اخبار خارجیاسلایدر

لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروهای تویوتا که نشان لکسوس نداشتند

هرچند تویوتا برای عرضهٔ خودروهای لوکس برند لکسوس را ایجاد کرد اما با برند خودش هم مدل‌های لوکس قابل‌توجهی را عرضه کرده است.

به گزارش دنده 6 –  تویوتا در سراسر جهان به‌عنوان یکی از قابل‌اعتمادترین برندهای خودروسازی شناخته می‌شود. این شرکت اما بیشتر با خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت شناخته می‌شود و به همین دلیل، شاید خیلی‌ها ندانند که تویوتا خودروهای گران و لوکسی هم تولید می‌کند. البته منظور ما خودروهای لکسوس نیست بلکه در مورد خودروهای لوکسی صحبت می‌کنیم که با نشان تویوتا عرضه شده و می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع، قصد داریم در ادامه به هشت نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروهای تویوتا نگاهی داشته باشیم که هیچ‌گاه نشان لکسوس نداشتند. این خودروها نشان می‌دهند که تویوتا می‌تواند در کنار لکسوس، حتی با برند اقتصادی خودش هم خودروهای لوکس و گران‌قیمتی را به خریداران بفروشد یعنی کاری که برخی از خودروسازان در انجام آن ناکام بودند.

تویوتا سنچوری

مطلب را با یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروهای تویوتا یعنی سنچوری آغاز می‌کنیم. این ماشین مظهر تجمل ژاپنی است و از آن به‌عنوان رولزرویس ژاپنی یاد می‌شود. پیشینهٔ سنچوری به سال ۱۹۶۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی که برای اولین بار به‌عنوان خودروی مجللی برای مقامات دولتی و خانوادهٔ سلطنتی ژاپن معرفی شد و تقریباً برای ۳۰ سال بدون تغییر باقی ماند. تمام عناصر سنچوری روی تجمل بدون زرق‌وبرق تمرکز دارد. به‌عنوان‌مثال، در داخل خودرو بجای چرم از پارچه‌های پشمی استفاده شده که راحتی بیشتری دارند. نسل دوم سنچوری به مدت دو دهه از سال ۱۹۹۷ با پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 تولید شد و سپس در سال ۲۰۱۸ جای خود را به نسل سوم با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 هیبریدی داد.

تویوتا آلفارد

هرچند مینی‌ون‌ها در بازارهای آمریکا و اروپا بسیار کمرنگ شده‌اند اما این خودروها در آسیا و به‌ویژه چین هنوز بسیار محبوب هستند. یکی از لوکس‌ترین مینی‌ون‌های که در این بازارهای آسیایی عرضه می‌شود، تویوتا آلفارد است. این خودرو با صندلی‌های کاپیتانی با زیر پایی، نورپردازی داخلی گسترده و حتی آپشن‌هایی مثل یخچال و ماساژور صندلی‌ها، فضایی مجلل در حد سدان‌های پرچم‌دار را فراهم می‌کند اما با امکان ورود و خروج بسیار آسان‌تر، برای استفاده‌های خانوادگی به‌مراتب بهتر از یک سدان یا شاسی‌بلند است. لکسوس هم بر اساس همین خودرو مینی‌ون لوکسی بنام LM تولید می‌کند.

تویوتا کراون سیگنیا

کراون که نامی بسیار باسابقه در سبد محصولات تویوتا محسوب می‌شود، همیشه مترادف با تجمل بوده است اما طی سال‌های اخیر، تویوتا این نام را به یک خانواده تبدیل کرده که یکی از اعضای آن کروان سیگنیا است. این خودرو با ارائهٔ سواری راحت و مصرف سوخت پایین در پکیجی جذاب با قیمتی ارزان‌تر، باعث می‌شود خریداران در انتخاب لکسوس RX تردید کنند. کراون سیگنیا در داخل از تکنولوژی و احساس لوکس گرفته تا تناسب و کیفیت، در حد لکسوس است. این خودرو همچنین از تمام ساخته‌های تویوتا در داخل ساکت‌تر است. به همین دلیل، کراون سیگنیا به‌راحتی می‌تواند با برند لکسوس به بازار عرضه شود.

تویوتا سنچوری SUV

سنچوری SUV یک شاسی‌بلند فوق لوکس است که با الهام از سدان نمادین سنچوری ساخته شده و تویوتا امیدوار است بتواند در بخش فوق لوکس با خودروهایی مثل بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان رقابت کند. سنچوری SUV به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 پلاگین‌هیبریدی با بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که سواری آرام و ساکتی را فراهم می‌کند. این عدد شاید خیلی زیاد به نظر نرسد اما برای شاسی‌بلندی که فقط روی راحتی تمرکز دارد کافی خواهد بود. سنچوری از ظاهری مشابه کالینان، درهای متقارن و تکنولوژی‌های بیش از آنچه بتوانید باور کنید بهره می‌برد. این خودرو نقطهٔ اوج تجمل تویوتا است و ژاپنی‌ها آن‌قدر به آن اعتقاد دارند که قرار است برخلاف سنچوری سدان، در بازارهای خارج از ژاپن هم عرضه شود.

تویوتا کرستا

کرستا همراه با مدل‌های کریسیدا و چیسر، بخشی از خانوادهٔ سدان‌های میان سایز تویوتا بود که با پیشرانه‌های بزرگ‌تر و کابین راحت‌تر، تجربهٔ لوکس‌تری را از دو مدل دیگر ارائه می‌کرد. کرستا در نسل چهارم با متریال درجه‌یک و تکنولوژی‌هایی مثل سیستم تعلیق تطبیقی، نمایشگر ۶ اینچی با قابلیت پخش تلویزیون، کنترل تهویه و… که در اوایل دههٔ ۹۰ پیشرفته به‌حساب می‌آمدند، گام‌های بزرگی به سمت جایگاهی بالاتر در بازار برداشت. علاوه بر این، طراحان تویوتا در داخل نیز با تودوزی چرمی، تریم چوبی و صندلی‌های راحت، فضای مجللی را ایجاد کرده بودند.

تویوتا کراون مجستا

مجستا نسخه‌ای لوکس‌تری از کراون بود که تجمل این نام را به سطحی بالاتر ارتقاء داد و برای سه دهه پرچم‌دار تویوتا در کشورهای مختلف محسوب می‌شد. این خودرو که برای رقابت مستقیم با سدان‌های فول سایز برندهای لوکس باسابقه طراحی شده بود، با بهره‌مندی از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفته، از دیگر محصولات تویوتا متمایز می‌شد. در مجستا همه‌چیز نسبت به کراون معمولی ارتقاء پیدا کرده بود و در سال ۲۰۰۴ ویژگی‌های جدیدی مثل اولین سیستم مدیریت یکپارچهٔ پویایی و کروز کنترل راداری به آن اضافه شد. کراون مجستا حتی به سیستم کمک پارک و سیستم پیش از برخورد هم مجهز بود که در سال ۲۰۰۴ در خودروهای بسیار کمی دیده می‌شد. ویژگی‌های دیگری مثل سیستم تعلیق بادی و صندلی‌های چرمی هم کراون مجستا را به یک سدان لوکس واقعی تبدیل کرده بودند که تجربهٔ راندگی هم‌تراز با بهترین‌های دنیا را ارائه می‌کرد.

تویوتا ۲۰۰۰GT

از ۲۰۰۰GT به‌عنوان اولین سوپرکار ژاپنی و نمادی از توان مهندسی تویوتا یاد می‌شود. این خودرویی بود که توجه جهانیان را به تویوتا جلب کرد. ۲۰۰۰GT که بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۰ تولید شد، یک گرند تورر شیک و لوکس بود که توانایی تویوتا در رقابت با بهترین خودروهای اسپرت دنیا را نشان داد. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری شش سیلندر خطی مجهز بود که با همکاری یاماها توسعه پیدا کرده بود. سیستم تعلیق مستقل پیچیده و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ هم تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای آن زمان بودند که در ۲۰۰۰GT دیده می‌شدند. این ماشین در بیرون با کاپوت کشیده و خطوط سیال، طراحی خیره‌کننده‌ای داشت و در داخل از فضایی مجلل پر از چوب و چرم بهره می‌برد. ۲۰۰۰GT امروز ارزشی میلیون دلاری پیدا کرده است.

تویوتا سکویا

هرچند سکویا در گذشته خودروی لوکسی نبوده اما در نسل جدید شرایط تغییر کرده است. سکویا در بالاترین تیپ‌های خود مثل پلاتینوم یا کپستون، مجموعه‌ای از امکانات و ویژگی‌های لوکس را ارائه می‌کند و بیش از ۸۰ هزار دلار قیمت دارد. در داخل این مدل‌ها، صندلی‌های چرمی درجه‌یک با گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی JBL و حتی تریم چوبی واقعی دیده می‌شود و برای سال ۲۰۲۵ ماساژور صندلی هم به این لیست اضافه شده یعنی آپشنی که معمولاً فقط در خودروهای مرسدس بنز یا کادیلاک دیده می‌شود نه یک تویوتا. به لطف این ویژگی‌ها، سکویا جایگاه خود را در بازار ارتقاء داده و به مدل‌های لوکس نزدیک‌تر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا