اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

قلب تپنده فراری درون یک آلفارومئو قدیمی!

فراری ۳۶۰ درون یک آلفارومئو

آلفارومئو و فراری سابقه طولانی همکاری با هم دارند و این همکاری به مسابقه انزو فراری برای تیم آلفا در دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد. بنابراین، منطقی است که کسی یک موتور فراری ۳۶۰ را در یک خودروی کلاسیک ۲۰۰۰ GT Veloce بیاندازد. مطمئناً پروژه آسانی نبوده است.

این سازنده، یک استرالیایی به نام جف، با یک آلفارومئو زنگ زده ۱۹۷۳ شروع به کار کرد که به پنل‌های بدنه جدید در پشت ستون B نیاز داشت. در طول چهار سال، او تمام کارها را برای ایجاد این ماشین وحشی انجام داد.

گرفتن موتور در واقع یکی از آسان‌ترین بخش‌های ساخت بود. او این موتور را در آدلاید استرالیا پیدا کرد، بنابراین هیچ فراری ۳۶۰ در فرآیند ساخت پروژه قربانی نشد.

چالش مهم نصب موتور

نصب پیشرانه V۸ فراری در محفظه موتور آلفا چالش بسیار مهمتری بود. این نیروگاه خیلی بلندتر از چهار سیلندر اصلی نیست، اما پهن‌تر است. جف می‌گوید که در بسیاری از قسمت‌ها تنها حدود یک سانتی متر فاصله وجود دارد. او یک کاپوت فولادی سفارشی با بخش شفاف در وسط دارد تا همه چیز را نشان دهد.
اکنون، ممکن است فکر کنید که او از گیربکس فراری استفاده می‌کند، اما از آنجایی که این یک برنامه موتور جلوی موتور V-۸ معمولی است، جف مجبور به خلاقیت بود. گیربکس خارج از سوبارو BRZ است، گیربکسی که معمولاً باید کمتر از ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۱ نیوتون متر گشتاور را منتقل کند. موتور فراری ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که بسیار بیشتر از سوبارو در BRZ است. جف تخمین می‌زند که این خودرو حدود ۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

جف قصد دارد از این خودرو در رانندگی روزانه استفاده کند. این خودرو حتی دارای تهویه مطبوع و کروز کنترل است، بنابراین برای این کار کاملا آماده است. او تمام اثاثه یا لوازم داخلی، از جمله دوخت صندلی‌ها و پنل‌های درها را با الگوی راه راه با الهام از فراری دیتونا کلاسیک انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا