اخبار خارجیاسلایدشو

مشکل جدید خودروهای برقی

افرادی که به دنبال خرید خودروهای برقی هستند علاوه بر نگرانی درباره شعاع حرکتی، زمان شارژ و قیمت بالای این خودروها باید نگران مشکل سرقت کابل شارژرها نیز باشند.

به گزارش دنده 6 – از نوامبر سال قبل تاکنون، شرکت اینستا ولت که بزرگ‌ترین اپراتور شارژرهای سریع در بریتانیاست ۱۷۴ گزارش سرقت کابل‌های شارژ از ۲۷ جایگاه خود در یورکشایر و میدلندز را ثبت کرده است. از آنجایی که قیمت هر کابل به حداقل هزار پوند می‌رسد، بنابراین این یک مشکل هزینه‌بر و جدی است هرچند اینستا ولت اظهار داشته نگرانی بیشتر به آسیبی مربوط می‌شود که سارقان به همه‌گیری خودروهای برقی وارد می‌کنند. دلوین لین مدیرعامل اینستا ولت می‌گوید:

این سارقان برای ما و مصرف‌کنندگان بسیار اذیت کننده هستند. تحول صنعت خودرو و استفاده از خودروهای برقی از مدت‌ها پیش شروع شده و بیش از ۱ میلیون وسیله نقلیه بدون آلایندگی در جاده‌های بریتانیا تردد می‌کنند. مأموریت ما آسان‌تر کردن شارژ خودروهای برقی است و قابلیت اطمینان آن‌ها جزو ارزش‌های کلیدی شرکتمان به شمار می‌رود.

لین می‌گوید سارقان در هر ساعات از شبانه‌روز دست به سرقت می‌زنند و حتی دوباره به جایگاهی که قبلاً کابل‌های آن را دزدیده‌اند بازمی‌گردند. در یکی از موارد سارقان هشت ساعت پس از تعمیر شارژرها مجدداً کابل‌های آن را سرقت کرده‌اند. مدیرعامل اینستا ولت خاطرنشان می‌سازد مجرمان سازمان یافته این کابل‌ها را به خاطر مس بکار رفته در داخلشان می‌دزدند و آن‌ها را به اوراقی‌های غیرمجاز می‌فروشند. البته لین تصریح می‌کند:

کابل‌ها از نظر میزان مس بکار رفته خیلی چشمگیر نیستند و استخراج این عنصر از کابل‌های نازک کار سختی محسوب می‌شود. در حقیقت یک سو تفاهم درباره مس و ارزش مالی واقعی آن وجود دارد.

اینستا ولت به منظور مبارزه با سارقان در حال نصب دوربین‌های مداربسته در تمامی جایگاه‌های شارژ خود و همچنین استفاده از تگ‌های مخصوص و دستگاه‌های ردیابی ویژه در کابل‌هاست. مدیرعامل این شرکت ابراز امیدواری می‌کند دستگاه‌های جدید بتوانند آن‌ها را مستقیماً به خریداران غیرقانونی کابل‌ها برسانند. درعین‌حال مدیران اینستا ولت با پلیس بریتانیا نیز در ارتباط هستند. لین می‌گوید:

با کمک پلیس ما در مسیر ردیابی سارقان و مجرمان هستیم.
شرکت گرید سرو نیز قربانی این ماجرا شده است. سخنگوی این شرکت اظهار می‌دارد:

گرید سرو گزارش نافرمانی و سرقت جایگاه‌های شارژ را بسیار جدی می‌گیرد و با مقامات ذی‌ربط برای حل این مشکلات کار می‌کند. ما در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال رفع مشکلات و بازگرداندن شارژها به مسیر خدمت‌رسانی هستیم. ما همچنین اقدامات ضد سرقت اضافی را نیز در نظر داریم.

شرکت‌های دیگر فعال در حوزه شارژ خودروهای برقی نیز گزارش سرقت کابل‌ها را منتشر کرده‌اند. بی‌شک چنین موضوعی تأثیر منفی روی تصمیم خریداران این دسته از وسایل نقلیه خواهد داشت و یکی از شرکت‌ها می‌گوید با همکاری پلیس و مقامات دیگر به دنبال حل این مشکل است. ویکی رید مدیرعامل انجمن تجارت صنعت شارژر بریتانیا می‌گوید:

برخی اعضای انجمن تحت تأثیر مشکل سرقت کابل جایگاه‌های شارژ خود قرار گرفته‌اند. ما با پلیس و مقامات ذی‌ربط از جمله دولت همکاری می‌کنیم تا این مشکلات را مرتفع سازیم.
از طرف دیگر سرقت کابل شارژرهای خودروهای برقی باعث شده اپراتورها در موقعیت تقریباً غیرممکنی از نظر قوانین شارژرهای عمومی جدید در بریتانیا قرار گیرند. بر این اساس، اپراتورها از نوامبر ۲۰۲۴ به بعد باید بتوانند قابلیت اطمینان ۹۹ درصدی شبکه‌های شارژ خود را اثبات کنند در غیر این صورت با جریمه مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا