قیمت MG GS تعیین شد؛ گران ترین چینی/ انگلیسی بازار
اسپرت و سریع
دنده 6 – تاکنون از جیلی X7، بایک سنوا و البته خودروهای برند MG به عنوان گران ترین چینی های بازار داخل یاد می شد، اما حالا اولین شاسی بلند MG با قیمت 142 میلیون تومانی معرفی شده است که می تواند پرونده ای جدید را در این زمینه باز کند.در واقع شاید با کمی مبالغه بتوان گفت که این کراس اوور چینی / انگلیسی، از نظر عملکرد و مشخصات فنی باید بتواند نزدیک به خودروهای سری 2.0 لیتری و 245 اسب بخاری ب ام و نظیر X1 2,8 ، X3 2.8 و….ظاهر شود که همگی بیش از 250 میلیون تومان قیمت دارند و از نظر شتاب گیری صفر تا صد، خودروهای بسیار چابکی با رقم هایی در حدود 6 الی 6.5 ثانیه هستند.
در واقع با توجه به موتور 217 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ، انتظار رقمی کمتر از 8 ثانیه برای شتاب گیری 0 تا 100 MG GS چندان بی جا نیست ولی به هرحال باید تا زمان تست رسمی رانندگی با این خودرو و اعلام عدد و رقم های مربوطه به توانایی های دینامیکی آن صبر پیشه کرد.
البته شاید طرفداران پس و پاقرص MG بار دیگر مساله اصالت انگلیسی این برند را یادآور شوند ولی فارغ از این بحث همیشه تکراری، MG GS را باید یک پدیده متفاوت در بازار شاسی بلند های کشورمان دانست که می تواند با موتور 2.0 لیتری توربو 220 اسب بخاری،حتی بازار خودروهای خوش فروشی چون سانتافه و RAV4 را هم تحت تاثیر قرار دهد.
به عبارت ساده تر اگر MG GS با موتور بزرگ 2.0 لیتری عرضه شود می تواند همان کار جک S5 را در بازار شاسی بلند های لوکس و نسبتا گران قیمت کره ای و ژاپنی تکرار کند.اما در صورت عرضه با موتور 1.5 لیتری توربو، موفقیت چشمگیری را نمی توان برای این مدل متصور بود.چرا که در این حالت MG GS مستقیما رقیبی بزرگتر برای رنو کپچر و کراس اوور های کره ای و ژاپنی متداول چون اسپتریج و میتسوبیشی ASX و …خواهد بود و عملا نمی تواند با این قیمت در برابر چنین رقبای شناخته شده ای عرض اندام کند.
220 اسب بخار برای مدل دولیتری توربو، سطح متفاوتی از عملکرد و شتاب را نسبت به کلیه خودروهای کره ای و ژاپنی (تا محدوده قیمتی 200 میلیون تومان) به ارمغان می آورد و از طرف دیگر MG GS از نظر ابعاد و پلت فرم هم در حد و اندازه شاسی بلند های متعادلی چون چری تیگو 5 ، جک S5 و هیوندای توسان و …به نظر می رسد و از این رو می تواند نیاز های زندگی شهری و مسافرت های خانوادگی را به شکل کامل پوشش دهد، هرچند نباید از حساسیت موتورهای توربو به روغن و بنزین هم غافل شد.
ویژگی های فنی MG GS (با پیشرانه 2.0 لیتری توربو)
طراحی و دیزاین کاملاً انگلیسی
– موتور 2000 سی سی زنجیری دارای توربوشارژ (هانی ول آمریکا)
– سیستم اینجکشن موتور بصورت مستقیم(بوش آلمان)
– موتور مجهز به تکنولوژی STATR/STOP
– قدرت موتور 217 اسب بخار و 350 نیوتن متر و 162 کیلووات
– فرمان برقی
– ترمز دستی الکترونیکی و دکمه ای
– تودروزی چرم ضد عرق و لغزش وبا کیفیت
– دارای 6 کیسه هوای کامل
– گیربکس 7 سرعته دابل کلاچ طراحی فولکس واگن آلمان
– شاسی و موتور طراحی و دیزاین فولکس واگن آلمان
– 4WD با رینگ آلومینیومی 18″
– UERO 6
– دارای سیستم کمکی ایستایی در سربالایی و سیستم نگهدارنده در سراشیبی(HHC, Auto Hold)
– تنظیم نور چراغها با شیب جاده و مجهز به شیشه شور
– دارای “دی لایت” و چراغهای زنون
– LCD 8 اینچ و لمسی
– سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– کلیه شیشه ها و سانروف دارای محافظ Anti-Trap
خجالت بکشید….
این آقایی سن مارتین وقتی دیده که دروغ اش در مورد اینکه هیچ مجله معتبر ام جی رو تست نکرده در اومد به آپارات متوصل شده
مجله ماشین ام جی رو تست کرده که قدیمی ترین و برترین مجله داخلی در حوزه ماشین هست و دوستان میتونن سرچ کنند و بخوانند.مجله ماشین یک بررسی بین ام جی،مزدا 3،سراتو و مگان انجام داده که مطالعه اش رو توصیه میکنم.مگر اینکه این آقای مجهول الهویه سن مارتین متخصص تر از نویسندگان مجله ماشین باشه؟؟؟؟!!!!
آپارات پر از ویدئو هاییست که ام جی از پس اپتیما و مزدا3 برآمده و سمند رو خورده حالا یه ویدئو چند ثانیه ای از چند متر اول گذاشتن که بگن شتاب پراید از ام جی بیشتر هست!!!
برادر دانشمند،شتاب چندمتر اول بیشتر از قدرت موتور بستگی به سبکی ماشین داره.هوندا 125 در چند متر اول از پس هر ماشینی برمیاد
اين سان مارتين كه به زور تونسته يه كيا ريو مدل ١٥ سال پيش سوار شه و تو همه سايت ها مسجل شده كه يك دلال كره اى هست ، با درست كردن يك بلاگفا بنام ام جى ، سعى در تخريب اين برند داره ، اولا جناب آنچيزى كه قبلا هم گفتم درباره حلبيهاى كره اى كه به لطف انحصار واردات ، گوش برى ميكرديد ، محرز شده و حباب قيمت ماشينهاى كره اى خيلى به سرعت درحال تركيدن است .
سراتو ٦٩٠٠٠ درهمى كه دزدان به ملت ١٣٨ ميليون ميخواستند بفروشند الان در بازار ١١٣ ميليون هم نيست
الانترا ٦٨٠٠٠ درهمى تو بازار شده ١٠٩ ميليون كه نمايندگى با قيمت ١٢٦ رو دستش باد كرده و ايضا اسپورتيج ، توسان ، آپتيما و سوناتا كه هر كدام صفرش ٢٠ الى ٣٠ ميليون افت قيمت دارند.
ثانيا ، گفته هاى كذب شما رو بدقت پسخ دادم :
میتوانید از طریق لینک زیر نتایج را خودتان ببینید و لیست خودروها رو هم مشاهده کنید .
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars
این بلاگفا توسط شخصی درست شده که کاملا مغرضانه مسایل راست و دروغ را با مخلوط کرده و هدفش جز تخریب چیز دیگری نبود ، مسلما بررسی مقالات سایت های تخصصی خودرو چه در داخل و خارج همچون اتوکار ، اتواکسپرس ، کاربایر و مجله ماشین ارزنده و قابل اطمینان تر از نوشته های گمراه کننده برخی دلالان کره ای میباشد ، تناقضات حرفها و اطلاعات غلط این بلاگفا :
۱- گیربکس ام جی ۶ و ۵۵۰ ، طراحی و ساخت شرکت آیسین به سفارش ام جی میباشد ، این شرکت ژاپنی سرآمد شرکتهای ساحت گیربکس برای برندهایی همچون جنرال موتورز، تویوتا و لکسوس هست. و اصلا چینی نیست .
۲- تاخیر در تعویض دنده و شرح ایشان راست و دروغ و بزرگنمایی هست ، بله تاخیر چند دهم ثانیه وجود دارد آنهم فقط با شیفتر پشت فرمان که در همه خودروهای اکونومیک وجود دارد ، حتی پورشه ۹۱۱ در حدود یک دهم ثانیه تاخیر با شیفتر دارد .
۳- یکی از نقاط قوت ام جی ۶ ، سیستم تعلیق و جلوبندی قوی و شاسی داینامیک آن هست که با بی ام دبلیو سری زد ۴ یکی میباشد. فقط کافیست بررسی مجله ماشین را بخوانید که نوشته :
ام جی ۶ ، سیستم تعلیق و نرمی مگان را دارد
۴- سیستم الکترونیک ، نویسنده طوری نوشته که هنوز در دهه ۶۰ میباشد که همه چیز مکانیکی و پنوماتیک بود ، در حال حاضر تمام خودروهای مجهز به سیستم پایداری ، از کامپیوتر استفاده میکنند و ECU ماشین نقش اساسی در تنظیم میزان سوخت ، کنترل کشش و واژگونی دارد . اتفاقا ام جی ۶ یک خودرو بسیار هوشمند میباشد و با علم روز ساخته شده و سیستم ۹ در ۱ بکار رفته در آن یکی از نقاط قوت این خودرو هست ،
۵- نویسنده به ضعف خدمات فروش و پس از فروش اشاره کرده ، بدون توجه به این موضوع که مدیاموتور در ۴ سال گذشته همیشه جزو سه وارد کنند اول در ارایه کیفی خدمات میباشد و در حال حاضر برای نیمه اول سال ۹۳ ، مقام اول را کسب کرده . خود بنده ایرادی که دارم به عدم گستردگی آن در تمام مراکز کشور هست.
۶- خطر ترکیدن فیلتر بنزین ، در اوایل سال ۹۲ و تحریم ها ، مدیاموتور مجبور به تولید داخلی فیلتر بنزین شد از جنس پلاستیک که همان سری با مواجه با ترک خوردن فیلتر ، راسا از دبی فیلتر اصلی را وارد کرد و دیگر موردی وجود ندارد
۷- برخورد کاملا مغرضانه ایشان درباره کورس پراید با ام جی۶ بوده ، ایشان نگفتند که پراید مورد بحث کاملا تیون شده و به یک موتور ۲ لیتری سوپر شارژ مجهز بوده ، به راحتی میتوانید کورس این پراید با ماکسیما ، کمری ، را هم در آپارات ببینید که چگونه ماکسیما ۳٠۰۰ سی سی رو پشت سر میگذارد .
ایشان آنچنان با مقوله شتاب اولیه نا آشنا هستند که نمیدانند که شتاب اولیه فقط مختص ثانیه اول هست ، و همانطور که میدانید شتاب صفر تا صد ام جی ۶ ، ۸.۴ ثانیه میباشد ، باتوجه به مشخصات موتور و گیربکش این خودرو که گشتاور ۲۱۵ نیوتن متری را حداکثر در دور ۴٥۰۰ به چرخها منتقل میکند و توان ۱۶۰ اسب بخار را که تا دور ۵۵۰۰ به حداکثر میرساند که ۳۰ اسب بخارش به توربو وابسته هست که در دور ۳۵۰۰ سی سی به توان خودرو افزوده شده و عملا این خودرو ۱۵۰۰ کیلویی به جلو پرتاب میکند .
نویسنده تلاش میکند که چینی بودن ام جی را القا کند کاری که دلالان کره ای به کرات انجام میدهند غافل از اینکه موتور و کل خودرو ام جی ۶ طراحی خود ام جی انگلستان بوده و کاملا تحت نظر بازرسان اروپا در چین مونتاژ میشود. و سايت ام جى انگلستان خط بطلان به اين ياوه گوئيها كشيده
آقای محترم توی همین لینکهایی که شما و دیگر ام جی دوستان راه و بیراه اینجا میزارین و در به در دنبال نکته مثبت برای ام جی توشون میگردین همین کیا ریو رو بالاتر دونسته… بهتره جعمش کنین !!
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
خوب مگه کسی مشکلی داره که ریو بالاتر قرار گرفته ؟!!!، مشکل از امثال شما شروع میشه که دنبال تخریب هستید . اگر برند ام جی ، معتبر نیست و جایگاهی نداره ، چرا اینقدر بال بال میزنید و هر جا اسمی از این برند میاید ، شروع به تخریبش میکنید ؟!!!!
اگر به این لینکهای مستدل که فرستادم برای بولد کردن یک کره ای از بین 100 محصول کره ای متوصل میشوید ، خوب ام جی 6 هم تو همین لیست از بین 200 محصول از کمپانیهای مختلف و گردن گلفت ، ششم شده و فقط با دو محصول ام جی 3 و 6 ، در مقام سوم ایستاده . چرا این قسمت را ملاک قرار نمیدهید؟!!!
بنده نباید جمع کنم ، امثال شما که به زور دارید ماشین های کره ای ارزان قیمت در خارج از کشور را 2 تا 3 برابر در داخل کشور میفروشید ، باید جمع کنید و بروید .
یا مثلا به فروش 10 میلیون دستگاه الانترا از نسل اول تا کنون در جهان اشاره میشود ، با همین ترفندها مردم رو سرکیسه کردید ، اما نمیگویید که یکی از مهمترین دلایل فروش بالا ، قیمت بسیار ارزان این سگمنت C با آپشن های فراوان هست که به هیچ وجه در ایران کاربرد ندارد . مثلا قیمت الانترا در انگلیس 11000 پوند میباشد و فورد فوکوس 16000 پوند ،
اين لينك رو هم براى سايت دنده ٦ و كسانى كه اين برند رو نميشناسند ميگذارم :
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181
مگر ميشود اصالت و دانش مهندسى از بين برود ؟
شركتى كه ٦٠ سال پيش توانست با مهندسى قوى و تجربه خودش از يك موتور ١٥٠٠ سى سى ، توان ٣٠٠ اسب بخار توليد كنه از همون دفترى كه الان هم در بيرمنگام خودروهاى ام جى ٦ ، ٣ و جى اس رو خلق كرده ، آنقدر در دنياى خودرو قابل احترام هست كه رفتارهاى حقير افراد كم دانش تاثيرى در اصالت اينبرند در ايران نداره .
نميدانم اين حضرات وقتى كه BMW مالك سرمايه گذارى ام جى ( همانند قرار داد سايك ) در دهه ٩٠ ميلادى بود ، آيا كسى ميگفت كه ام جى تى اف آلمانى بود ؟ يا اينكه شركت جنرال موتورز با سايك و ام جى وارد مذاكره براى مالكيت ام جى شده ، بايد بگوييم مثلا ام جى از سال ٢٠١٧ ، آمريكايي ميشود ؟!!!!
اصالت و بنيان يك برند قابل جابجايى نيست .
آيا جگوار ، لندروور را كه تاتا همانند سايك ، مالكيت سرمايه گذارى اين برندها را از آن خود كرده ، هنديند و يا ولووالان چينيه ؟
همين افراد وقتى به سانگ يانگ ميرسند ميگويند كره اى هست ولى نميدانند و يا نمى خواهند كه بدانند كه سانگ يانگ از سال ٢٠٠٣ ، تحت مالكيت سايك چين درآمد و ركستون و اكتيون محصول همين دوره هست و در سال ٢٠١٣ ، ٩٧ درصد سهم را به ماهيندرا هند فروخت و الان رسما سانگ يانگ زيرمجموعه ماهيندرا ميباشد و تيولى محصول اين مشاركت هست ، چطور اين را همچنان كره اى مينامند ؟!!!!
دنياى امروز ديگر جايى براى شانتاژ ندارد و به راحتى با گوگل ميتوان دروغها رو آشكار كرد.
آقا نریمان نظرات شما اینقدر بار فنی داره که واقعا من لذت میبرم هروقت میخونم حیف که به جای نوشتن تو وبسایت ها میومدید تو نوشتن مقالات راجع به خودرو و همین ام جی-
این بنده خدا به هر اسمی نظرات چند تایی اگه میخواست متوجه بشه که کاملا انگلیسی هست همون سند کتبی وب سایت مادر یا سایک موتورز کافی بود
آقا این مقاله ام جی که بالاترین سرعت 410 کیلومتر رو از موتور 1500 و 300 اسبی گرفته بود فوق العاده بود،
واینکه قراره ام جی و جی ام با هم یکی بشن هم خیلی عالی بود دو اسطوره،
آقای مهندس نریمان زنده باشی و شاد
آقای سن مارتین….
سایک موتور محصولات فولکسواگن رو هم مونتاژ میکنه،بنابراین فولکسواگن هم چینی هست؟؟؟؟
پسر خوب کمی مطالعه کن بعد حرف بزن
دوستانی که می خواهند ماشین بخرند پیشنهاد می کنم حتما مطالعه و تحقیق کنند، بنده حدود 3 ماه وقت گذاشتم و بعد mg6 نیو خریدم. از انتخابم راضی هستم. چند تا از دوستانم هم که ماشینهای وارداتی مختلفی داشتند هم ماشین رو سوار شدند و ابراز تعجب کردند از خوب بودن ماشین. هندلینگ عالی، شتاب بسیار خوب و …
در نظر داشته باشید که هر ماشینی یک سری نقاط قوت و ضعف داره. باید بسنجید که در ازای پولی که پرداخت می کنید چی دریافت می کنید.
اکثر افرادی که ام جی خریداری می کنند افرادی هستند که خوب تحقیق کردند در حالی که در کشور ما اکثر مردم فقط به رخ ماشین نگاه می کنند و خرید می کنند با کمترین اطلاعات خودرویی،
تحقیق کنید و خرید کنید.
رضا جان من خودم گول نمیزنم آقا چرا میخواین بزور ام جی به انگلیس بچسبونید ام جی چینی هست حتی افراد عوام هم ازین موضوع اطلاع دارن ضمنا ام جی جز انگلیس و چین و امارات و اکراین در هیچ جای دیگه ای طالب نداره چون ایمنی و محبوبیت بالایی نداره ضمنا من در کنار ریو یکسال جک داشتم پشت ماشین های زیادی هم نشستم که البته گفتن نداره مث همین ام جی 6 نارنجی سری دوم سراتو 2013 سراتو 2015 النترا و مگان اما در مورد ام جی واقعیت اینه که مشکلات متعددی داره و اکثر دارندگانش نسبت به هزینه های بالا و رفتار بد نمایندگی دادشون دراومده
البته ایشون یادشون رفته که بقیه دنیا رو هم اسم ببرند .
برند ام جی در ، انگلستان ، خاورمیانه ( کویت ، امارات ، عربستان ، ایران ، مصر و اسراییل ) ، آسیای صغیر ( اکراین ، تاجیکستان ، ارمنستان ، آذربایجان ) ، روسیه ، چین ، تایلند ، سنگاپور ،استرالیا ، نیوزلند ، آفریقای جنوبی ، ونزوئلا ، شیلی ، برزیل و اروگوئه هم فروش میرود .
آقای سن مارتین که برای نوازش خودت از نام EBI هم استفاده میکنی و کلا این شگردت هست و چقدر سخیف !!! ، اطلاعات ام جی سواران بدلیل تحقیق بسیار بالاست و از اینکه باعث میشوی نا خواسته شرایطی را بوجود آوری که خوانندگان ، از طریق پاسخ های مستدل و مستند ام جی سواران ، اطلاعاتشون درباره این برند کامل تر بشه ، ازت تشکر میکنم .
واقعا کل جملاتت رو یکبار بخونی ، هیچ بار فنی درباره این برند نداره ، دریغ از یک لینک معتبر ، فقط یک سری جمله من درآوردی .
ایمنی ام جی 6 ، 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ هست در سال 2011 و یک ستاره نگرفته بخاطر عابر پیاده بوده ، یعنی 4 ستاره که جگوار XF هم همین رو اخذ کرده پایین هست ؟ این لینک رو ببین که ایمنی یعنی این :
http://dande6.com/20263/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%A7%D9%85-%D8%AC%DB%8C-550-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1.html
و نه این که یک لکسوس سدان به پشت اسپرتیج زده و متاسفانه راننده و همسرش در اسپرتیج مردند و راننده لکسوس فقط یک خراش سطحی برداشت
http://fararu.com/fa/news/212389
در خصوص محبوبیت برند ام جی ، لینک سایت دوستداران ام جی در آمریکا رو برات اینجا میذارم ، فقط این جمله رو بخون :
http://www.secondchancegarage.com/public/690.cfm
http://www.mgnuts.com/
The Legacy
MG’s are loved by millions of Americans. They are widely considered to be the best combination of true sports car feel and experience and will certainly go down in history as the cars that created a long-lasting love of driving down country byways or cruising beach roads.
در ضمن مشکلات حقوقی که بین برند ام جی و برند فورد از سال 1985 باعث شد که دولت انگلستان از صادر کردن ام جی به آمریکا حتی در زمان مالکیتش توسط BMW خودداری کنه برطرف شده و به گزارش فاکس نیوز به زودی به آمریکا صادر خواهد شد .
http://mg.co.uk/news/2012/07/03/mgs-parent-company-opens-base-in-usa
https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=MG+in+USA
“مستقیم از چین” خوب اومدی
آخرش چی ..این بحث بی فایده س نه ما میتونیم شما دارندگان ام جی قانع کنیم که سوار چینی شدید و پول یه کره ای یا ژاپنی دادید و نه شما میتونید تمام مردم دنیا که متفق القول بر این نتیجه استوارن که ام جی یک خودروی چینیه متقاعد کنید که ام جی مثلا بریتانیایی هست .پس کشش ندید..
مثلا کدوم مردم دنیا ، البته بعضیها دنیا رو از دریچه ذهن خود میبینند و دنیاشون اطلاعاتی هست که بنگاه دار سرکوچه شون و مردم عوام کوچه بازار بهش میدهند .
“تمام مردم دنیا که متفق القول بر این نتیجه استوارن که ام جی یک خودروی چینیه”
شما نماینده تمام مردم دنیا هستی؟؟؟ یا اینکه نظر سنجی جهانی انجام دادی؟؟؟ 🙂 🙂
اونایی هم که حرفتو قبول ندارن جزو مردم دنیا نیستن ، از مریخ اومدن!!!
کم خزعبل بگو ، دوغتو بنووووووش!!
باز بحث ام جی شد، و دضمنان این برند از جمله سانمارتین که بارها بر بی اطلاع بودن و رو هوا حرف زدن محکوم شده اومد شروع کرد به تخریب. برادر شما برو ریو رو صوار شو، اونم ماشین خوبیه کسیم ازش بد نمیگه. چکار به ام جی داری?
ضمنا این بار کیش رفتی یه چیزی جز اپتیما سوار شو، مثلا هوندا، تا بفهمی اپتیما هم که میپرستی چیزی جز یه اسباب بازی دیگه کره ای نیست.
“مستقیم از چین” ..خوب اومدی
دیگه کشش ندید این بحث بی فایده هس
خودمونیم ها!! الان که نظرات قبلی رو خوندم حال سانمارتین رو میفهمم!! این بنده خدا اونچه که در توانش بوده لینک جور کرده رگباری گذاشته! آخه چی بت میرسه?! چه بیمارییه که بعضی از ما ملت داریم، وقتی از یه چیزی خوشمون نمیاد الکی میکوبیم، فضا رو خراب میکنیم که بقیه هم نتونن تصمیم درست بگیرن! خجالت بکش برادر من، آبروی جماعت کرد رو بردی! بابا کرد مرده، با غیرته!!
بنده خدا، بیچاره، اینقد به خودت فشار نیار! اصن ام جی آشغال، اصن تو خوبی!! اپتیما خوبه، ریو مدل عهد بوق تو خوبه! جک جی 5 که بهت انداخته بودن اونم خوبه!! 🙂
ممنون از دوستانی مثل آقای سانمارتین که نکات منفی ام جی رو میگن!
پیشنهاد میدم کسانی که میخوان تحقیق کنن قبل از خرید این خودرو حتما با افراد خبره فعال در خرید و فروش خودرو و تعمیرکارهای آشنا به مسایل فنی خودرو مخصوصا توربو مشورت کنن.
استثنا مالکین این خودرو به طرز بسیار عجیبی سعی میکنن هیچگاه هیچ گونه نکته منفی رو درباره این خودرو به زبان نیاورند و خیلی هم مقاومت می کنند درباره ایراد مشکلاتش!! که خیلی عجیب هستش!
به نظر این جماعت هیچ خودرویی در دنیا وجود ندارد که ایراد و نکته منفی نداشته باشد به جز ام جی!!
احتمالا می خوان بازار دست دومش از این خرابتر نشه!!
اقا EBI همونطور که شما هن اطلاع دارید فروش ام جی دست دوم مثل فروش طلای بدل بجای اصلیه و خیلی زحمت داره اینو حتی دارندگان ام جی که حالا خودرویی دیگه ای سوار هستن اذعان میکنن اما متاسفانه کاربرانی هستند که بدور از نزاکت به بنده حمله ور میشن و اسبابی جز تحقیر و ناسزا در خود پیدا نمیکنند شما ها هرچقدر که باعث تفرج خاطر چینی شده تون هست نیتونید به من فحاشی کرده و در واقع شخصیت اصلی خودتون نملیش بدید اما برید بالا بیاید پایین ام جی چه مدل 6 و چه اس و در آینده ام و انش و 7 و 8 چینی هستن و چینی میمونن و از هرکسی که حای خورده اطلاعاتی دراینباره داره سوال کنی میگه خوب معلومه چینیه چینی
سان مارتین ، شما نه اینکه نخوای پاسخ به قول خودت ناسزا و تحقیر دیگران رو بدی! در حقیقت پاسخی براشون نداری، متاسفانه در این یک سال و خورده ای که به این سایت سر میزنم بارها و بارها به کامنتهای شما برخورد کردم. اوایل (یعنی اوایل سال قبل) شما رویکرد دیگه ای در کوبیدن خودروهایی که خوشت نمیاد داشتی، اتفاقا اون موقع موضع گیری شما با تحقیر و مشاجرات لفظی همراه بود (با بنده هم چند بار خیلی تند بحث کردید و مثل عادت معهود بحث رو به حاشیه می بردید). و الان مدتیه که در کامنت ها سعی میکنید کمی فاز روشن فکری به خودتون بگیرید ، رفرنس ها و منابعی برای استناد حرفاتون استفاده میکنید که هیچکدام معتبر نیستند و کمی هم از اصطلاحات فنی و لغات انگلیسی استفاده کنید تا کاربر ساده لوح این رو به حساب تجربه بالای شما بزاره و حرفاتون براش قابل باور بشه!! البته بنده هنوز هم در شگفت هستم که شما چه شغلی دارید و آیا از کوبیدن برخی برندها عواید مالی هم دارید یا فقط برای تفریح به این کار میپردازید، که بعید میدونم مورد اول صحیح باشه.
در هر حال ای کاش همگی درک کنیم که فضای اینترنت (علی الخصوص در سایتهای فارسی) داره کم کم به فضایی کاملا ناامن ، غیر قابل اعتماد و بی مصرف تبدیل میشه که فقط جنبه سرگرمی و وقت گذرونی داره! و البته این مسئله در نهایت به ضرر خود ما کاربران میشه!!
در آخر ، با شناختی که در این مدت از شما پیدا کردم میدونم که جواب این کامنت رو نمیدید و اصولاً شما فقط موافقین خودتون رو پاسخ میدید ولی چه اهمیتی داره، حداقلش یه کم فکر که میکنی!
مستدل پاسخ دهید.
امروز نمایشگاه بودم به نظرم نمای عقب MG GS تو عکس قشنگ تر از نزدیک دیدن است. این MG هم یک بحث پرحاشیه هست!(فکر میکردم فقط دنا پر حاشیه بود(از نظر قیمت و عرضه و دزدی های ایرانخودرو و…)) علا رقم این که کاملا به چینی بودن این خودرو معتقدم اما در ضاهر و روی کاغذ برتری رو میبینم. من تجربه رانندگی با اون رو نداشتم ولی اگر قرار بود بین MG6 و النترا یکی رو انتخاب میکردم بیشتر به سمت MG6 گرایش پیدا میکردم.
در مورد انگلیسى بودن این برند ، نظر شما رو به سایت مادر در انگلیس و مندرجات سوالات و جوابها جلب میکنم :
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
شما اگر برند اصیل و نود ساله ام جی رو نمیشناسید ، یکسری لینک بالا گذاشتم که ببینید و مطالعه نمایید .
mg الان دیگه کاملا چینیه دلیل نمیشه بگیم چون بیست سال پیش انگلیسی بوده الان هم انگلیسی هست mg الان یه برند چینی هست
ومعتبر. تعصب رو کنار بذارید الان برندهای چینی هم بعضی هاشون پیشرفت خیلی خوبی داشتن نمونه اش همین mg
کاش دوسداران ام جی و کره ای نظر سنجی کنن
کره ای مثبت چینی منفی
بالاخره مشخص میشه در همین سایت دنده 6 هم مقایسه ای برای دست دوم کره ای و صفر چینی انجام دادن که کر های بیشترین رای آورده لطفا مثبت برای کر های و منفی برای چینی بدید ببینیم اوضاع به چه صورت هست
یه نظر بذار طرفدارای کره ای و انگلیسی تا متوجه بشی یعنی چی…
جرمی کلارکسون مجری معروف برنامه ی تاپ گیر هم اذعان داره MG یه ماشین چینیه . واسه تایید حرف من هم کافیه یه سرچ تو اینترنت بکنید بخش review ساندی تایمز. اما من موندم حالا چینی یا انگلیسی اگه این ماشین خوبه که خوبه حالا چه چینی چه انگلیسی اگه هم خوب نیست انگلیسی بودنش هم چیزی رو عوض نمیکنه. حالا چرا دارندگان این ماشین اینقدر نسبت به این مساله حساسن معلوم نیست.
بله درسته منم این قسمت دیدم حتی در یک قسمت دیگه از فصل جدید *(قبل از بلوای کتک کاری..) جیمز می و هاموند رفتن چین و لیفان و چری و اتفاقا همین ام جی هم اونجا تست کردن و گفتن قیمت بسیار پایین کیفیت رانندگی مزخرف و احساس نشستن در دوچرخه های اتاق دار(که در تایلند و چین هنوز هم وجود دارند و نوعی تاکسی هستند)
دوستان طرفدار ام جی
بحث و جدل در رابطه با موضوعی که بسیار روشن است تلف کردن زمان و انرژی است
بنده به شخصه ام جی رو دوست دارم و به دلیل همین علاقه فارغ از نام و اسم و رسم کشور سازنده دارم از رانندگی از این خودرو با توجه به قیمتش لذت میبرم و هرجایی صحبت ام جی هست سعی میکنم سرک بکشم و ببینم چه خبره.
ولی برای من جالبتر اینه که دوستانی که ام جی رو یک خودروی بی کیفیت چینی میدونن چرا انقدر دنبال اینن که ببینن کجا طرفدارای این خودرو دارن یه نظری رد و بدل میکنن سریعا یه سری اونجا بزنن و شروع کنن به تخریب ام جی؟؟
جدا دوستانی که نظر مخالف با ام جی دارید تا حالا انقدر که سعی کردین این خودرو را تخریب کنین سعی کردین در رابطه با خودروهای خودتون هم صحبت کنید ؟؟
عزیزان ما تعدادی شهروند این جامعه هستیم که خودرویی رو تست کرده ایم و بعد از مدتی که سوار این خودرو شدیم داریم نظرات خودمان را عنوان میکنیم.
شماها که منتقد این خودرو هستید طبیعتا نه ام جی داشته اید و نه اندازه ماها سوار شدید با چه منطقی این قضاوت را میکنید؟؟؟
من بعنوان خريدار و كسي كه ميخواهد يه ماشين خوب بخره كامنتها رو بررسي كردم متوجه شدم اونهايي كه مخالف ام جي هستند اطلاعات فني كاملي ارائه نميدهند فقط ميگويند ام جي ماشين خوبي نيست هيچگونه رفرنس علمي ارائه نميدهند در عوض موافقان ام جي صحبتاشون با مدرك و مستدل هست
جواب ام جى ستيزان بغض كرده را امروز سايت خوب وان كار داد ،
http://1car.ir/ns-8553
حالا بريد تا آخر عمرتون ضجه بزنيد كه برند ام جى چينه
بازم ام جی بازم سانمارتین بازم لینک های آقا نریمان بازم بحث چین و انگلیس…
از کسایی که از ام جی انتقاد میکنن میخوام فقط یه بار پشتش بشینن بعد نظر بدن !
هر کسی اگه یه کمی از اتومبیل و خودرو سر در بیاره و حداقل یه بار با MG 6 رانندگی کنه متوجه میشه این بار بیشتر از چیزی که پول میده داره آش میخوره !
شخصیت سانمارتین برای همه رو شده!!
ایشون ترول هستند و کارشون تو این سایت فقط ترولینگه!
بنده اجالتاً تعریف ترولینگ رو ارائه میکنم و شما با عملکرد ایشون تو سایت انطباق بدید!
*****ترولینگ چیست؟*****
“”ترولینگ لزوما با خرابکاری یکی نیست (با اینحال ترول کردن میتواند خرابکاری را نیز شامل شود). یک خرابکار ممکن است از پاکسازی یک صفحه یا از توهین به کاربران و یا پخش و اعمال نظرات شخصی خود به گونهای ناروا لذت ببرد. اما یک ترول کننده از روی قصد با تهییج و تحریک احساسات و دیگر خواص انسانی کاربران و یک محیط آنلاین، بمنظور ناراحت کردن افراد اقدام میکند.ذهنیت یک ترول کننده بیش از هر چیزی متوجه این است که دیگران چگونه به ویرایشهای او واکنش نشان میدهند. اگر یک ترول کننده واکنشی را در برابر ویرایشها خود ایجاد نکرده باشد، شاید این کاربر اصلا یک ترول کننده نبودهاست. “”
منبع : ویکی پدیا
اگه به من هم اتهام ترول و MG ستیز و … نمیزنین میخواستم بگم بحث انگلیسی یا چینی بودن این ماشین با بحث خوب یا بد بودنش کاملا” متفاوته و لطفا” طرفداران این برند این دو تا مساله رو قاطی نکنن. به نظر من MG یه ماشین چینی و بسیار عالیه
شما با این لحن نگارشتون نه ام جی ستیز هستید و نه ترول ، بلکه کاملا نظر شخصی خودتون رو نوشتید و از طرف خودتون نظر دادید که بنده با اینکه کاملا با مطلب چینی بودنش به پشتوانه اطلاعاتی که در بالا از منابع رسمی دادم ، مخالفم ، به نظر شما احترام میگذارم .
پیروز و پاینده باشید .
خوبه این ترول و این حرفا رو هم خودم انداختم تو دهنتون..واقعا خصوصیات جالبی دارید
بله ام جی به نسبت از سایر چینی ها کیفیت بالاتری داره منم اینو قبول دارم اما اینکه بیایم و بگیم که ام جی انگلیسی هست و ازین صحبت ها واقعا کذب هست بهر حال آقا نریمان من تا بحال با شما بزرگوار خیلی بحث کردم اما از شما بی احترامی ندیدم فقط با من مخالف بودید که طبیعی هست
جناب سان مارتین
اصرار شما به چینی لقب دادن برند ام جی کاملا کذب و غیر مستند و برپایه افکار مردم کوچه بازار میباشد که هیچ تخصصی در رابطه با خودرو و برند اون ندارند ، در ایران سه سایت پدال ، وان کار و مجله ماشین از قدیمیها و پرطرفدارترین سایت های خودرویی میباشند که همگی همگام با سایت های معتبری همچون وات کار ، اتوکار و اتواکسپرس ، اذعان دارند که این برند همیشه انگلیسی بوده و هست .
هیچگا شما نتوانسته اید جواب مستدل دهید که چطور برندی که کاملا فروخته شده ، هنوز نامش پابرجاست ؟ حتما میدانید که نام برند انحصاری بوده و کاملا مرتبط به محلی هست که در آن ثبت شده .
در ادامه هیچگاه نتوانستید توضیح جامع و کامل و مستدلی بیاورید که مگر اساس خلقت هر مصنوع بشر بر پایه مهندسی و طراحی قرار ندارد ؟ حال وقتی همچنان دفتر طراحی و مهندسی ام جی در لانگبریج بیرمنگام پابرجاست و همین خودروهای مورد بحث را طراحی میکند و در مراحل ساخت و مونتاژ هم نظارت دارد ، چگونه محل ساخت را برای این برند مبنا قرار میدهیم و برای برند دیگری همچون ولوو خیر ، چطور برای برند اپل که به وضوع از طراحی در کالیفرنیا و ساخت و مونتاژ در چین در پشت محصولاتش سخن میراند ، آمریکایی میدانید ولی این برند را چینی .
البته علاقه من به این برند با آمدن خودروهایی مثل 6 یا 3 به ایران ایجاد نشده ، بلکه بیش از 40 سال هست که این برند را میشناسم و با آن بزرگ شده ام ، خودروی ام جی بی کوپ مغز پسته ای .
سئال دیگری که مطرح کردم و جوابی نگرفتم آنستکه ، در جهان اول ارایه هرگونه اطلاعات غلط شرایط سو و جریمه را ایجاب میکند ، همانگونه که نظرات مغرضانه جرمی کلارکسون درباره ام جی 6 در ساندی تایمز باعث شد که ام جی انگلستان از او شکایت کند و در دادگاه به جریمه 250000 پوندی متهم شد که در همان سایت و میرور ، ایشان عذرخواهی کرد و در ادامه کوئینتین ویلسون ، استاد جرمی کلارکسون این خودرو رو بررسی و خط بطلان بر روی حرفهای جرمی کشید و سایت تست دریون با بررسی ام جی 6 دیزل نسبت به تمسخر جرمی ، داد سخن داد.
جمله آخر تست دریون :
” این است که اگر در شرایطی مشابه جرمی کلارکسون قرار گرفتید و ماشین MG6 شما خاموش شد، تنها کاری که باید بکنید این است که دنده را خلاص کنید تا ماشین خودش دوباره به صورت اتوماتیک روشن بشود. اگر هم فراموش کردید دنده خلاص کجاست، MG6 یک صفحه نمایشگر کارآمد دارد که میتواند جای آن را به شما نشان بدهد. ”
http://1car.ir/ns-3606
http://www.aparat.com/v/ELOC0
حال چگونه است که سایت رسمی ام جی در انگلستان به وضوح اعلام میکند که ام جی چینی نیست ولی شما همچنان بدون حتی یک دلیل اصرار به حرف خود دارید؟
http://mg.co.uk/about-mg/faqs
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
پس عزیز من ، اصرار بر چیزی که هیچ ادله ای برایش ندارید ، جز این شائبه که فقط بدنبال تخریب و گمراه کردن خوانندگان هستید بواسطه منافع مالی و همسو با دلالان کره ای ، چیز دیگری را به ذهن متبادر نمیکند و باعث میشود که جایگاه غیر قابل احترامی در دنیای مجازی برای خود ایجاد کنید .
اگر بگویید که من از برند ام جی اصلا خوشم نمیآید ، میپذیرم ، چون قرار نیست همه از همه برندها راضی باشند و خشنود .
فقط ببینید که سایت های تخصصی و معتبر ایرانی که برایشان مطالبی که میگذارند از اهمیت ویژه برخوردار هست مانند پدال ، درباره برند ام جی چه میگوید :
http://www.pedal.ir/mg/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-mg/
دوست عزیز همه ما میدانیم که شرکت اصلی MG انگلیسی است.(حالا بگذریم از این که انگلیس تو عرصه خودرو در جهان جایگاهی ندارد و فقط خودرو های سوپر اسپرت مانند مک لارن خوبی تولید میکند ان هم با خرید قطعات مورد نیازش از المان و امریکا) .
اما مشکل از کجا شروع میشود؟
مشکل از انجایی شروع میشود که باوجود طراحی این خودرو ها که در انگلیس انجام میشود تمام ویا در حالت خوشبینانه اکثر قطعات این خودرو ها در چین تولید میشود.
وخوب همه میدانیم که کیفیت قطعات چینی از کره ای و ژاپنی و ایرانی کمتر است.(در مورد قطعات ایرانی لازم به ذکر است که نباید به ان قطعه ایرانی که ایرانخودرو با هزار دزدی رو ماشین ها سوار میکند نگاه کنید چراکه ایرانخودرو و سایپا برای سود بیشتر بردن از قطعات چینی و ایرانی درجه 5 استفاده میکنند و گند زده اند به صنعت خودروی ما.ما قطعات بسیار باکیفیتی در همه زمینه های خودرویی داریم که در بعضی موارد حتی به اروپا نیز صادر میشود)
و مجموع این شرایط باعث میشود که خودروی MG را چینی بدانیم. در مورد ولوو هم حق با شما است و پژو نیز تا حدود زیادی چینی شده است.اما چه چیز باعث شده که ما این خودرو را مانند سایر خودرو های چینی با هم وطنانشان مقایسه نکنیم و بریم برای مقایسه با خودرو های کره ای!
در این خصوص به دو مورد میتوان اشاره کرد: نخست انکه طراحی و مهندسی خیلی خوبی بر روی این خودرو ها انجام گرفته دوم تلاش کمپانی مادر تولید کننده MG در چین برای افزایش کیفیت انان. ولی هنوز جای زیادی دارد که MGچینیزه شده بتواند با کره ای های امریکاییزه شده رقابت نزدیکی داشته باشند.از این رو چین با دامپینگ و کاهش قیمت خودرو سعی در فروش این خودرو ها میکند که کاملا هم موفق بوده است و شما به عنوان مثال اگر بخواهید چیزی نزدیک به MG6(از نظر موتوری و امکانات) بخرید باید برید سراغ سراتو و سوناتا که اختلاف نزدیک به 40 میلیونی با MG دارند.
کوروش داداش این جملت ینی داغونم کرد هاااااااا !
“حالا بگذریم از این که انگلیس تو عرصه خودرو در جهان جایگاهی ندارد و فقط خودرو های سوپر اسپرت مانند مک لارن خوبی تولید میکند”
یعنی شرکتهای لند روور ، بنتلی ، استون مارتین و جگوار رو رسماً قهوه ای کردی!
مشخصه که در بحث خودرو کارشناس خبره ای هستی ، آفرین ، احسنت!!
دنده 6 به وجود چنین کاربرانی باید افتخار کنه!
فقط دنا !! 🙂
دوست عزیز چرا ادامه جمله رو پاک میکنید بعد نتیجه گیری میکنید؟
جگوار و استون مارتین و… بخش اعظمی از قطعات خود را از المان و امریکا وارد میکنند.
از سویی دیگر هر کدام از این ها مانند لندروور و بنتلی و جگوار و… در برابر رقیبان المانی و امریکایی عملا حرفی برای گفتن ندارند.
کوروش جان جمله کامل رو میزارم تا بفهمی چی گفتی!!!
“حالا بگذریم از این که انگلیس تو عرصه خودرو در جهان جایگاهی ندارد و فقط خودرو های سوپر اسپرت مانند مک لارن خوبی تولید میکند ان هم با خرید قطعات مورد نیازش از المان و امریکا”
شما به وضوح اذعان کردی که “””فقط””” سوپر اسپرت های خوبی تولید میکنه مثل مک لارن و همون مک لارن هم قطعاتش از آلمان و آمریکا تهیه میشه!!
شما اصلا جگوار و استون مارتین رو به حساب نیاوردی ، چه برسه به اینکه بگی قطعاتشون رو از کجا تهیه میکنن!!!
مثه اینکه شما ادبیات فارسیت هم ضعیفه علاوه بر اطلاعات خودرویی!!!
بسته فارسی “بالا بالا” رو به شما پیشنهاد میکنم ! 🙂
دوست گرامی
در خصوص این موضوع که قطعات در چین ساخته و یا مونتاژ میشود ، باید خاطرنشان کنم که در حال حاضر تمام برندهای خودرویی برای کلاس اکونومیک و حتی لوکس خود در چین در حال تولید هستند و دلیل اصلی آن کاهش هزینه های تولید میباشد ، حتی همین کره ایهایی که از امارات وارد ایران میشوند تو چین ساخته و مونتاژ میشوند ، بنابراین صرف ساخته شدن در چین ، نمیتواند ملاک خوب یا بد بودن باشد ، به زبان اقتصادی چین در سال 700 میلیارد دلار صادرات به آمریکا و 500 میلیارد یورو صادرات به اروپا دارد و مسلما توانایی ساخت اجناس با کیفیت را دارد .
در مقوله صنعت انگلیس و اظهار نظر شما ، بهتر است بیشتر مطالعه کنید ، انگلستان مهد صنعت و علی الخصوص خودرو بوده و هست .
درباره تولیدات در چین ، بهتر است به این موضوع توجه کنید که تمام تولیدات تحت لایسنس کاملا مطابق با استانداردهای برند مورد نظر انجام میپذیرد و تنها تولیداتی که منحصرا برند آن کاملا چینی هست فقط مطابق استاندارد چین تولید شده که آنهم برای ورود به بازار جهانی طبق مقررات WTO باید استانداردهای مربوطه را رعایت کند.
لذا صرف تولید ام جی و ولوو در چین نمیتوان آنرا چینی نامید .
دوست عزیز در مورد ساخته شدن خودرو ها که شما از کلمه (تمام خودرو ها )در چین ساخته میشود باید خدمتتان عرض کنم که ما همه میدانیم که به عنوان مثال بنز ائودی و بی ام دبلیو برخی محصولات خود را در چین (مونتاژ) میکنند . اما باید توضیح داد که اولا این خودرو های با برند معتبر که در چین مونتاژ میشوند همگی برای مصرف داخلی چین میباشد چراکه دولت ان کشور مقررات سختی در مورد واردات وضع کرده است و عملا از ورود بدون مونتاژ جلوگیری میکند. پس بنا بر این این شرکت های مطرح برای عرضه خودروی خود به بازار 1.5 میلیاردی چین باید بلاجبار از دروازه های مونتاژ در چین عبور کنند به گونه جوینت ویچر . و لازم به ذکر است که خودرو سازان با برند های معتبر هرگز از تولید خودرو در چین قصد صادرات ان خودرو از چین به جا های دیگه ای را ندارند. (فقط مصرف داخلی چین).
دوم انکه گفتید که ان خودرو سازان برای انکه هزینه تولید در چین کمتر است اقدام به تولید خودرو در چین میکنند ان هم باید خدمتتان عرض کنم که این حرف شما کاملا درست بود البته تا یکی دو سال پیش اکنون به علت بالا رفتن هزینه نیروی کار و هزینه تولید در چین شرکت های معتبر در حال رخت بستن از این کشور اند نمونه ان کارخانه فلوکس واگن که قصد تعطیل کردن کارخانه خود در چین و احداث کارخانه در کشور های اروپای شرقی را دارد.
سوم انکه شرکت های با برند معتبر (المانی امریکایی و ژاپنی) به هیچ عنوان اجازه تولید حتی یک پیچ خود را در چین نمیدهند و تمام قطعات خودرو هایی را که برای بازار داخلی چین در چین تولید میکنند مستقیما از کشور مبدا تولید کننده وارد میشود همین عامل باعث میشود که با وجود صادرات بسیار بزرگ خودرو از چین(خودروهای برند چینی) باز هم تراز ارزی این کشور مثبت ویا حتی صفر نشود.(شرکت های المانی و امریکایی اعتبار خود را که از تو جو پیدا نکرده اند!)
اما در مورد MG اکنون این شرکت هیچ سایت تولیدی در خارج از چین ندارد و صد درصد قطعات این خودرو ها در چین ساخته میشود دوم انکه شرکت شریک MG با خرید تمام و یا اکثر سهام MG در حال حاضر صاحب این شرکت است بعد وقتی صاحب شرکت تولید کننده (درچین) و شرکت طراحی کننده (MG انگلیس) یک نفر ( شرکت) باشد بعد شما انتظار دارید که تحت لیسانس ان شرکت معتبر است؟
این مانند ان است که ما یک قطعه(خودرو) تولید کنیم و خود ما بگیم این بدرد نمیخوره و مطابق با لیسانس ما نیست!!!!!!!!
مسلما چین تا انجایی در این خودرو ها دست برده است که حتی توانایی تعویض ارم MGبا ارم چینی را دارد. مثل ایرانخودرو که 405 را کاملا مطابق با خواست خود تبدیل به سمند سورن و دنا کرد ان هم با ارم خود.
صادرات از چین به اروپا هم حرف شما تا حدی درست است و این درست است که چین توانایی تولید اجناس با کیفیت را دارد. اما حتی با کیفیت ترین ایا اجناس به هیچ عنوان قابل رقابت با کره ای و ژاپنی ( به عقیده شخصی من ایرانی) را ندارد.
از سویی تولید با تیراژ بالا در چین رمز صادرات گسترده ان است. چراکه انقدر این تیراژ تولید بالا است که برای من تولید کننده در المان و امریکا نیز صرف نمیکند تولید ان جنس را.
در مورد انگلیس این کشور در اروپا بعد از المان و ایتالیا در جایگاه سوم در در جهان بعد از المان امریکا ژاپن ایتالیا در جایگاه پنجم قرار دارد.
این کشور به هیچ عنوان توان رقابت با این بزرگان صنعت خودرو را ندارد و همین عامل باعث شده است که خودروی MG (به ادعای شما انگلیسی) را با خودرو های کره ای مقایسه کنیم. نه المانی و امریکایی.
اما همانطور که گفتم اگر قرار باشد بین دو خودروی النترا و MG6 یکی را انتخاب کنم بیشتر به سوی MG ]چینیزه شده گرایش پیدا میکنم.
خدا وكيلي خودت فهميدي جي نوشتي؟؟؟
طرف صحبتت با كى بوده ؟
داش كوروش.بخصوص اون جا كه داشت راجع به قطعه ايراني و جيني توضيح ميداد….
جناب کوروش خان
در جوابیه شما چند اشکال اساسی وجود دارد :
1- تولیدات خودروسازهای معتبر جهانی در چین صرفا برای بازار مصرف چین نیست و برای پایین آوردن قیمت تمام شده این سیاست را انجام میدهند که در انگلستان و مطابق با مصوبه مجلس عوام و نظام مالیاتی ، ممنوع میباشد و به همین خاطر شرکتهای انگلیسی به واگذاری سهام مالکیت برای حفظ بقاء خود در بازار رقابت ، روی آوردند ( مانند جگوار ، لند روور ، ام جی ، رولز رویس ، مک لارن و دیگر صاحب نامان خودرو )
بطور مثال ، خبر صادرات بویوک از چین به آمریکا میتواند نشاندهنده ، اشتباه شما از اطلاعاتی هست که سندیت ندارد .
http://khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1959782&category=All
2- ام جی در 5 نقطه جهان تولید میشود ، انگلستان ، چین ، تایلند ، اروگوئه و آفریقای جنوبی و در ضمن مطابقت دادن پژو 405 که نه دیگر در فرانسه طراحی میشود و نه دارای تکنولوژی به روز اروپا هست و نه در هیچ کجای دنیا بغیر از ایران تولید میشود را نباید با محصولاتی که طراحی روز اروپا را دارد ، در انگلستان تولید میشود و استاندارد روز اروپا را دارد، مقایسه کرد و بدتر آنکه تصور کنیم که میتوان با استفاده از لوگوی یک برند ، خودرو تولید و به بازارهای جهانی ارسال کرد آن هم به بزرگترین بازار اروپا که محل ثبت شرکتی هست که آن لوگو در آن ثبت شده ؟!!!! حتی تو ایران هم اینقدر بی در رو پیکر نیست.
3- تصور اینکه قطعات همگی از کشورهای مبدا وارد چین میشود و آنجا فقط اسمبل میگردد کاملا با نفس کاهش قیمت مغایر میباشد ، بیشترین هزینه ای که خودروسازها متحمل میشوند هزینه ساخت قطعات هست ، حال چگونه که قطعه در کشور مبدا با سرانه بسیار بالا تولید و هزینه بسته بندی و حمل به چین را متحمل میشود ؟!!!
بنظر شما با مفهوم WTO اشنایی ندارید و بازار چین را با شناختی که از بازار ایران دارید ، متصور هستید . جهت اطلاع شما عرض کنم که چین جزو کشورهای پیمان WTO میباشد و سه منطقه صنعتی در کشورش ایجاد کرده که شرکتهای خارجی با تاسیس یک شرکت بهمراه یک شریک چینی ، میتواند تا صد در صد معافیت مالیاتی برخوردار شود که در حال حاضر شرکتهای جنرال موتورز ، فولکس واگن ، آئودی وغیره از این معافیت برخوردارند :
FAW-Audi
BMW Brilliance
SAIC GM
Soueast Chrysler
Chang’an Ford
Chery Jaguar
البته این عملکرد چین ، نتیجه اش هم مشخص هست که توانست ضمن عاریه گرفتن تکنولوژی بزرگان صنعت دنیا ، نسبت به مهندسی معکوس و رشد در صنعت خودرو سازی را عملی سازد .
4- اینکه انگلستان چه جایگاهی در جهان از نظر صنعت و علم دارد ، اگر از کسانی که از دیوار سفارت 4 سال پیش رفتند بالا سوال کنی ، میگویند هیچ !!!!! و بحث در این زمینه هم فایده ای ندارد.
5- اگر به محصولات تولیدی و مونتاژ چین که تحت استانداردهای جهانی و برند ساخته میشوند ، استاندارد شما آن را پایین تر از کره و ژاپن میبیند ، حتما یک نظر به گوشیهای اپل ساخت چین بیاندازید تا متوجه شوید که کره و ژاپن در مقابل محصولات ساخته شده در چین تحت لایسنس حرفی واسه گفتن ندارند .
به شما پیشنهاد میکنم که فارغ از بحث ام جی ، حتما مطالعاتتون رو درباره کشور چین ، دومین ابر قدرت اقتصادی دنیا بالا ببرید و همچنین بدانید که هر محصولی که تحت لایسنس تولید میشود ولو در بورکینافاسو ، کیفیتش با کشور مبدا فرقی ندارد .
اصطلاح ترول رو تو انداختی تو دهن ما؟؟؟؟!
نه ، تو انداختی تو دهن ما؟؟؟
میدونم که برای به چالش کشیدن دیگران از هر کامنتی دریغ نمیکنی ، ولی خواهشاً حد و اندازه خودتو بدون!!
در حد سواد و تحصیلات و تخصصت حرف بزن، اگه داری!!
کامنت آقای “کوروش” واقعا عالی و متفکرانه بود تشکر
و نیز نریمان جان واقعیتش اینه که بنده با مقایسه ماتریال بکار گرفته شده در mg 6 (سری اول) و ام جی 3 جدید با هودروهای کره ای دونسل پیش و ژاپنی دونسل پیش نیبینم که واقعا در بسیار پایینی هستند لطفا شما که در نورد ام جی متخصص هستی اینو قبول داری یا نه؟(کیفیت ماتریال تریم داخلیدپایین تر از رقبا) در مورد اشکالات حالا نمیگیم بزرگ اما ریز و موردی ام جی های مدل 550 و 6 ..دوستی دارم که جزو اولین کسانی بود که ام جی 6 اون هم به پیشنهاد بنده خرید باورتون میشه بله من، چون عاشق سرعت و تعویض سریع دنده ها اما بعد از سوار شدن متوجه کیفیت پایین ترین داخلی شدم که یک واقعیت هست نمیدونم سری جدید و این مدل ام حی دبل کلاچ که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای داره کیفیتش به چه صورت هست اما از تریم داخلی نسل قبل مطمئنم .ایشان چندین بار با همین گیربکس مشکل پیدا کرد که خوب رفع شد اما از یه خودروی 110 ملیونی انتظار ها بیشتر هست و یا لااقل با سراتو نسل جدید که دقیقا هم قیمت هست مقایسه و از لحاظ استهلاک پایین و شتاب بهتر نتیجه مشخص هست اینهایی که میگم همه رو تجربه شخصی داشتم البته برای نسل قبلی ام جی در بدو ورود ام جی 3 در نمایشگاه اصفهان زمستان 1393 این خودرو از نزدیک دیدم و بعلت نزدیکی محل کار در 4 روز برگزاری کم و بیش در نمایشگاه حضور داشتم ویفیت ساخت ام جی 3 بطرز عجیبی پایین هست اما طراحی بسیار زیبایی داره کیفیت داشبورد دستگیره ها و قطعات پلاستیکی موتوری مانند سایر چینی هاست در صورتیکه ام جی روی این خودرو مانور کرد و حتی در پشت کاپوتش زده دیزاین این انگلاند. در کل صحبتم اینه که ام جی قیمت بالایی داره و ازین قیمت بالا انتظاری فراخر از محصولات چین میره
جناب سان مارتین
شما که فارغ از مستنداتی که ارایه میدم ساز ناکوک خودت را در سایتها میزنی و دریغ از یک منبع معتبر ، هموطن گرامی ، به زبان ساده و شیوا عرض میکنم که نظر شخصی شما به هیچ وجه نمیتواند به تنهایی اعتبار داشته باشد و باید از نگاه سایت ها و کارشناسان تخصصی خودرو موضوع را ارزیابی کنیم . اینکه کیفیت کابین ام جی 6 و 3 پایین هست ، به چه معیاری و در قیاس با کدام رده خودوریی ( ارزان قیمت ، اکونومیک یا لوکس ) و طبق کدام معیار رسمی و استاندارد ، البته برای شما چند مثال میآورم :
سایت اتواکسپرس :
انتخاب ام جی 3 و 6 جزو 10 خودروی برتر در بازار فروش انگلستان در کلاس خودشان در سال 2015 :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/85381/best-new-car-deals-2015
سایت اتوکار :
ام جی 3 بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
سایت carwow :
مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766
http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736
موسسه درایو پاور :
بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان به ترتیب 10 خودروی خانوادگی با دوام در انگلیس را به شما معرفی می کنی
– ام جی 6 در مقام پنجم ایستاد
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars
– اتو اکسپرس
در سال ٢٠١٥ ، همين سايت تخصصى اتواكسپرس ، در نظر سنجى ٦١٠٠٠ انگليسى ، ام جی 3 در مقام 11 و ام جى ٦ در مقام ٢9 قرار گرفت به شرح ذیل :
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
در همین قسمت با کلیک روی Click here for the full results in an online spreadsheet. ، در بخش Build Quality
جمع بندی کلی :
Hyundai i10 – امتیاز 93.59% مقام 4 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.71
MG MG3 – امتیاز 91.96% مقام 11- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.77
MG MG6 – امتیاز 90.52% مقام 29 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.47
Kia Cee’d – امتیاز 89.91% مقام 39 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.63
Kia Rio – امتیاز 89.07% مقام 60 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
Kia Sportage – امتیاز 86.47% مقام 122 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.49
Hyundai ix35 – امتیاز 86.38% مقام 124- کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.6
Kia Picanto – امتیاز 86.24% مقام 126 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.46
Hyundai i20 – امتیاز 82.68% مقام 200 – کیفیت ساخت (Build Quality ) – امتیاز : 4.22
موارد فوق نشان دهنده آنستکه که ام جی 3 و 6 نه تنها از نظر کلی چیزی کمتر از کره ایها ندارند بلکه از نظر کیفیت ساخت هم کمتر نیستند همچنین ام جی 3 که شما از نظر کیفیت نظر منفی دارید ، مردم انگلستان که در کشور آزاد از نظر انواع خودرو قرار دارند و سایت اتواکسپرس به هیچ وجه با شما موافق نبوده و بلکه از نظر کیفیت ساخت برتر از هیوندایی آی 20 و کیا ریو و پیکانتو میبینند.
البته این اطلاعات رو برای قانع کردن شما فقط ارایه ندادم بلکه خوانندگان بدانند که دلیل اینهمه ام جی ستیزی پایه و بنیان درستی ندارد .
در خصوص تجربه شما ، دوستانی که بنده را در فضای مجازی و واقعی میشناسند ، میدانند که در سال 1392 ، یک فورد ادج مدل 2013 پلاک انزلی خریدم ، 2 ماه نگذشته ، در یک مسیر خیابانی با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت ، نزدیک ترافیک سنگین که شدم ، ترمز کردم ، ولی ترمز خالی کرد و با اینکه دستی کشیدم ، زدم پشت ماشین جلویی ، مشکل هم از پمپ روغن ترمز فورد بود ، آیا باید بر اثر این اتفاق بگویم که ماشینهای فورد بی کیفیت و چنین و چنان هست ؟
بلکه همه تحصیلکرده ها میدانند که در مهندسی و ساخت خطا وجود دارد و این خطا در صنایع مختلف دربازه 1 الی 5 درصد مجاز هست.
سان مارتین خدایی کشته این کاراتم
واقعا از حرفات کاملا مشخصه که تو جواب نریمان کم آوردی هیچ چیزی نداری بگی
ولی از روحیت خوشم میاد که به روی خودت نمیاری
من فقط اینو میدونم که از قدیم میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میکه پیف پیف بو میده این ام جی اونقدر داشتنش حسرت به دل بعضیا گذاشته که میخوان عقدشونو اینطوری تخلیه کنن داداش بدت میاد اشغاله چرا وقتتو تلف کردی و ابراز وجود اینجا میکنی همین بس که جنس مرغوب چین بازار اروپا و امریکارو گرفتق خوب خوبه حالا تو اگه اشغالاشو دیدی لابد جیبت کفاف نداده خدا انشالا بهت بده
سلام اقا نریمان یادم میاد چند وقت پیش یه تست از ام جی و جی تی 86 تو اپارات گذاشته بودین .دوستان تو تیونینگ تاک تست جی تی و ام جی رو گذاشتن که جدیدا گرفتن که به این صورته که ام جی خیلی از جی تی عقب میمونه .انگار ام جی خاموشه اا طرف 10تا ماشین میوفته جلو ولی ام جی هنوز چسبیده به خط شروع .نظرتون چیه در مورد تستی که دوستان انجام دادن .کاش میشد هماهنگ میشد یه تست هم دوستان tt با شما میگرفتن
امیرجان ، اون تست که میفرمایید دقت کنید که قبل از بوق شروع مسابقه ، جی تی شروع به حرکت با لانچ کرد و نتیجه آن شد که دیدید ، اصولا جهت درگ 400 متر و یا بالاتر ، دو خودرو باید در شرایط مساوی و با دستور شروع یا پرچم اقدام به مسابقه نمایند .
در هر صورت ، نقطه ضعف ام جی 6 ، شتاب اولیه آن هست که در دو ثانیه اول از خودروها یی که تا حالا درگ زده بخاطر وزن 1500 کیلوییش عقب میافتد که به لطف توربو و سیستم انتقال حداکثر نیرو در دورهای پایین ، در شتاب ثانویه ( یعنی از ثانیه سوم به بعد ) جبران میکند.
در نیو ام جی 6 ، با تغییر گیربکس و دوکلاچه شدن و شش سرعته شدن این افت شتاب اولیه تا حدودی جبران شده.
ام جی 550 20میلیون موتور تیونینگ شده 210اسب بخار قدرت2011 بالاترین پیشنهاد.جنسیس cls,جی تی و— نخود میشن در درگ
ارسام جان مشتاقم بدونم چه کارهایی کردی، آفرین اگه 210 اسب گرفتی، با دستگاه تست کردی؟ گشتاورش جقدر شده؟
خیلی خوب میشد اگه لینک های درگت رو تو آپارات بزاری یا بدی ایرانیان ام جی بزاره
در مورد اون درگ ام جی با جی تی86 راننده ام جی من بودم چند مورد هست که باید خدمت دوستان عرض کنم
راننده جی تی اول اومد ازش پرسیدیم گفت ماشین فابریکه(پاس کردن استیج 2 -سوخت اتانول -فیلتر و بندو بساط -هدرز-ریمپ ای سی یوو …)
ایشون داشت با من صحبت میکرد که یهو گفت 1 2 3 و گاز. گرفت رفت و من موندم چیکار کنم چشمو باز کردم دیدم این همه فاصلس
دنبالش رفتم که بلوار رو دور زدیم ایشون گفت من زود حرکت کردم یه بار دیگه بندازیم
که اینداختیم و نتیجه جور دیگه شد به کل ولی باز دوستان جی تی سوار فیلم اولی رو گذاشتن
1 ساعت بعد یه جی تی فابریک اومد تست کردیم که نتیجه تست رو میتونید تو اینستاگرم iranian_mg_club ببینید
میتونید لینک اپارات رو همینجا قرار دهید
http://www.aparat.com/v/UTBJa
جناب نریمان من دوست دارم نظر شخصی خودتون رو در باره این درگها بدونم.آیا شتاب ام جی6 از تویاتا gt86 بیشتره؟
شتاب اعلامی تولیدکنندگان این 2ماشین که همه آگاهی دارند به این قرار است.ام جی6=9.8 ثانیه و جی تی 86=8.1 ثانیه
البته در بخش قدرت و گشتاور اختلاف اونقدر زیاد نیست که کلا تعجب کنیم که چطوری ام جی6 تونسته رقابت بکند.
قدرت ام جی6در 5500دور=160 اسب بخار و قدرت جی تی 86در 7000 دور=197 اسب بخار
گشتاور ام جی6در 4500دور =215 نیوتن متر و گشتاور جی تی 86در 6600دور = 205 نیوتن متر
همانگونه که میبینید میزان قدرت و گشتاور استخراجی از یک موتور 2000 سی سی تنفس طبیعی خیلی خوبه ولی این قدرتها در دور خیلی بالا بدست میاد.ضمنا پارامتر فشار هوا در ارتفاع بالا که اگر مکان تست تهران با شد روی یک ماشین تنفس طبیعی خیلی موثر و به تبع اون شتاب هم حتی تا 2 الی 3ثانیه نسبت به جاهای هم سطح دریا کندتر میشه که این پارامتر روی یک موتور توربو تاثیر بسیار کمتری دارد.
در پایان اگر شتابگیری از ام جی6 در تهران انجام داده ایذ اگر لطف کنید ممنون میشم.
من اون روز این صحنه رو از نزدیک دیدم، این دوستان جی تی 86 آرزوشون بود که یه روزی بتونن به ام جی برسن ولی فکر نمیکردم اینقدر بچه باشن که بخوان با یه ماشین تیون شده که باکستر و بنز c 350 رو توی درگ زد اینجوری با ام جی درگ بزنن و فیلمش رو پخش کنن.
فقط سوخت یه باک این تویوتا حدود۴۰۰هزار تومن قیمتشه. دوستان حتما از درگ ام جی و جی تی ۸۶ در این آدرس http://www.aparat.com/v/Y9p6s دیدن کنید
مگه میشه آدم سالم ، خودرویی را نداشته باشد ، ندیده باشد ، سوار نشده باشد ، استدلال و مرجعی برای حرف های بی اساسش نداشته باشد و این همه ( خیلی خیلی زیاد ) ، با سماجت بی نظیر و در تمامی سایت ها تک نفره و حتی با اسامی مختلف و با اصرار باورنکردنی و صرف وقت بی نهایت باارزش ، در صد ها نظر ، فقط و فقط برای یک مدل خودرو یک کلمه بی ارزش را تکرار کند : ” چینی چینیه ” ..
دوست من اگه بدون منظور این کارها را میکنی ، به مشاور مراجعه کن . واقعا دوستانه و صمیمانه دلم از دیدن این همه کوچک شدنت به درد می آید ..
آشغال چینی
همه جای ماشین نوشته ساخت چین
زبان تمام اطلاعات پشت آمپر چینی
حالم از این ام جی بهم میخوره
اونقدر جذبه داشته ام جی که تورو کشونده اینجا کامنت بذاری خدا انشالا بهت بده که اینقدر روت فشار نیاد نیازی نیست امثال تو این برند اصیل رو ارزیابی کنن خودتو خسته نکن