اخبار داخلیاسلایدشو

مدل تازه میتسوبیشی ASX در نمایشگاه خودروی شیراز

شاسی‌بلندهای یا همان کراس‌اوورها در سال‌های اخیر فروش مناسبی را در کشور ما تجربه کرده‌اند. یکی از خودروهای مطرح این بخش از بازار، کراس‌اوور میتسوبیشی ASX به شمار می‌رود که چندی پیش برای استقبال از سال ۲۰۲۴، در بازار جهانی به‌روزرسانی شد. نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۳ هم بهانه‌ای شده تا واردکننده این خودروی ژاپنی، محصول تازه‌اش را به مردم نشان دهد؛ اما تفاوت‌هایی میان ASX 2024 ایران و نسخه بین‌المللی وجود دارد.

طراحی ASX 2024
به گزارش دنده 6 – شرکت ژاپنی میتسوبیشی تصمیم گرفته تا کراس‌اوور کوچک خود را با همان چهره نسل گذشته روانه در برخی بازارها مانند ایران کند. از ویژگی‌های کلیدی این زبان طراحی می‌توان به چراغ‌های کشیده جلو به‌همراه مه‌شکن‌های چندگانه زیر آن‌ها، جلوپنجره آشنای میتسوبیشی و نوار کرومی ضخیم کنار هواکش سپر جلو اشاره کرد. نمای جانبی این خودرو نسبت‌به مدل ۲۰۱۲ تغییر خاصی نکرده است. عقب هم همان المان‌های آشنای مدل پیشین خودنمایی می‌کنند؛ با این تفاوت که چراغ‌ها، سپر و زیرسپر عقب به‌روزرسانی شده‌اند.

دلیل استفاده از این نسخه می‌تواند تحریم‌های علیه ایران باشد؛ چراکه نسخه اصلی ASX 2024 از تمام قطعات رنو کپچر استفاده می‌کند. شاید هم میتسوبیشی می‌خواسته ASX و اوتلندر ۲۰۲۴ به یکدیگر شباهت داشته باشند و شناسایی آن‌ها برای مشتری ایرانی راحت‌تر باشد.  در هر صورت، از این پس قرار است ASX را با این چهره بشناسیم. نگفته نماند که درازا، پهنا، بلندا و فاصله محوری این خودرو به‎‌ترتیب برابر ۴,۳۶۵، ۱,۸۱۰، ۱,۶۴۰ و ۲,۶۷۰ میلی‌متر اعلام شده است.

کابین و امکانات ASX جدید
متاسفانه یا خوشبختانه، دورسنج و صفحه سرعت روبه‌روی راننده در این خودرو همچنان بر عقربه‌های مکانیکی تکیه دارد. طراحی کلی کابین ASX 2024 ساده و بدون آلایش به نظر می‌رسد؛ این سادگی در حدی به دل می‌زند که باعث شده تا نمایشگر میانی بیرون‌زده آن خودنمایی کند. پنل درها طراحی مناسبی دارند اما به نظر می‌رسد میتسوبیشی می‌توانست از جنس بهتری برای تهیه داشبورد استفاده کند. ناگفته نماند که دکمه‌های ناوبری یک طرف فرمان در خودروی نمایشگاه حذف شده بودند که جای تاسف دارد.

از امکانات نسل تازه ASX در ایران می‌توان به لامپ‌های LED، سیستم کنترل پایداری یا همان TSC، سیستم تهویه مطبوع با خروجی مخصوص ردیف عقب، درگاه USB، اتصال بلوتوثی سیستم اطلاعات-سرگرمی، درگاه ۱۲ ولتی برق، سامانه ورود بدون کلید، سانروف، روکش چرم صندلی‌ها، حسگر پارک عقب، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، نگهدارنده صندلی کودک ایزوفیکس، مانیتور ۷ اینچی، صندلی‌های جمع‌شوده عقب، ۴ بلندگوی سیستم صوتی و ۴ کیسه هوا اشاره کرد.
مشخصات فنی ASX 2024
به گزارش پدال، فروشنده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران، شرکت آرین موتور، مدل تازه ASX را با یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی تنفس‌طبیعی MPI عرضه می‌کند که توان تولید حداکثر ۱۴۸ اسب بخار قدرت را دور ۵,۵۰۰rpm و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را در دور ۲ تا ۳ هزار rpm دارد. قدرت این موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی (مصنوعی) خودکار CVT به چرخ‌ها منتقل می‌کند. واردکننده اعلام کرده که ASX یادشده برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹.۶ ثانیه زمان نیاز دارد و تا رسیدن به سرعت ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت به شتابگیری ادامه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا