اخبار خارجی

لمان 24 ساعته با قهرمانی فراری

مهم‌ترین رقابت رانندگی استقامت، امسال هم با موفقیت چشمگیر فراری در کلاس ابرخودرو به پایان رسید. تویوتا و پورشه نیز، رتبه‌های بعد را کسب کردند.

به گزارش دنده 6 – سال قبل، تیم فراری پس از ۵۰ سال دوری از قهرمانی استقامت جهان دوباره به میدان مسابقه بازگشت و به سکوی نخست رسید. حالا برای دومین سال پیاپی، این تیم ایتالیایی موفق به پیروزی در لمان ۲۴ ساعته می‌شود.

پس از گذراندن سنگین‌ترین رقابت ۲۴ ساعته در پیست لاسارته فرانسه، ابرخودروی ۴۹۹P به شماره ۵۰ و پس از گذراندن ۳۱۱ دور و مسافت ۴۲۳۷/۵۴۲ کیلومتر به مقام نخست کلاس هایبرکار دست یافت. خودروی دوم این تیم با شماره ۵۱ هم به رتبه سوم  رسید.تویوتا توانست رقابت نزدیک با فراری را تا آخرین لحظات مسابقه حفظ کند و در نهایت با ۱۴ ثانیه اختلاف زمانی، مقام ارزشمند دوم را کسب کند. تیم پرافتخار پورشه با دو دستگاه خودروی مدل ۹۳۶، چهارم و ششم شد. همچنین خودروی شماره ۸ از تیم تویوتا گازو ریسینگ، جایگاه پنجم لمان ۲۰۲۴ را به دست آورد.

تیم کادیلاک، امید زیادی به موفقیت در لمان داشت اما در پایان مسابقه، هفتم شد. لامبورگینی و پژو، دیگر شرکت‌کنندگان لمان در کلاس هایپرکار بودند که مقام‌های ۱۰ تا ۱۳ را کسب کردند. تنها خودروی هایپرکار بی‌ام‌و که توانست تا پایان مسابقه در رقابت باقی بماند، هفدهم شد. هر دو خودروی تیم آلپین، نتوانستند رقابت ۲۴ ساعته را به انتها برسانند.

در کلاس LMP2، تمام تیم‌ها از خودروی ساخت اورکا (Oreca 07) استفاده کردند. قهرمان این گروه از تیم امریکایی یونایتد (United Autosport) بود.  مقام دوم به تیم لهستانی Inter Europol Competition رسید و در جایگاه سوم، تیم فرانسوی IDEC Sport Racing قرار گرفت.در کلاس GT3 که خودروهای نزدیک به استاندارد خیابانی حضور دارند؛ پورشه به قهرمانی ارزشمند لمان ۲۰۲۴ رسید. بعد از خودروی ۹۱۱GT3 R، بی‌ام‌و M4 GT3 شایستگی خود را با نایب قهرمانی در این کلاس، نشان داد. این خودروها، حتی از هایپرکار کادیلاک، جلو افتادند و مسافت بیشتری را در ۲۴ ساعت طی کردند.

مقام سوم و چهارم کلاس LMGT3 لمان ۲۰۲۴ به خودروهای فورد موستانگ GT3 رسید. لامبورگینی هوراکان، فراری ۲۹۶ و لکسوس RC F رتبه‌های بعدی را کسب کردند. استون مارتین، شورلت کوروت و مکلارن ۷۲۰ به رتبه‌های نهم و دهم و یازدهم کلاس GT3 رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا