اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

مرسدس بنز نمی‌تواند تولید خودروهای بنزینی را متوقف کند!

عقب نشینی به سمت خودروهای بنزینی

مرسدس نسبت به افزایش محبوبیت خودروهای برقی بیش از حد خوش بین بوده و ادعا می‌کند که خودروهای هیبریدی و برقی ۵۰ درصد از فروش را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل می‌دهند. با این حال، بعید است که این اتفاق بیفتد، چرا که هدف جدید برای سال ۲۰۲۴، رسیدن به تنها ۲۱ درصد از کل محموله‌ها است. در مواجهه با این واقعیت تلخ، این برند لوکس آلمانی دیگر ارزان‌ترین خودروی بنزینی خود را در سال جاری نابود نخواهد کرد.

طبق گفته اتوکار، کلاس A قرار بود در سال ۲۰۲۴ رونمایی شود، اما اکنون چرخه عمر آن تا سال ۲۰۲۶ افزایش یافته است. این هاچ بک جمع و جور که در ایالات متحده فروخته نمی‌شود، عملاً نقطه ورود به خط تولید مرسدس است و در بازار داخلی خود آلمان، حدود ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. ماه گذشته، اولا کالنیوس، مدیرعامل شرکت اعتراف کرد که برابری قیمت خودروهای موتور احتراقی و مدل‌های الکتریکی خالص هنوز سال‌ها با هم فاصله دارد.

مدل‌های ضعیف بنزینی هنوز زنده هستند

مرسدس در حال کار بر روی خانواده جدیدی از خودروهای جمع و جور بوده که دارای موتورهای احتراقی خواهند بود. CLA، CLA Shooting Brake، GLA و GLB همگی در حال جایگزینی بر روی یک پلت فرم MMA جدید توسعه یافته هستند که از موتورهای بنرینی و همچنین پیشرانه‌های کاملاً الکتریکی پشتیبانی می‌کند. این شرکت در مورد اینکه آیا کلاس A هاچ بک، سدان کلاس A و مینی ون کلاس B مجددا معرفی می‌شوند یا خیر صحبتی نکرده است.
مرسدس بر این باور است که خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد از کل محموله‌ها را تشکیل خواهند داد. بر اساس اهداف تازه تاسیس، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت قصد دارد در دهه ۲۰۳۰ به تولید خودروهایی با موتورهای بنزینی ادامه دهد تا پاسخی به پذیرش ضعیف‌تر از حد انتظار خودروهای برقی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا