reports، JD Power و RepairPal نیز کاملا گویای این مساله است.

آنچه تویوتا را به برندی خاص در تولید خودروهای مطمئن تبدیل می‌کند، این است که نه فقط یک یا چند اتومبیل این کمپانی، بلکه تقریبا تمامی مدل‌های تولید شده توسط این خودروساز در بخش دوام و اطمینان عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند. بنابراین تقریبا تمامی خودروهای این کمپانی ژاپنی در مقابل خراب شدن مقاوم هستند و هیچ‌یک از آن‌ها در میان ۵۰ درصد خودروی پایین بازار در این بخش قرار ندارد.

علاوه بر این، سابقه طولانی تویوتا در صنعت خودروسازی باعث شده که نواقص مختلف سری خودروهای تویوتا در نسل‌های پیاپی رفع شده و کیفیت آن‌ها به‌تدریج ارتقا یابد. به‌عنوان مثال، تویوتا پریوس، یکی از نخستین اتومبیل‌های هیبریدی محبوب دنیا به شمار می‌رود که زمینه‌ساز درخشش مدل‌های بعدی این کمپانی شده؛ به‌طوری که امروزه بسیاری خودروهای هیبریدی این کمپانی در شمار برترین مدل‌های بازار به شمار می‌روند.

با این حال در میان تمامی خودروهای این کمپانی ژاپنی هم می‌توان مقایسه‌ای بین دوام محصولات مختلف داشت و آن‌ها را بر اساس اطمینان‌پذیری مرتب کرد. در این خصوص، برخی اتومبیل‌های Toyota دوام بیشتری را در مقایسه با سایرین ارائه کرده‌اند. در همین راستا در ادامه شما را با قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا آشنا خواهیم کرد.

کدام خودروهای تویوتا قابل اطمینان ترین محصولات این کمپانی به شمار می‌روند؟

در ادامه به معرفی ۱۲ خودروی تویوتا می‌پردازیم که نسبت به سایر محصولات این کمپانی قابل اطمینان‌تر بوده و دوام بالاتری ارائه کرده‌اند. این خودروهای در کلاس‌های مختلفی از شاسی بلند و وانت گرفته تا کراس اور و سواری را شامل می‌شوند.

تویوتا فور رانر 2017 – 2017 Toyota 4Runner

خودروی Toyota 4Runner

مدل ۲۰۱۷ تویوتا ۴رانر در بخش اطمینان، خودروی بسیار ایده‌آلی به شمار می‌رود و هرجا که توانسته، عملکردی خیره‌کننده به جای گذاشته است. اتا کنون گزارش‌های بسیار کمی از خرابی این خودرو منتشر شده است. با این حال هزینه ۷۰۰ دلاری سالانه نگهداری این اتومبیل بیش از حد بالا به نظر می‌رسد.

البته این نقص جزیی با عملکرد فنی مطمئن این خودرو به‌طور کامل جبران شده؛ به‌طوری که در طول هفت سالی که از عمر این اتومبیل می‌گذرد تاکنون هیچ‌گونه فراخوانی برای رفع نواقص فنی آن از سوی تویوتا صادر نشده است. با این حال، اگر به دنبال هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین باشید، احتمالا 4Runner گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهد بود.

فور رانر به‌طور کلی محصولی جالب به شمار می‌رود و یکی از معدود شاسی بلندهایی است که به جای استفاده از طراحی یکپارچه، دارای شاسی و بدنه جداگانه است. این خودرو همچنین با توجه به ابعادش، توانایی‌های آفرود مثال‌زدنی هم دارد و در مدل‌های مختلفی روانه بازار شده است.

البته اکثر منتقدین به‌طور متفق‌القول به عملکرد خشک و نه چندان خوب Toyota 4Runner در جاده‌های صاف اشاره داشتند و آن را به‌عنوان مهم‌ترین نقطه ضعف آن عنوان می‌کردند. از سوی دیگر اما موتور 4 لیتری V6 که در تمامی تریم‌ها به کار رفته و از سیستم انتقال قدرت پنج سرعته اتوماتیک بهره می‌برد، دوام بسیار بالایی داشته و آن را به یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تاریخ تویوتا تبدیل کرده است.

فور رانر به‌طور کلی اتومبیل مدرنی به شمار می‌رود که با قیمت‌های بسیار خوبی در بازار خودروهای دست دوم قابل خرید است. با این حال سواری نه‌چندان مناسب آن در جاده‌های شهری و آسفالت، احتمالا برخی از علاقمندان به خودروهای آفرودی را از خرید این محصول منصرف خواهد کرد.

در عین حال، موتور 4Runner قدرتمند و گردن کلفت بوده و از نظر دوام هم در سطحی فوق‌العاده قرار دارد.

تویوتا توندرا 2013 – 2013 Toyota Tundra

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا

مدل ۲۰۱۳ توندرا یکی از بهترین مدل‌های این وانت جذاب به شمار می‌رود که از منتقدین امتیازات بسیار خوبی دریافت کرده و همچنان با نیمی از ارزش اولیه خود در بازار دست دوم قابل خرید و فروش است. این خودرو البته در کنار اطمینان و دوام بسیار بالایی که ارائه می‌دهد، هزینه نگهداری نزدیک به ۶۴۰ دلاری را نیز به خریداران تحمیل می‌کند که در مقایسه با بسیاری پیکاپ‌های دیگر هم‌سن و هم‌تراز، بالاتر است.

البته خودروهای پیکاپ به‌طور کلی برای تحمل بارهای سنگین طراحی شده‌اند و عموما دوام بالاتری نسبت به دیگر خودروها دارند. با این وجود، پیکا‌پ‌های تویوتا و علی‌الخصوص توندرا ۲۰۱۳ در این زمینه عملکردی استثنایی دارند.

این مدل که پیش از فیس لیفت 2014 توندرا روانه بازار شد، در تریم‌های مختلف از موتورهایی V6 یا V8 استفاده می‌کرد و سیستم انتقال قدرت شش دنده اتوماتیک و بسیار روانی داشت. البته مصرف سوخت این خودرو با استانداردهای امروز وحشتناک به نظر می‌رسد؛ اما در آن زمان، توجه خاصی به آن معطوف نبود.

همانند بسیاری خودروهای دیگر حاضر در این لیست، Toyota Tundra 2013 هم در بازار دست دوم عملکردی درخشان دارد و در برخی مناطق دنیا با کارکرد بیش از 150 هزار کیلومتر با قیمت 30 هزار دلار به فروش می‌رسد. در صورتی که مدلی تمیز از این خودرو را پیدا کردید و با مصرف بالای سوخت آن مشکل چندانی نداشتید، قطعا نباید در خریدش شک کنید!

تویوتا سینا 2012 – 2012 Toyota Sienna

خودروی Toyota Sienna

مینی ون سینا 2012، یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا به شمار می‌رود که امتیازات بسیار خوبی را از JD Power و Consumer Reports دریافت کرده و هزینه سالیانه تعمیر و نگهداری آن از سوی RepairPal برابر با 566 دلار اعلام شده که برای خودرویی حدودا 12 ساله بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

به‌طور کلی با گذشت عمر یک خودرو هزینه‌های مربوط به نگهداری آن افزایش یافته و قیمت آن در بازار محصولات کارکرده پایین‌تر می‌رود. با این وجود، Sienna 2012 توانست در این زمینه عملکرد بسیار خوبی ارائه داده و پس از گذشت بیش از 10 سال حدود نیمی از ارزش اولیه خود را در بازار دست دوم حفظ کند.

2012 Sienna مینی ونی کاملا برنده است که مجهز به موتورهای چهار یا شش سیلندر روانه بازار شده و رانندگی بسیار راحتی را به سرنشینان ارائه می‌کند. علاقمندان به این خودرو البته همچنین می‌توانند مدل AWD آن را نیز تهیه کنند. در آن زمان، تریم‌های گران‌تر این اتومبیل همچنین قابلیت‌های منحصربفردی چون صفحه نمایش مخصوص سرگرمی برای سرنشینان عقب و سیستم کنترل دمای سه ناحیه‌ای را نیز ارائه می‌کردند.

علاوه بر این، فضای بسیار زیاد کابین و صندوق این دستگاه نیز دیگر نکته مثبت آن به شمار می‌رود که در آن زمان به‌شدت مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

دوام و اطمینان بسیار بالای تویوتا سینا 2012 باعث شده که اکنون در بازار مدل‌هایی با کارکرد بیش از 150 هزار کیلومتر با قیمت‌هایی حدود 15 هزار دلار قابل خرید باشند. این هزینه البته برای خرید یک مینی ون با این کارکرد کمی زیاد به نظر می‌رسد؛ اما از سوی دیگر گویای دوام مثال‌زدنی و استثنایی Sienna 2012 است.

تویوتا CHR مدل 2020 – 2020 Toyota CHR

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا

مدل ۲۰۲۰ تویوتا سی اچ آر یکی از بهترین نمونه‌هایی از این اتومبیل است که تا کنون توسط این خودروساز ژاپنی تولید شده است. این خودرو موفق به کسب امتیازات بالایی از منتقدین سخت‌گیری چون Consumer Reports و JD Power شده و در گذر زمان به‌خوبی ارزش خود را حفظ کرده است.

البته با توجه به این که مدت زمان زیادی از عمر CHR 2020 نمی‌گذرد، شاید سخن گفتن در خصوص عمر این خودرو در درازمدت چندان منطقی نباشد؛ اما با در نظر داشتن این نکته که مدل‌های قبلی این خودرو همگی دوام و اطمینان بسیار خوبی داشته‌اند، می‌توان نتیجه گرفت که این اتفاق در خصوص مدل 2020 هم صادق خواهد بود.

تویوتا CHR 2020 را با استفاده از فرمولی جذاب تولید کرده و در آن از یک موتور چهار سیلندر بی‌حاشیه، حجمی منطقی از تکنولوژی و قابلیت‌های ایمنی فراوان بهره برده است. بر خلاف عرف طراحی و ساخت اتومبیل‌های کراس اور جمع و جور، تویوتا سی اچ آر 2020 فاقد قابلیت انتقال توان به همه چرخ‌ها (AWD) است که هرچند آن را به محصولی تا حدی پایین‌تر از سایر محصولات بازار تبدیل می‌کند، اما باعث مصرف سوخت بهینه‌تر خواهد شد.

از طرفی، بسیاری منتقدین نیز CHR 2020 را خودرویی سنگین و تنبل توصیف کرده‌اند. با این وجود کسی از این خودروی کوچک شهری انتظار شرکت در مسابقات رانندگی را ندارد!

همان‌طور که اشاره شد، بازار خرید و فروش دست دوم این اتومبیل به دلیل حفظ ارزش کارکرده بسیار داغ است و به همین جهت با کمی گشت و گذار در بازار می‌توان نمونه‌ای ارزشمند از این خودرو را با قیمتی مناسب پیدا کرد.

تویوتا ونزا 2014 – 2014 Toyota Venza

تویوتا ونزا

مدل ۲۰۱۴ تویوتا ونزا یکی از آخرین مدل‌های این سری شاسی بلندهای ژاپنی بود که پیش از بازنشسته شدن مدل بنزینی و جایگزین شدن آن با مدل هیبریدی در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد. این اتومبیل همچنین یکی از بهترین مدل های ونزا هم به شمار می‌رود و با هزینه نگهداری ۴۸۹ دلار در سال، اتومبیلی کم‌خرج به شمار می‌رود.

همچنین از نظر اطمینان پذیری نیز گذشت عمر ده ساله و عملکرد بی‌نقص این خودرو در طول این سال‌ها به‌خوبی گویای عملکرد مطمئن آن خواهد بود.

بر خلاف مدل‌های کنونی Venza، مدل 2014 بسته به تریم انتخاب شده از موتوری V6 یا چهار سیلندر بهره می‌برد. هر دو موتور مورد استفاده در ونزا، مصرف انرژی بهینه‌ای داشتند؛ اما پایین‌تر از بهترین محصولات دسته خود قرار می‌گرفتند.

بررسی‌های انجام شده روی این خودرو همچنین حاکی از قدرت مناسب موتور V6، رانندگی راحت و کابین مجهز در آن بودند. به‌جز موتور Venza 2014، تمامی این خصیصه‌ها به‌طور تمام و کمال در مدل‌های جدید این اتومبیل هم قابل مشاهده هستند. این ویژگی‌ها باعث شدند که تویوتا ونزا در آن سال محصولی بسیار محبوب باشد و در شمار بهترین خودروهای کراس اور دو ردیفه قرار گیرد.

در حال حاضر قیمت مدل‌های دست دوم تویوتا ونزا با کارکرد حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر حدود ۱۰ هزار دلار است. به لطف دوام و اطمینان بالا، مدل ۲۰۱۴ ونزا همچنان قادر است تا سال‌های دیگر هم عملکردی درخشان داشته باشد. با این وجود قیمت آن‌ها در مقایسه با عمرشان هنوز اندکی بالاست.

در عین حال اگر به دنبال یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا می‌گردید، ونزا یکی از گزینه‌های اصلی شما خواهد بود.

تویوتا تاکوما 2008 – 2008 Toyota Tacoma

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا

مدل 2008 تویوتا تاکوما هم با در نظر گرفتن سنش، یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا به شمار می‌رود که ضمن کسب امتیاز اطمینان بسیار بالا، هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین‌تری هم در مقایسه با برخی حاضران دیگر در این لیست دارد. هزینه نگهداری این خودرو به‌طور متوسط برابر با 400 دلار در هر ماه است که به مراتب پایین‌تر از مدل‌های Sienna و Tundra به شمار می‌رود.

این هزینه برای یک خودروی با سن حدود ۱۵ سال فوق‌العاده به شمار رفته و به معنای این است که احتمالا هیچ هزینه سنگینی از بابت تعمیرات و نگهداری، متوجه تاکوما نیست.

تویوتا در حین خرید Tacoma 2008 گزینه‌های فراوانی را پیش روی خریداران این محصول قرار داده بود. به‌عنوان مثال، مدل چهار سیلندر این خودرو با سیستم انتقال قدرت چهار دنده اتوماتیک یا پنج دنده دستی روانه بازار شده بود یا مدل V6 در نمونه‌های شش سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شده بود.

تمام کانفیگ‌های بالا محصولاتی بسیار مطمئن به شمار می‌رفتند. با این وجود، مدل چهار سیلندر برای استفاده به‌عنوان یک خودروهای پیکاپ کمی کوچک‌تر از معمول به نظر می‌رسید. این مدل کیفیت رانندگی چندان بالایی نداشت؛ اما سرویس و تعمیرپذیری به‌قاعده و مناسب، مهم‌ترین قابلیت آن به شمار می‌رفت.

تویوتا همچنین تریم‌های مختلفی از این خودرو را نیز روانه بازار کرده بود که برخی، قابلیت‌های آفرودی برتری داشتند و تعدادی نیز توانایی‌های حمل بار بهتری را ارائه می‌دادند.

به دلیل قدیمی بودن این خودرو، نمونه‌های زیادی از آن در بازار دست دوم قابل مشاهده نیست و آن‌هایی که حضور دارند هم عموما کارکرد بسیار بالایی ( بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر) دارند. البته دستیابی به همین میزان پیمایش حاکی از دوام شگفت‌انگیز تاکوما هستند؛ چرا که تعداد انگشت شماری خودرو در بازار یافت می‌شوند که قادر به دستیابی به این میزان پیمایش باشند.

تویوتا راو فور 2013 – 2013 Toyota RAV4

تویوتا راو فور

سری اتومبیل‌های تویوتا راو فور همواره خودروهای مطمئنی بوده‌اند. با این حال مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ قابل اطمینان‌تر از سایرین ظاهر شده‌اند. در این بین مدل ۲۰۱۳ این خودرو محصولی استثنایی به شمار می‌رود که ضمن ارائه دوام بالا، هزینه نگهداری سالانه تنها ۴۵۰ دلاری داشته و بسیار کم‌خرج‌تر از برخی خودروهای دیگر تویوتا حاضر در این لیست به شمار می‌رود.

این اتومبیل جذاب همچنین طی ده سالی که از عمرش می‌گذرد، بیش از ۵۰ درصد ارزش اولیه خود را حفظ کرده است.

پرچمدار شاسی بلندهای کراس اور تویوتا در سال 2013 عملکرد بسیار خوبی داشت. مهم‌ترین قابلیت‌های آن، فضای گسترده کابین و صندوق، فرمان‌پذیری فوق‌العاده، کیفیت رانندگی بسیار خوب و مصرف سوخت ایده‌آل بودند. RAV4 2013 نخستین مدل از این سری خودروها بود که به‌جای موتور V6 از موتوری 2.5 لیتری و چهار سیلندر بهره می‌برد.

این خودرو همچنین در آن سال در سه تریم مختلف روانه بازار شد که البته هیج‌یک از لحاظ تکنولوژیکی چندان پیشرفته نبودند؛ چرا که بسیاری قابلیت‌های بالاترین تریم آن مانند ورود به خودرو بدون کلید، امروزه به استانداردی در طراحی خودروها تبدیل شده‌اند.

قیمت مدل‌های دست دوم راو فور ۲۰۱۳ با کارکرد حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر حدود ۱۵ هزار دلار است که اندکی بالا به نظر می‌رسد؛ اما در عوض، یکی از مطمئن‌ترین اتومبیل‌های شاسی بلند دنیا را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

تویوتا پریوس 2008 – 2008 Toyota Prius

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا

مدل ۲۰۰۸ تویوتا پریوس یکی از نخستین خودروهای هیبریدی فراگیر بازار بود که مثل اکثر اتومبیل‌های این خودروساز خوشنام ژاپنی، دوام فوق‌العاده‌ای داشته و منتقدین را به تحسین واداشته بود. هزینه نگهداری و تعمیرات ۳۰۰ دلاری این خودرو در کنار عدم مشاهده هیچ‌گونه فراخوان یا خرابی‌های گسترده طی ۱۵ سال گذشته، باعث شده‌اند که پریوس به اتومبیلی خاص در بازار محصولات دست دوم تبدیل شود.

دیگر مشخصه شگفت‌انگیز تویوتا پریوس، مصرف سوخت بسیار بهینه این اتومبیل در نتیجه استفاده از پیشرانه هیبریدی بود که آن را یک سر و گردن بالاتر از خودروهای بنزینی قرار می‌داد. البته در ازای این مصرف سوخت بهینه، شتاب‌گیری این خودرو کاهش چشمگیری یافته؛ به‌طوری که رسیدن آن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت ظرف حدود ده ثانیه انجام می‌شود.

بعلاوه، فضای جادار و طراحی منحصربفرد نیز دیگر ویژگی‌هایی بودند که Toyota Prius 2008 را به محصولی جذاب برای بسیاری افراد تبدیل می‌کردند.

با وجود این که مدل‌های دست دوم این خودرو در بازار فراوان هستند؛ اما خرید آن‌ها به‌طور کلی توصیه نمی‌شود. دلیل این اتفاق، تحلیل رفتن باتری در گذر زمان است که اجتناب ناپذیر بوده و به‌طور کلی خرید خودروهای هیبریدی و الکتریکی قدیمی‌تر را با چالش‌های گسترده‌ای روبرو می‌کند.

در عین حال، مدل‌های کارکرده پریوس با کارکرد حدود 250 هزار کیلومتر اکنون قیمتی نزدیک به 10 هزار دلاری دارند. برای آگاهی از اطمینان‌پذیری و دوام بالای این خودرو همان بس که بدانیم بسیاری مدل‌های Prius اکنون به کارکردی حدود 500 هزار کیلومتر رسیده و حتی همین الان هم هیچ مشکل خاصی در عملکرد ندارند!

تویوتا هایلندر 2008 – 2008 Toyota Highlander

خودروی Toyota Highlander

مدل ۲۰۰۸ هایلندر یکی از بهترین مدل‌های این سری شاسی بلندهای تویوتاست که با وجود عمر طولانی، هزینه نگهداری تنها ۴۴۵ دلار در ماه دارند که با در نظر گرفتن عمر دستگاه، بسیار خوب به نظر می‌رسد. این شاسی بلند سه ردیفه همچنین همانند بسیاری خودروهای دیگر تویوتا ارزش خرید بسیار خوبی در بازار دست دوم دارد. البته در چند سال گذشته به دلیل بحران‌های کمبود تراشه ناشی از پاندمی کرونا، تقاضا برای این خودرو به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت!

به‌طور کلی، Highlander 2008 خودروی بسیار کم نقصی به شمار می‌رود که راحتی و قدرت بسیار خوبی را برای راننده و سرنشینان به همراه آورده و از تکنولوژی‌های جذابی برای زمان خود بهره می‌برد. این خودرو در تنها یک مدل پیشرانه روانه بازار شد. موتور V6 به کار رفته در این خودرو در کنار سیستم انتقال قدرت پنج سرعته اتوماتیک آن عملکرد بسیار خوبی داشت و مصرف سوخت آن در مقایسه با بسیاری شاسی بلندهای آن زمان ایده‌آل تلقی می‌شد.

علاقمندان به تویوتا هایلندر می‌توانستند مدل 2008 این خودرو را در مدل AWD هم خریداری کنند؛ هرچند که مصرف سوخت آن اندکی افزایش پیدا می‌کرد.‌

بنابراین به‌جز فشرده بودن اندک ردیف سوم صندلی‌ها، هایلندر ۲۰۰۸ خودرویی بی‌عیب و نقص تلقی می‌شد.

اکثر مدل‌های دست دوم موجود از هایلندر در بازار کارکردی بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر داشته و با قیمت‌هایی کمتر از ده هزار دلار به فروش می‌رسند. خرید این خودرو برای افرادی که به دنبال محصولی مطمئن هستند که در شرایط مختلف جوی، خصوصا جاده‌های برفی رانندگی مطمئنی ارائه دهد، جدا توصیه می‌شود.

تویوتا همچنین مدلی هیبریدی از این خودرو را نیز به بازار عرضه کرده که مطابق انتظار، محصولی توانمند به شمار می‌رود.

تویوتا کمری هیبرید 2014 – 2014 Toyota Camry Hybrid

تویوتا کمری هیبرید

کمری هیبرید 2014 در دوران اوجش اتومبیلی عالی به شمار می‌رفت و بالاترین امتیازات اطمینان‌پذیری را از وبسایت‌های مختلف مثل JD Power دریافت کرده بود. RepairPal هزینه سالانه نگهداری و تعمیر این خودرو را زیر 400 دلار اعلام کرده که با توجه به عمر حدودا ده سال آن، بسیار خوب به شمار می‌رود.

کمری هیبرید ۲۰۱۴ در ادامه پیشرفت‌های تویوتا در زمینه موتورهای هیبریدی، خودرویی بسیار کارآمد، پرتوان و کم‌نقص به شمار می‌رفت. مشخصات فنی این خودرو در آن زمان چشمگیر بودند؛ به‌طوری که شتابگیری سریع در عین مصرف بهینه سوخت، مهم‌ترین قابلیت آن در سال ۲۰۱۴ به شمار می‌رفت.

با این حال در نگاهی جامع‌تر، Camry Hybrid 2014 را می‌توان همان محصولی توصیف کرد که از یک کمری انتظار می‌رود. این خودرو هیچ نقص و کمبود خاصی نداشت؛ اما در هیچ زمینه‌ای هم به‌طور خاص، درخشان ظاهر نشد! به این ترتیب کمری 2014 را می‌توان یک سدان مطمئن دانست که می‌تواند تا سال‌های سال بدون نیاز به هیچ‌گونه تعمیراتی به فعالیت مشغول شود.

کمری هیبرید ۲۰۱۴ در بازار خودروهای کارکرده هم عملکرد درخشانی دارد و مدل‌های با کارکرد حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر آن قیمتی حدودا ۲۰ هزار دلاری دارند. در این میان البته باید از نیاز به تعویض باتری‌های موتور الکتریکی صرفنظر کرد؛ چرا که این باتری‌ها به‌نوعی کالای مصرف خودرو به شمار رفته و باید هر از چند سالی تعویض شوند!

تویوتا کمری 2014 – 2014 Toyota Camry

قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا

اکنون که با مدل کمری هیبرید ۲۰۱۴ آشنا شدید، بد نیست مدل بنزینی آن را هم در نظر داشته باشید. این خودرو تمامی مزایای مدل هیبریدی را نگه داشته و موتور پیچیده آن را با یک موتور احتراق داخلی ساده تر جایگزین کرده تا به یکی از قابل اطمینان ترین خودروهای تویوتا تبدیل شود.

نتیجه این اتفاق، کسب امتیاز اطمینان 92 از 100 از JD Power در کنار هزینه تعمیر و نگهداری سالیانه ناچیز برای این سدان ریشه‌دار تویوتاست.

مدل 2014 کمری اتومبیل نسبتا مجهزی هم به شمار می‌رود. در این خودرو از یک موتور چهار سیلندر استفاده شده؛ هرچند که علاقمندان می‌توانند آن را با همراه موتور V6 هم خریداری کنند. البته هر دو موتور به کار رفته در کمری عملکرد قدرتمندی داشته و مصرف سوخت بهینه‌ای هم ارائه می‌کنند.

از طرف دیگر، کیفیت سواری این اتومبیل هم لذت‌بخش توصیف شده و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن قابل قبول تلقی می‌شد. در عین حال، فضای داخلی کم و خشکی و فرمان‌پذیری ضعیف از جمله مهم‌ترین معایب آن عنوان می‌شدند. همچنین با وجود شتابگیری قدرتمند این خودرو، کمری هیبرید به‌طور خاصی محصولی به شمار می‌رفت که بیشتر برای درون شهر مناسب است تا جاده‌ها و آزادراه‌ها!

تویوتا کمری هیبرید ۲۰۱۴ بازار دست دوم گرمی دارد و مدل‌های با کارکرد بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر آن قیمتی حدودا ده هزار دلاری دارند که شاید برای محصولی با این عمر کمی بالا به نظر برسد؛ اما قطعا چندین سال امنیت رانندگی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

تویوتا کرولا 2016 – 2016 Toyota Corolla

تویوتا کرولا

مدل ۲۰۱۶ تویوتا کرولا یکی از مطمئن‌ترین خودروهایی‌ست که تویوتا تا به امروز تولید کرده است. این خودرو از تمامی منتقدین امتیازهای فوق‌العاده‌ای در بخش قابل اطمینان بودن دریافت کرده و هزینه نگهداری سالانه تنها ۳۷۰ دلار دارد. تویوتا کرولا البته به‌طور کلی دوام بسیار بالایی دارد و حفظ قیمت بالای نصف ارزش اولیه برای مدل‌های با عمر بیش از ۱۰ سال به‌خوبی گویای همین مساله است.

مدل ۲۰۱۶ این خودروی از همان موتور برنده و کهنه‌کار چهار سیلندر تویوتا بهره برد. با این حال، به‌جز اطمینان‌پذیری همیشگی سری کرولا در بسیاری بخش‌ها عملکردی نه‌چندان خوب داشت! به‌عنوان مثال، قابلیت‌های امنیتی و رفاهی و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن در مقایسه با بسیاری محصولات هم‌رده در آن سال در سطح پایین‌تری قرار داشت. علاوه بر این، رانندگی با این مدل چندان جذاب نبود و شتاب‌گیری و کنترل متوسط از جمله نکات منفی بودند که به‌طور معمول در گزارشات کاربران از این خودرو به آن‌ها اشاره می‌شد.

با این وجود، قابل اطمینان بودن این خودرو همچنان برگ برنده تویوتا به شمار می‌رود و توانست به‌طور کامل باعث فراموشی پویایی پایین رانندگی آن شود.

کرولا 2016 در مقایسه با بسیاری محصولات دیگر این لیست کمی جدیدتر است. بنابراین بازار دست دوم آن داغ‌تر به شمار می‌رود. در حال حاضر مدل‌هایی کارکرده این اتومبیل با پیمایش حدود 100 هزار کیلومتر، قیمتی 15 هزار دلاری دارد. با در نظر گرفتن دوام فوق‌العاده این خودرو، Corolla 2016 می‌تواند یک خرید اقتصادی بسیار خوب برای علاقمندان باشد.

در این میان مصرف سوخت بهینه این خودرو را نیز نباید فراموش کرد که ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا