اخبار خارجیاسلایدر

مرسدس میباخ SL680 مونوگرام رونمایی شد

مدرسدس-میباخ SL680 مونوگرام به پیشرانه تویین توربوی AMG و طراحی منحصربه‌فرد خود مجهز می‌شود.

به گزارش دنده 6 –  زیربرند لوکس مرسدس‌بنز، مرسدس‌میباخ، به تازگی و به‌بهانه رویداد کوآیل در هفته خودرویی مونتری از جدیدترین محصول لوکس خود به نام SL680 مونوگرام ۲۰۲۶ رونمایی کرد. این رودستر زیبا که بر پایه مرسدس‌بنز SL توسعه پیدا کرده است، تمرکز اصلی خود را روی راحتی سواری قرار خواهد داد و در این راه، از بهبودهای مکانیکی و طراحی لوکس خود بهره خواهد برد.

بزرگ‌ترین تغییر مرسدس‌میباخ SL680 در مقایسه با نسخه عادی این خودرو، طراحی آن محسوب می‌شود. «واگنر»،، سرطراح مرسدس، به‌همراه تیم طراحی خود دو نسخه از این خودرو را معرفی کرده‌اند که یکی «سرخ محیطی» و دیگری «سفید محیطی» نام دارد و همان‌طور که از نامشان هویدا است، به رنگ‌های سرخ و سفید مزین خواهند شد. هر چند رنگ‌بندی این دو مدل با یکدیگر فرق دارد اما هر دو از جلوپنجره مخصوص و درخشان میباخ و ستاره سنتی مرسدس‌بنز روی کاپوت سود می‌برند.

از آنجا که این مدل باید نماینده لوکس‌ترین رودستر ستاره سه‌پر باشد، جزئیات فراوانی در جای‌جای بدنه آن کار شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به رنگ‌آمیزی رزگلد درون چراغ، قاب شیشه کرومی و رینگ‌های منحصربه‌فرد مونوبلوک یا چندپره ۲۱ اینچی اشاره کرد. سقف پارچه‌ای این خودرو به الگوی گرافیکی با نشان میباخ مزین خواهد شد؛ خریداران می‌توانند از همین الگو در کاپوت سیاه‌رنگ و سنگ‌کاری‌شده خودروی هم استفاده کنند تا با طرح سقف هماهنگی بیشتری داشته باشد. تغییرات به عقب خودرو هم رسیده و چراغ‌های تازه، چهره متمایز سپر و دیفیوزر و اگزوزهای میباخ ازجمله تغییرات این نسخه لوکس به شمار می‌روند.

مرسدس‌میباخ SL680 برای راننده‌شدن طراحی شده است؛ پس می‌توات انتظار داشت کابینی لوکس و راحت داشته باشد. تمام فضای داخلی این خودرو مانند صندلی‌ها، پنل درها، کنسول مرکزی و… با چرم ناپا به رنگ «سفید کریستالی» پوشیده شده است. فرمان این مدل به رسم همیشگی مرسدس‌‌بنز به‌شکل متمایز طراحی شده تا ارزش خود را در هر لحظه به راننده یادآوری کند. سازنده آلمانی این خودرو درکنار بهره‌وری از چرم، از فولاد ضدزنگ هم کمک گرفته تا هم ظاهر زیباتری را برای کابین تدارک ببیند و هم از استحکام مواد به کاررفته اطمینان داشته باشد.

زیر کاپوت کشیده SL680 مونوگرام یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربوی V8 جا خوش کرده است که توان تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. خروجی موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعیت خودکار به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. خریداران می‌توانند از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب هم نهایت استفاده را ببرند؛ چراکه به‌صورت استاندارد در این رودستر تعبیه خواهد شد.

مرسدس‌میباخ تاکید کرده که تمام دگرگونی‌های ایجادشده در SL به‌منظور فراهم کردن فضایی راحت و دلشنین انجام شده؛ در همین راستا یک‌بار عایق‌سازی صدای این مدل را موردوارسی قرار داده و آن را تقویت کرده است. ناگفته نماند که صدای اگزوز کمتر شده و فنربندی هم برای ایجاد تجربه‌ای یکنواخت، نرم‌تر از قبل شده است. با وجود بهبودهای رفاهی متعدد و طبیعت‌تر آرام‌تری که این مدل در مقایسه با SL63 AMG دارد، همچنان می‌تواند درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب‌گیری را تا سرعت محدودشده ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

سازنده مانند بسیاری از خودروسازان دیگر از اعلام قیمت نهایی محصولش خودداری کرده است. نخستین مدل‌های SL680 مونوگرام ۲۰۲۶ از نیمه‌دوم سال آینده میلادی به دست مشتریان ثروتمند مرسدس خواهند رسید. نظر شما درباره این رودستر لوکس چیست؟ آیا مرسدس‌بنز S کلاس کابریولت را فراموش کرده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا