اخبارفناوری و تکنولوژی

مدیرعامل OpenAI: چند روز در هفته با دولت درباره هوش مصنوعی صحبت می‌کنم

آلتمن می‌گوید که این همکاری‌ها به تشخیص دقیق و سریع‌تر یک چارچوب نظارتی برای هوش مصنوعی منجر خواهد شد.

به گزارش دنده6 : «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، در یک گفتگوی تلویزیونی گفت که به‌طور منظم با دولت ایالات متحده در ارتباط است و در مورد موضوعات مختلفی از حوزه هوش مصنوعی با آن‌ها صحبت می‌کند.

برنامه ویژه «اپرا وینفری»، مجری آمریکایی، با عنوان «هوش مصنوعی و آینده ایالات متحده» این هفته از شبکه ABC پخش شد. «سم آلتمن»، «بیل گیتس»، هم‌بنیانگذار مایکروسافت و «کریستوفر رای»، مدیر FBI ازجمله افرادی هستند که در این برنامه با وینفری صحبت کرده‌اند.

براساس گزارش اینسایدر، مدیرعامل OpenAI در بخشی از مصاحبه درباره روابط کاری خود با دولت آمریکا صحبت کرده است و می‌گوید:

«من شخصاً احتمالاً هر چند روز یک‌بار با شخصی در دولت صحبت می‌کنم.»

اهمیت همکاری شرکت‌های هوش مصنوعی با دولت از نظر «سم آلتمن»

مدیرعامل OpenAI

آلتمن در صحبت‌های خود با اشاره به نیاز فوری به انجام اقدامات احتیاطی، به اهمیت مشارکت بین شرکت‌های هوش مصنوعی و دولت اشاره کرده است. او می‌گوید:

«یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم و هم‌اکنون درحال انجام آن هستیم، این است که به دولت با ارائه راه‌هایی برای آزمایش ایمنی این سیستم‌ها کمک کنیم، مانند هواپیماها یا داروهای جدید. اگر اکنون در این زمینه خوب عمل کنیم، بعداً زمان بیشتری برای تشخیص دقیق چارچوب نظارتی خواهیم داشت.»

مدیرعامل OpenAI می‌گوید که در تلاش برای انجام این کار اغلب با شاخه‌های مختلف دولت ارتباط دارد. آلتمن می‌گوید که شرکت او با «افراد زیادی» در قوه مجریه و «ده‌ها نفر» در کنگره در تماس است.

آلتمن می‌گوید که گفتگوهای او با افراد دولتی در درجه‌ اول روی این موضوع متمرکز است که ایالات متحده چگونه می‌تواند یک رهبر جهانی در هوش‌مصنوعی ایمن باشد. موضوعی که منجر به بحث در مورد ساخت مراکز داده کافی، تولید تراشه‌های هوش مصنوعی، ایجاد یک استراتژی ژئوپلیتیکی در این حوزه، انجام تست‌های ایمنی و تاثیرات اقتصادی آن می‌شود.

چند هفته پیش آنتروپیک و OpenAI با دولت آمریکا برای ارائه دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی خود به توافق رسیدند. دو شرکت گفته‌شده، مدل‌های هوش‌مصنوعی خود را در اختیار دولت قرار می‌دهند تا ارزیابی‌های لازم روی آنها انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا