اخبار داخلیاسلایدرفناوری و تکنولوژی

لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

لپ‌تاپ گیمینگ بخریم یا کامپیوتر؟ لپ‌تاپ گیمینگ چه برتری خاصی نسبت به کنسول دارد؟ درست است که با خرید گیفت کارت پلی استیشن دسترسی به بازی‌های اورجینال امکان‌پذیر می‌شود؛ اما پرسشی که ممکن است در این زمان مطرح شود این است که از میان کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ کدام یک می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تری در اختیار شما بگذارند.

به گزارش دنده 6 – برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای انجام بازی‌های آنلاین انتخاب کنید، باید قبل از هر کاری با ویژگی‌ها و خصوصیات آن‌ها آشنا شوید. همچنین باید بدانید که کنسول بازی چه برتری‌های خاصی به لپ‌تاپ گیمینگ دارد و در آن طرف داستان، خرید لپ‌تاپ گیمینگ چه برتری‌های خاصی به شما خواهد داد.

لپ‌تاپ گیمینگ بخریم یا کامپیوتر؟
لپ‌تاپ و کامپیوتر شباهت‌های زیادی با هم دارند؛ بنابراین ابتدا باید از میان این دو وسیله بهترین گزینه را برای انجام بازی‌های آنلاین انتخاب کنید. معمولاً بیشتر گیمرها با این سوال مواجه می‌شوند که لپ‌تاپ گیمینگ بخریم یا کامپیوتر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از این وسایل مزایا و معایب خاص خود را دارند که با بررسی آن‌ها می‌توان گزینه بهتر را انتخاب کرد.ارتقای کامپیوترها و توسعه آن‌ها به نسبت لپ‌تاپ راحت‌تر است، برای مثال کارت گرافیک‌ها می‌توانند در داخل کیس کامپیوتر به‌صورت گروهی کار کنند و پشتیبانی هم‌زمان را انجام دهند. همچنین امکان نصب سیستم خنک‌کننده قوی در کامپیوتر وجود دارد و شما می‌توانید قطعات مختلف آن را با قیمت کمتری خریداری کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کامپیوتر قابلیت جابه‌جایی آسانی ندارد و نمی‌توانید برخی از بازی‌های محبوب و مشهور را روی آن نصب کنید.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابلیت جابه‌جایی دارند و حتی می‌توانید آن‌ها را همراه خود به سفر ببرید. همچنین پیشرفت چشمگیر فناوری پردازش در سال‌های اخیر، خیال شما را بابت قدرت لپ‌تاپ‌ها راحت می‌کند. البته نباید فراموش کنید که قیمت لپ‌تاپ گیمینگ گران‌تر است و زودتر از کامپیوتر داغ می‌کند.به‌طور کلی انتخاب بین لپ‌تاپ و کامپیوتر به سلیقه شما بستگی دارد، اما ازآنجایی‌که لپ‌تاپ‌های گیمینگ از تمام بازی‌های آنلاین پشتیبانی می‌کنند و امکان جابه‌جایی دارند، بیشتر از کامپیوتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های کنسول بازی
هنگام انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول، باید ویژگی‌های مهم و اصلی آن‌ها را بررسی کنید. کنسول‌های بازی بر خلاف لپ‌تاپ و کامپیوتر فقط برای اجرای بازی‌های ویدئویی طراحی شده‌اند؛ بنابراین توانایی بالاتری در اجرای بازی‌های پیشرفته دارند. همچنین طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای انجام شده است که گیمرهای مبتدی و حرفه‌ای بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

کنسول‌ها تقریباً تمام بازی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند. برای مثال شرکت سونی یک‌سری از بازی‌ها را فقط برای کنسول پلی استیشن ۵ ارائه می‌کند و شما با خرید لپ‌تاپ گیمینگ و یا کامپیوتر نمی‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. شاید این ویژگی بسیار عالی و منحصربه‌فرد برای گیمرهای حرفه‌ای کافی باشد تا ارزش و اهمیت واقعی کنسول‌های بازی از جمله پلی استیشن ۵ را درک کنند.یکی دیگر از ویژگی‌های کنسول بازی، هزینه کمتر آن به نسبت کامپیوتر و لپ‌تاپ است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند کنسول‌هایی مانند پلی استیشن ۵ گران هستند، اما اگر قیمت آن را با لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقایسه کنیم، قطعا میان لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول بازی، گزینه ارزان‌تر یعنی کنسول را انتخاب خواهید کرد.

ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ
با این‌که سخت‌افزار کنسول مختص اجرای بازی‌های ویدئویی است، اما ویژگی‌های بسیار عالی لپ‌تاپ گیمینگ هم شما را برای خرید آن ترغیب می‌کند. یکی از ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ، طراحی زیبا و ساخت هوشمندانه آن است. در واقع کانفیگ و شکل ظاهری لپ‌تاپ‌های گیمینگ با بقیه لپ‌تاپ‌ها فرق دارد و در هنگام اجرای بازی‌ها قدرت بالاتری را نشان می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ در برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. در واقع تمام برندهای معتبر حوزه لپ‌تاپ برای این‌که تقاضای حوزه گیم را پاسخ دهند و فروش خود را بالا ببرند، مدل‌های خاصی را تحت عنوان لپ‌تاپ گیمینگ به بازار عرضه می‌کنند. تنوع بالای برندها و مدل‌های مختلف لپ‌تاپ گیمینگ باعث می‌شود که بهتر و راحت‌تر دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که در انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول تاثیر زیادی دارد، برخورداری لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش و سیستم صوتی عالی است. در واقع لپ‌تاپ با داشتن این ویژگی‌ها و امکانات عالی، شرایط بهتری را برایتان فراهم می‌کند.

سیستم خنک‌کننده لپ‌تاپ گیمینگ به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که اصلاً نگران گرم شدن قطعات مختلف نباید. تمام برندهای معتبر برای این‌که نیاز گیمرها را برطرف کنند، فن‌های دوگانه و چهارگانه را برای لپ‌تاپ‌ها در نظر می‌گیرند.

مزایای لپ‌تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی
اگر می‌خواهید لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول بازی را بهتر و راحت‌تر انتخاب کنید، باید برتری‌های لپ‌تاپ نسبت به کنسول را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً برخی از گیمرها تصور می‌کنند که لپ‌تاپ برتری خاصی نسبت به کنسول بازی پلی استیشن ندارد، اما باید بدانید که این افراد در اشتباه بزرگی به سر می‌برند.لپ‌تاپ‌ها به دلیل سخت‌افزار قوی و برخورداری از ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد، برتری‌های خاصی نسبت به کنسول بازی دارند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین مزایای لپ‌تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی هستند:

کاربردهای متنوع: لپ‌تاپ‌های گیمینگ برخلاف کنسول‌ها، دارای سخت‌افزار همه‌‌کاره هستند، یعنی شما می‌توانید به کمک آن علاوه بر اجرای بازی، کارهای دیگری مانند تماشای فیلم، وب‌گردی و … را انجام دهید.
برخورداری از صفحه‌نمایش باکیفیت: برای اینکه بتوانید از کنسول‌های پلی استیشن یا ایکس باکس استفاده کنید، باید یک صفحه‌نمایش جداگانه داشته باشید، اما لپ‌تاپ‌های گیمینگ شما را با این چالش مواجه نمی‌کند.
برخورداری از سیستم صوتی: لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای سیستم صوتی هستند، اما کنسول‌ها تا زمانی که به صفحه‌نمایش و سیستم صوتی متصل نشوند، صدای بازی را به شما نمی‌دهند.
جابه‌جایی آسان: از آنجایی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای باتری قوی، صفحه‌نمایش، سیستم صوتی و … هستند، حمل آن‌ها به مکان‌های مختلف و انجام بازی در آنجا آسان‌تر است.
قیمت به‌صرفه بازی‌ها: قیمت بازی‌های لپ‌تاپ به نسبت کنسول بسیار مناسب‌تر است. در واقع برای خرید بازی کنسول باید خرید خود را با ارز کشورهای خارجی انجام دهید.

مزایای کنسول نسبت به کامپیوتر و لپ‌تاپ گیمینگ
در بیشتر اوقات هنگام انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول بازی متوجه برتری‌های کنسول و مزایای بهتر آن خواهید شد. شاید کاربردهای بیشتر لپ‌تاپ و برخورداری از باتری، صفحه‌نمایش و … شما را برای خرید آن ترغیب کند، اما کنسول هم یک‌سری مزایای بسیار عالی دارد که گیمرها را عاشق خود می‌کند. از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزایای کنسول نسبت به کامپیوتر و لپ‌تاپ گیمینگ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت مناسب‌تر کنسول: یکی از بهترین مزایای کنسول به نسبت کامپیوتر و لپ‌تاپ گیمینگ، قیمت مناسب‌تر آن است. با این‌که قیمت کامپیوتر گیمینگ و کنسول اختلاف زیادی باهم ندارد، اما قیمت لپ‌تاپ گیمینگ چند برابر کنسول است.
بازی‌های انحصاری: کنسول‌های بازی یک‌سری از بازی‌های ویدئویی را ارائه می‌کنند که سایر دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ گیمینگ و کامپیوتر به آن دسترسی ندارند. در واقع این بازی‌ها انحصاری پلی استیشن هستند و فقط با خرید کنسول می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.
برخورداری از سخت‌افزار تخصصی: سخت‌افزار کنسول‌ها صرفاً برای پشتیبانی از بازی‌های پیشرفته و سنگین طراحی شده است؛ بنابراین تمام بازی‌ها را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.
دسترسی سریع به بازی‌های جدید: شاید بیشتر افراد تصور کنند که دسترسی به بازی‌های اورجینال کنسول سخت است، اما با خرید گیفت کارت پلی استیشن می‌توانند به‌راحتی تمام بازی‌های جدید را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند. حتی در بسیاری از مواقع می‌توانید با گیفت کارت خود بازی‌ها را زودتر از انتشار دریافت کنید.
سخن پایانی
معمولاً بسیاری از افراد با این سوال مواجه می‌شوند که لپ‌تاپ گیمینگ بخریم یا کامپیوتر؟ با این‌که هر دوی این وسایل بسیار محبوب هستند، اما لپ‌تاپ گیمینگ به دلیل وزن کم و قابلیت حمل آسان، انتخاب اول گیمرها است. مسئله بسیار مهمی که گیمرها را بر سر دوراهی قرار می‌دهد، انتخاب بین لپ‌تاپ گیمینگ یا کنسول است. معمولاً بیشتر گیمرها نمی‌دانند برای تجربه بهتر و لذت‌بخش‌تر، کدام‌یک از این دستگاه‌ها را انتخاب کنند.در این مطلب به‌طور کامل لپ‌تاپ گیمینگ و کنسول بازی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با ویژگی‌های لپ‌تاپ، ویژگی‌های کنسول، مزایای برتر لپ‌تاپ و مزایای برتر کنسول آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا