آلمانیاخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

مرسدس پروجکت وان در حین تست های فنی در انگلستان دیده شد

بعد از چندین ماه سکوت رسانه ای، هفته گذشته تصاویری از مرسدس پروجکت وان در حین تست های آزمایشی در جاده های انگلستان منتشر شد و نشان داد که این پروژه هنوز هم جای مهمی در پروژه های مرسدس بنز دارد. طبق اعلام مرسدس بنز، این خودرو یک ابر خودروی هیبریدی بوده که با استفاده از تکنولوژی خودروهای فرمول یک توسعه داده شده است.

مطابق اعلام رسمی مرسدس بنز، این شرکت در مورد قوای فنی پروجکت وان دچار تردید شده بود و از این رو مجموعه پیشرانه برقی – بنزینی آن را به کلی تغییر داده است. به همین خاطر این خودرو نیاز به برگزاری تست های مجدد داشته است، اما بنابر گفته های مرسدس بنز، با توجه به صدایی که از موتور فرمول یک آن انتشار می یابد، پنهان ساختن آن از دید مردم کار سختی خواهد بود.

 

مرسدس پروجکت وان

 

احساس فرمول یک در جاده

مرسدس پروجکت وان هیبرید نخستین بار در سال 2017 میلادی و در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش عموم گذاشته شد. با توجه به قدرت قابل توجه 1086 اسب بخاری این خودرو، مرسدس بنز آن را یک ماشین فرمول یک می داند که قابلیت راندن در جاده های عادی را دارد و شما می توانید احساس لوئیس همیلتون را با نشستن در آن تجربه کنید. با توجه به اینکه این مدل همچنان در مرحله مفهومی باقی مانده است، نخستین نمونه های واقعی آن در سال 2019 نمایش داده خواهند شد. هنوز مشخص نیست نمونه های تولید انبوه این خودرو در چه سالی برای فروش به بازار عرضه خواهند شد.

 

مرسدس پروجکت وان

 

قدرت مافوق تصور

مطابق گفته های مرسدس بنز، مرسدس پروجکت وان می تواند در شش ثانیه به حدود سرعت دویست کیلومتر بر ساعت دست یابد و توانایی دست یابی به سرعت بالاتر از 350 کیلومتر بر ساعت را دارد. پیشرانه این خودرو یک موتور 1.6 لیتری بنزینی شش سیلندر با یک توربوست که مشابه همان موتوری است که خودروی لوئیس همیلتون در فرمول یک استفاده می کند. این موتور کوچک و پیشرفته، با سیستمی که از آن بهره می برد قادر به تولید 603 اسب بخار قدرت خواهد بود. بر خلاف خودروهای فرمول یک، انتقال قدرت این موتور به هر چهار چرخ صورت می گیرد.

اما این موتور شش سیلندر تنها نیست. چهار موتور الکتریکی به موتور بنزینی در به جلو راندن خودرو کمک می کنند. این موتور ها عبارتند از دو موتور 120 کیلوواتی در جلو و دو موتور 80 کیلوواتی در عقب. برای انتقال قدرت نیز، از یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک مجهز به پدل شیفتر استفاده می شود که توسط تیم Xtrac توسعه داده شده است. تاکنون ساخت دوازده نمونه اولیه از این خودرو تایید شده است و این خودروها در اروپا و آمریکا مورد بررسی تیم های تست قرار می گیرند. انتشار اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و زمان عرضه، به نمایشگاه ها و کنفرانس های خبری بعدی موکول شده است.

 

مرسدس پروجکت وان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا