اخبار خارجیاسلایدر

لیموزین ریاست جمهوری آمریکا

جی لنو به عنوان یکی از مشهورترین چهره‌های خودرویی دنیا با لیموزین ریاست جمهوری آمریکا ملاقات کرده است.

به گزارش دنده 6 – در میان وسایل نقلیه دولتی آمریکا، هیچ محصولی شاخص‌تر و مشهورتر از لیموزین ریاست جمهوری نیست. این خودرو که با نام مستعار “جانور” شناخته می‌شود وظیفه نقل‌وانتقال رئیس‌جمهور این کشور را بر عهده دارد. جانور توسط جنرال موتورز و به منظور حفاظت از رئیس‌جمهور آمریکا در برابر هرگونه حمله احتمالی تولید شده است و معمولاً به ندرت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اما جی لنو سرویس مخفی آمریکا را برای حضور جانور در گاراژ خود متقاعد کرده و ما می‌توانیم با مهندسی احساس‌برانگیز و ویژگی‌های خاص لیموزین ریاست جمهوری آمریکا آشنا شویم. شاید جانور در نگاه اول شبیه کادیلاک XTS با برخی تناسبات بسیار عجیب به نظر برسد اما محصولی کاملاً منحصربه‌فرد است و از صفر توسط مهندسان جنرال موتورز طراحی شده است. واضح است که امکان انتشار نام و مشخصات این افراد وجود ندارد. طول جانور به اندازه یک اتوبوس کوچک بوده و ارتفاع آن نیز حدود ۱.۸ متر خواهد بود. لاستیک‌های اتوبوس ران فلت و درهایی با ضخامت حدود ۳۰ سانتی‌متر جزو دیگر ویژگی‌های این خودروی خاص هستند.

لیموزین ریاست جمهوری آمریکا هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و سطح حفاظت آن بسیار فراتر از شیشه‌های ضدگلوله است. شایعاتی درباره وجود تانک‌های اکسیژن برای استفاده در زمان حملات بیولوژیکی منتشر شده و همچنین سیستم‌های ارتباطی امن نیز می‌توانند کدهای شلیک سلاح‌های هسته‌ای را انتقال دهند. نکته جالب اینکه دو مامور سرویس مخفی آمریکا بسیاری از سؤالات جی لنو را به خاطر مسائل امنیت ملی پاسخ نمی‌دهند. البته باید دانست جانور شکست‌ناپذیر نیست. استیو ابل مکانیک ارشد این خودرو با ذکر داستانی درباره سفر به کارولینای شمالی و سوخت‌گیری اشتباه با آب و بنزین و خرابی خودرو به مشکلات جانور اشاره می‌کند. البته سرویس مخفی آمریکا توانسته با یک خودروی دیگر خود را به رویداد ویژه ریاست جمهوری برساند. در خاتمه ویدئوی منتشر شده ما می‌توانیم حمل دو دستگاه لیموزین ریاست جمهوری با بوئینگ C-17A گلوب مستر را تماشا کنیم که جذابیت بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا