اخبار خارجی

مشاهده کوپه برقی جدید بی ام و

ب‌ام‌و در حال آزمایش کوپهٔ الکتریکی جدیدی از سری نئو کلاس با چهار موتور الکتریکی در چرخ‌ها است که طراحی غیرمعمولی دارد.

به گزارش دنده 6 – ب‌ام‌و با سری مدل‌های نئو کلاس که قرار است با شش مدل تا سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه شود، در حال تغییر مدل‌های الکتریکی خود است و حالا جدیدترین عضو این خانواده در حال آزمایش مشاهده شده است. این خودرو شبیه هیچ ب‌ام‌و دیگری که قبل از این دیده‌ایم نیست. این محصول جدید باواریا یک کوپهٔ اسپرت است که رادیکال‌ترین مدل نئو کلاس تا به امروز محسوب می‌شود. البته نمای جلوی این خودرو با چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل باریک، مشابه دیگر مدل‌های نئو کلاس است اما پروفیل جانبی هرگز معمولی به نظر نمی‌رسد.

سقف خودرو کمی بیش از یک کوپهٔ سنتی به عقب کشیده شده و با در صندوقی که بسیار بالاتر از حد معمول یک کوپه قرار دارد ادغام شده است. به‌طورکلی، درحالی‌که جلوی خودرو که ارتفاع پایینی دارد، شبیه سری ۸ به نظر می‌رسد، نیمهٔ عقبی خودرو بیشتر به X6 شباهت دارد که در کنار هم قرار گرفتن این دو بخش نمای عجیبی را ایجاد کرده است. یکی دیگر از عناصر طراحی این کوپه، فقدان دستگیرهٔ درها است که بجای آن پانل‌های کوچک لمسی روی ستون‌های B تعبیه شده است. در عقب هم می‌توانیم یک نوار سراسری LED و دیفیوزر برجسته‌ای را ببینیم.

تنها طراحی نیست که این ب‌ام‌و را از دیگر محصولات کنونی شرکت متمایز می‌کند زیرا به گفتهٔ جاسوسان، این پروتوتایپ به چهار موتور الکتریکی در چرخ‌ها مجهز است که این موضوع از فقدان کالیپرهای ترمز سنتی مشخص می‌شود. ب‌ام‌و سال گذشته برای پیشرفت در موتورهای داخل چرخ، سرمایه‌گذاری استراتژیکی در شرکت آلمانی DeepDrive انجام داد که نشان از توجه باواریایی‌ها به این تکنولوژی دارد. بااین‌حال، فعلاً مشخص نیست که این موتورها چقدر قدرت دارند و آیا می‌توانند در حد قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ سنتی‌تر ب‌ام‌و که هم‌اکنون با بیش از ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت در حال آزمایش است باشد یا نه.

فعلاً اطلاعاتی در مورد باطری‌های این کوپهٔ پروتوتایپ نداریم و مشخص نیست که مثل اکثر خودروهای الکتریکی، باطری‌ها در کف خودرو نصب شده‌اند یا در قسمت عقبی حبابی تعبیه شده‌اند. همچنین برنامهٔ ب‌ام‌و برای این کوپه هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، این خودرو می‌تواند یک مدل تولید محدود مثل i8 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا