اخبار خارجیاسلایدشو

مسابقه فرمول یک کانادا 2024 با پیروزی ورشتاپن

مکس ورشتپن از تیم ردبول با وجود یک شروع دراماتیک، به طرز شگفت‌انگیزی در جایزه بزرگ کانادا ۲۰۲۴ که دیروز، ۹ ژوئن ۲۰۲۴ در پیست ژیل ویلنوو مونترال برگزار شد، به پیروزی رسید.

به گزارش دنده 6 – لندو نوریس از مک لارن و جورج راسل از مرسدس به ترتیب دوم و سوم شدند.
این مسابقه با ناکامی بزرگ فراری همراه بود و هر دو خودروی این تیم از دور مسابقه خارج شدند. هوای بارانی و پیست خیس باعث برخوردهایی شد تا چند بار پرچم زرد نشان داده شود و خودروی ایمنی وارد پیست شود. در خط جلو، رقابت بسیار تنگاتنگی بین لندو نوریس، جورج راسل و مکس ورشتاپن در جریان بود. به گونه ای که جایگاه اول بین این سه راننده دائم در حال دست به دست شدن بود. هیجان در یک رده پایین‌تر بین اسکار پیاستری و لوئیس همیلتون هم در جریان بود و این موضوع هیجان مسابقه را دو چندان کرده بود.

با این وجود حرفه‌ای‌گری ورشتاپن و لغزش‌های گاه و بی‌گاه نوریس و راسل در هنگام فشار باعث شد تا باز هم قهرمانی باوجود دشواری به راننده اول تیم ردبول تعلق گیرد.

دیگر راننده ردبول یعنی سرجیو پرز  نتوانست مسابقه را به آخر برساند و این فرصت برای افزایش بیش از پیش فاصله ردبول با فراری از دست رفت. با این حال فاصله امتیازی ردبول با فراری به ۴۹ امتیاز افزایش یافت. ردبول ۳۰۱ و فراری ۲۵۲ امتیاز دارند. نوریس به عنوان راننده برگزیده تماشاگران این مسابقه هم انتخاب شد. او اکنون به فاصله ۷ امتیازی لکلرک رسیده است. مک لارن ۲۱۲ امتیازی هم جایگاه خود در رده سوم جدول را تثبیت کرده است. مرسدس در جایگاه چهارم تنها ۱۳۴ امتیاز دارد.

نتایج نهایی مسابقه مونترال ۲۰۲۴:
مکس ورشتپن – ردبول
لندو نوریس – مک لارن
جورج راسل – مرسدس
لوئیس همیلتون – مرسدس
اسکار پیاستری – مک لارن
فرناندو آلونسو – آستون مارتین
لنس استرول – آستون مارتین
دنیل ریکاردو – RB
پیر گسلی – آلپین
استبان اوکون – آلپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا