اخبار خارجیاسلایدر

قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ

در مقاله جذاب پیش رو قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

به گزارش دنده 6 – عصر مدرن خودروهای عضلانی آن‌گونه که می‌دانیم به پایان رسیده و ناراحتی افراد بسیاری را در پی داشته است. کرایسلر تولید سومین نسل پیشرانه نمادین ۸ سیلندر هِمی را متوقف کرده و با این کار چلنجر و چارجر سنتی نیز راهی موزه شده و قرار است جانشین آن‌ها با پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی و البته قوای محرکه برقی تولید شود. شورولت نیز کامارو را به محاق برد و شاید در آینده دوباره آن را به‌صورت برقی احیا کند. بی‌شک کوروت هم در طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد و شاید در آینده چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.
به نظر می‌رسد فورد تنها برند بین سه خودروساز بزرگ دیترویت است که همچنان به تولید خودروهای عضلانی سنتی ادامه می‌دهد و جیم فارلی مدیرعامل این خودروساز تولید موستانگ کوپه برقی را رد کرده است؛ اما حتی اگر خبری از موستانگ برقی نباشد هم شاید در آینده قوای محرکه هیبریدی برای این خودرو در نظر گرفته شود. با توجه به تمامی این تغییرات، احتمالاً وضعیت حال حاضر را بتوان بهترین دوران چنین خودروهایی دانست. در ادامه می‌خواهیم شما را با قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ آشنا کنیم.

قوی ترین خودروهای عضلانی تاریخ
فورد موستانگ دارک هورس
قدرت: ۵۰۰ اسب بخار

دارک هورس جدیدترین عضو خانواده فورد موستانگ است و قوی ترین عضو از هفتمین نسل موستانگ به شمار می‌رود. این خودرو از جدیدترین به‌روزرسانی‌های خودروی موردبحث در بخش پیشرانه و کابین سود برده و ظاهری خوفناک دارد. نسل پیشین موستانگ در نسخه مک وان ۴۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما خروجی پیشرانه دارک هورس به ۵۰۰ اسب بخار رسیده است. فورد برای ارتقای این خودرو نگاهی به شلبی موستانگ GT500 داشته و از یاتاقان‌های پیشرانه ۸ سیلندر آن هیولا استفاده کرده است. نیروگاه ۵ لیتری کایوت دارک هورس همچنین از دریچه گاز ارتقا یافته سود می‌برد و به مدد همین تغییرات است که خودروی موردبحث در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۷ ثانیه طی می‌کند. با اینکه دارک هورس قوی ترین عضلانی تاریخ نیست اما سیستم تعلیق مغناطیسی، گیربکس ۶ سرعته ترمک و پکیج هندلینگ سفارشی و رینگ‌های فیبر کربنی باعث می‌شوند این خودرو در جاده‌های پر پیچ و خم نیز توانایی‌های خوبی داشته باشد. قیمت موستانگ دارک هورس از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود.

شورولت کامارو Z/28 نسل پنجم
قدرت: ۵۰۵ اسب بخار

پنجمین نسل کامارو شاهد خیزش مجدد مدل Z/28 از سال ۲۰۰۲ تا آن زمان بود. کامارو Z/28 فقط در دو سال پایانی تولید کاماروی نسل پنجم عرضه شد و پس از مدل ZL1 که ۵۸۰ اسب بخار قدرت داشت دومین عضو پرقدرت خانواده کامارو به شمار می‌رفت. پیشرانه ۷ لیتری LS7 این خودرو که جزو بهترین پیشرانه‌های LS تاریخ است ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با اینکه خودروی موردبحث قدرت بسیار بالایی ندارد اما مهندسان شورولت دنبال هدف بسیار متفاوتی بوده‌اند. Z/28 را می‌توان هیولای پیست دانست و استفاده از سیستم تعلیق سطح بالا، لاستیک‌های بسیار پهن پیرلی پی زیرو تروفئو R، ترمزهای کربن سرامیک برمبو و کیت آیرودینامیک جدید برای ارتقای داون فورس باعث عملکرد مثال‌زدنی آن در پیست شدند. با چنین سواری جذابی، کامارو Z/28 توانست جایزه بهترین خودروی راننده موتور ترند در سال ۲۰۱۴ را مال خود کند. کامارو Z/28 صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی می‌کند. متأسفانه این مدل در ششمین نسل کامارو ارائه نشد.

شورولت کامارو ZL1 نسل ششم
قدرت: ۶۵۰ اسب بخار

از میان تمامی تریم های کامارو، ZL1 را می‌توان پادشاه قدرت دانست. با اینکه خودروی یاد شده در ابتدا به کامارو کوپو نیمه رسمی در سال ۱۹۶۹ ارائه شد اما در نهایت شورولت نام ZL1 را برای نسل‌های پنجم و ششم انتخاب کرد که نتیجه آن تولید قوی ترین کاماروهای جاده‌ای بوده است. پنجمین نسل این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۵۸۰ اسب بخاری استفاده کرد اما شورولت به همین قانع نشد و در سال ۲۰۱۷ کامارو ZL1 نسل شش را با نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 تولید کرد. این پیشرانه ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد و باعث ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۴ ثانیه می‌شود. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق مغناطیسی، لاستیک‌های گودیر ایگل F1، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و ترمزهای برمبو اشاره کرد. این خودرو همچنان در حال تولید است هرچند امسال آخرین سال عرضه آن است. کامارو ZL1 موردبحث ۷۲ هزار دلار قیمت دارد.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ
قدرت: ۶۶۸ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 جنرال موتورز که اولین بار روی شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ معرفی شد در کامارو ZL1 غوغایی به پا کرد بنابراین تعجبی نداشت که این نیروگاه را در بطن کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز ببینیم اما کادیلاک با کسب خروجی ۶۶۸ اسب بخاری از این پیشرانه پرقدرت، محصول خود را یک سر و گردن بالاتر از کامارو قرار داد تا به این ترتیب سریع ترین و قوی ترین محصول تولیدی تاریخ کادیلاک در آن زمان معرفی شود. آمریکایی‌ها مدعی هستند این خودرو صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. البته توانایی‌های CT5-V بلک وینگ فقط در خط مستقیم خلاصه نمی‌شود و برای مثال یک دور پیست مشهور یاس مارینا را در ۲ دقیقه و ۲۰.۹۸ ثانیه طی کرده تا عنوان سریع ترین سدان تولیدی این پیست را به خود اختصاص دهد. خودروی موردبحث همچنان در دسترس است و قیمت آن از حدود ۹۳ هزار دلار شروع می‌شود.

شورولت کوروت Z06 نسل هشتم
قدرت: ۶۷۰ اسب بخار

کوروت مدرن تفاوت‌های بنیادین با نسل‌های پیشین دارد و از طراحی پیشرانه وسط سود برده تا بتواند در میان محصولات فراری و لامبورگینی خودی نشان دهد. خودروهای عضلانی از طراحی پیشرانه وسط استفاده نمی‌کنند اما کوروت با چنین ترکیبی نشان داد که چه پتانسیل‌هایی دارد. کوروت استینگری ۲۰۲۰ با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT2 که ۴۹۵ اسب بخار قدرت داشت معرفی شد اما به زودی نسخه Z06 آن که دارای پیشرانه ۵.۵ لیتری جدید بود پدیدار شد. این پیشرانه تنفس طبیعی بر اساس ادعای جنرال موتورز قوی ترین پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ است و ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد. به این ترتیب کوروت Z06 در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. از تغییرات این مدل نسبت به نسخه پایه می‌توان به اسپویلر عقب قابل تنظیم و سیستم تعلیق ارتقا یافته اشاره کرد. این کوروت قیمت حدود ۱۱۳ هزار دلاری دارد.

دوج چلنجر SRT هلکت
قدرت: ۷۱۷ اسب بخار

اگر بخواهیم یک خودروی عضلانی مدرن با بیشترین تأثیر را انتخاب کنیم احتمالاً دوج چلنجر SRT هلکت ۲۰۱۵ گزینه مدنظر خواهد بود. خودروهای عضلانی ۶۰۰ اسب بخاری در آن زمان وجود داشتند اما هیچ‌کدام از آن‌ها مرز قدرت ۷۰۰ اسب بخار را رد نکرده بودند تا اینکه کرایسلر با هلکت شوکی به دنیا وارد کرد. چلنجر در سومین نسل خود از پیشرانه‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخاری استفاده کرده بود اما دوج با معرفی SRT هلکت همه‌چیز را وارد دنیای جدیدی کرد. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی این خودرو ۰۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که نتیجه آن صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای خواهد بود. این خودروی عضلانی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی می‌کند. کرایسلر در آن زمان مدعی شد پیشرانه هلکت قوی ترین نیروگاه ۸ سیلندر تاریخش است اما در ادامه قدرت آن را به ۷۱۷ اسب بخار رساند و حتی مدل قوی‌تر هلکت ردای را نیز معرفی کرد.

فورد موستانگ شلبی GT500
قدرت: ۷۶۰ اسب بخار

نام کارول شلبی با فورد موستانگ های پرقدرت مترادف است و تاریخچه آن نیز به مدل‌هایی همچون شلبی موستانگ GT350 مدل ۱۹۶۵ و شلبی کبرا GT500KR سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد؛ اما با اینکه شلبی تابه‌حال موستانگ های سفارشی زیادی را توسعه داده اما هیچ‌کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ را نداشته‌اند. این خودرو سومین موستانگی است که از عدد GT500 در نام خود استفاده می‌کند. همچنین این خودرو اولین GT500 پس از فورد شلبی در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود. فورد تمامی خطوط قرمز مربوط به توسعه سومین GT500 را نادیده گرفت و به همین خاطر پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری دست‌ساز ۷۶۰ اسب بخاری را در بطن آن قرار داد. به این ترتیب خودروی موردبحث عنوان قوی ترین خودروی جاده‌ای تاریخ فورد را به دست آورد. جدای از پیشرانه افسانه‌ای، GT500 در سایر بخش‌ها نیز می‌درخشد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو اشاره کرد. موتور ترند با این هیولا صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر حدود ۱۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. کارشناسان همچنین به توانایی‌های بالای خودرو در پیست اشاره کرده و آن را قاتل سوپر اسپرت دانسته‌اند.

دوج چارجر SRT هلکت ردای جیل بریک
قدرت: ۸۰۷ اسب بخار

چلنجر شاید پرچم‌دار اسب بخار کرایسلر باشد اما تنها خودرویی نیست که قدرت عظیمی را از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هِمی به دست آورده است. این خودروساز در سال ۲۰۰۶ چارجر را احیا کرد و همانند چلنجر شاهد تولید آن با پیشرانه‌های ۳۴۰ و ۴۲۵ اسب بخاری بودیم اما در سال ۲۰۲۱ مدل ردای با ۹۷۹ اسب بخار قدرت همه‌چیز را تغییر داد. خروجی فوق‌العاده این پیشرانه به معنی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۶ ثانیه است. با اینکه افراد عادی به دلیل مشکلات کشش نتوانسته‌اند ادعاهای کرایسلر را ثابت کنند اما شکی وجود ندارد که این خودرو توانایی‌های زیادی دارد. کرایسلر در سال ۲۰۲۳ مدل جیل بریک را با قدرت ۸۰۷ اسب بخار تولید کرد که ۱۰ اسب بخار اضافی آن حاصل بازنگری در برخی قطعات پیشرانه بوده است.

دوج چلنجر SRT دیمن
قدرت: ۸۴۰ اسب بخار

دوج چلنجر SRT دیمن به عنوان خودرویی سفارشی تولید شد و پیشرانه ۸ سیلندر آن علیرغم برخی اشتراکات با نسخه‌های قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به بلوک، میل‌لنگ، پیستون‌ها، یاتاقان‌ها و حتی سوپرشارژر جدید اشاره کرد. سوپرشارژر این خودرو حجم ۲.۷ لیتری دارد و اگر از سوخت مسابقه‌ای اکتان ۱۰۰ در این هیولا استفاده شود قدرت ۸۴۰ اسب بخار به دست خواهد آمد. در صورت استفاده از سوخت اکتان ۹۱ خروجی پیشرانه ۸۰۸ اسب بخار خواهد بود. کرایسلر ادعاهای زیادی درباره عملکرد این خودرو مطرح کرد و گفت دیمن در عرض ۹.۶۵ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن نیز ۲.۳ ثانیه است. تنها ۳۳۰۰ دستگاه از خودروی موردبحث تولید شده است.

دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰
قدرت: ۱۰۲۵ اسب بخار

تا چند وقت به نظر می‌رسید چلنجر SRT دیمن ۸۴۰ اسب بخاری قوی ترین خودروی عضلانی تاریخ خواهد بود اما دوج در سال ۲۰۲۳ یک هیولای درگ با پسوند دیمن ۱۷۰ را معرفی کرد. هیولای موردبحث جزو خودروهای لست کال دوج بود و به منظور گرامی داشت پایان تولید چلنجر و چارجر بنزینی تولید شد. دیمن ۱۷۰ از پیشرانه ای ارتقا یافته که دارای سوپرشارژر ۳ لیتری و قطعات داخلی جدید بود استفاده کرده و قدرت ترسناک ۱۰۲۵ اسب بخاری دارد. از دیگر تغییرات خودرو می‌توان سیستم تعلیق مخصوص درگ، لاستیک‌های درگ رادیال و نرم‌افزار جدید را نام برد که باعث می‌شوند دیمن ۱۷۰ صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۶۶ ثانیه‌ای داشته باشد. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه طی می‌کند. البته که چنین قدرتی با قیمت فراتر ۱۰۰ هزار دلار فراهم شده است. در نهایت باید گفت تنها ۳ هزار دستگاه چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ برای بازار آمریکا تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا