اخبار خارجیاسلایدر

قیمت لامبورگینی تمراریو مشخص شد

قیمت لامبورگینی تمراریو از ۳۵۷ هزار دلار آغاز می‌شود که با سفارش آپشن‌های مختلف مثل پکیج آلجریتا، این رقم می‌تواند حتی از ۵۵۰ هزار دلار هم فراتر برود.

به گزارش دنده 6 –  هرچند لامبورگینی هنوز رسماً قیمت تمراریو را اعلام نکرده است ولی هکرها با نفوذ به قسمت پیکربندی آنلاین در وب‌سایت لامبورگینی، توانسته‌اند به قیمت دقیق این سوپراسپرت و هزینهٔ تمام آپشن‌های آن دست پیدا کنند. با توجه به چیزی که در وب‌سایت لامبورگینی دیده می‌شود، تمراریو در بازار آمریکا با قیمت پایهٔ ۳۵۷,۶۲۱ دلار عرضه خواهد شد. این یعنی سوپراسپرت پایهٔ جدید لامبورگینی بیش از ۱۰۰ هزار دلار از هوراکان گران‌تر خواهد بود زیرا هوراکان تکنیکا با قیمت پایهٔ ۲۵۰ هزار دلار عرضه می‌شد. علاوه بر این، آپشن‌های زیادی هم برای تمراریو قابل سفارش است که می‌تواند قیمت را بسیار بیشتر کند.

در بازار آمریکا هفت رنگ مختلف به‌صورت رایگان ارائه می‌شود اما قیمت رنگ‌های سفارشی از ۹,۶۰۰ دلار شروع می‌شود و به رقم چشمگیر ۳۲,۷۰۰ دلار برای رنگ‌های اختصاصی می‌رسد. لیوری چندرنگ نیز ۱۳,۱۰۰ دلار قیمت دارد و برای سفارش رینگ‌های فیبر کربنی با روکش براق هم باید ۲۶,۲۰۰ دلار پرداخت کرد. هرچند رینگ‌های کربنی وزن را کاهش می‌دهند و ظاهر خودرو را جذاب‌تر می‌کنند اما بدون لاستیک مناسب تأثیری روی رانندگی و پرفورمنس خودرو نخواهند داشت. لاستیک‌های استاندارد تمراریو از نوع بریجستون پوتنزا اسپرت است اما با پرداخت ۳,۳۰۰ دلار می‌توان لاستیک‌های پوتنزا ریس را سفارش داد. سفارش رنگ‌هایی غیر از مشکی مات برای کالیپرهای ترمز هم ۲,۸۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

آپشن‌های فیبر کربنی بیرونی برای تمراریو فراوان هستند اما گران‌ترین آن‌ها، سقف فیبر کربنی مشکی با قیمت ۱۳,۱۰۰ دلار است. چراغ‌های جلوی ماتریکسی ۴ هزار دلار و سیستم بالابر تعلیق هم ۴ هزار دلار قیمت دارند. گران‌ترین آپشن این سوپراسپرت جدید اما پکیج آلجریتا است که قیمت آن از ۴۵,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و به ۷۸,۶۰۰ دلار با کاپوت، بال عقب و دیفیوزر فیبر کربنی براق بدون رنگ می‌رسد. با توجه به این آپشن‌ها، قیمت تمراریو به‌راحتی می‌تواند از مرز ۵۵۰ هزار دلار هم عبور کند. این در حالی است که قیمت روئلتو از ۶۰۸ هزار دلار آغاز می‌شود. برای مقایسه، اصلی‌ترین رقیب تمراریو یعنی فراری ۲۹۶ GTB هم قیمت پایهٔ ۳۴۲ هزار دلاری دارد.

تمراریو اما خودروی کاملاً متفاوتی با هوراکان است که این می‌تواند اختلاف قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بین آن‌ها را توجیه کند. لامبورگینی برای این سوپراسپرت یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید و اختصاصی را توسعه داده که با هیچ‌کدام از دیگر محصولات گروه فولکس‌واگن مشترک نیست. این پیشرانه که تا ۱۰ هزار rpm دور می‌گیرد، همراه با سه موتور الکتریکی ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ابتدا تصور می‌شد تمراریو با مدل ۲۰۲۵ راهی بازار شود اما از تصویر هک شدهٔ وب‌سایت لامبورگینی مدل ۲۰۲۶ برای این سوپراسپرت دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا