اخبار خارجیاسلایدر

معرفی آئودی RS Q8 پرفورمنس

آئودی به خانوادهٔ Q8 نسخهٔ جدید RS Q8 پرفورمنس را اضافه کرده است که با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین محصول بنزینی تاریخ این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش دنده 6 – حدود ۹ ماه پس از رونمایی نسخهٔ فیس‌لیفت آئودی Q8، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ بروز شدهٔ پرچم‌دار این خانواده یعنی RS Q8 را معرفی کرده است. هم‌زمان با این اتفاق، عضو جدیدی بنام RS Q8 پرفورمنس هم به این خانواده افزوده شده است که قدیمی حتی بیشتر خواهد داشت. این مدل جدید به‌تازگی در نوربرگ‌رینگ اقدام به تایم زنی کرده و زمان ۷ دقیقه و ۳۶.۶۹ ثانیه را به ثبت رسانده است.

زیر کاپوت RS Q8 جدید مثل قبل همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که در نسخهٔ استاندارد همچنان ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نسخهٔ پرفورمنس این اعداد به ۶۴۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند تا RS Q8 بسیار به پسرعموی ایتالیایی خود یعنی لامبورگینی اوروس نزدیک شود. نسخهٔ استاندارد شاسی‌بلند اسپرت آئودی ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است درحالی‌که در نسخهٔ پرفورمنس شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
RS Q8 پرفورمنس که قوی‌ترین خودروی بنزینی تاریخ آئودی محسوب می‌شود، علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر، از سیستم اگزوز اختصاصی هم بهره می‌برد که صدای جذاب‌تری دارد. در هردو نسخه، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند. هردو نسخه همچنین از دیفرانسیل مرکزی مکانیکی برخوردار هستند و روی سیستم تعلیق بادی قرار گرفته‌اند که می‌تواند ارتفاع از زمین را تا ۹۰ میلی‌متر کم یا زیاد کند.

در شاسی‌بلندهای بزرگی مثل RS Q8 هندلینگ تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به همین دلیل، آئودی این خودرو را به آنتی‌رول بارهای فعال الکترومکانیکی مجهز کرده است تا حرکات بدنه را کنترل کنند. این سیستم از دو موتور برقی کوچک تشکیل شده که بین دو نیم آنتی‌رول بار قرار گرفته‌اند. هنگام رانندگی در خط مستقیم، این دو نیمه از هم جدا می‌شوند تا حرکات بدنه در جاده‌های ناهموار کاهش پیدا کند اما زمانی که خودرو می‌پیچد، موتورهای برقی، نیم آنتی‌رول بارها را در جهت مخالف یکدیگر حرکت می‌دهد تا شیب بدنهٔ خودرو کمتر شود. علاوه بر این، هردو نسخهٔ RS Q8 به‌صورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز هستند.

نسخهٔ استاندارد RS Q8 در جلو به دیسک‌های ترمز ۴۲۰ میلی‌متری با کالیپرهای ۱۰ پیستونه و در عقب به دیسک‌های ۳۷۰ میلی‌متری مجهز است درحالی‌که برای نسخهٔ پرفورمنس دیسک‌های کربن سرامیکی ۴۴۰ میلی‌متری در جلو و ۳۷۰ میلی‌متری در عقب در نظر گرفته شده است. این نسخه همچنین از رینگ‌های ۲۳ اینچی بهره می‌برد که سبک‌تر از نمونه‌های ۲۲ اینچی در نسخهٔ استاندارد هستند.
در بیرون، RS Q8 معمولی با تریم مشکی براق برای قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر جلو، تریم پنجره‌ها و دیفیوزر عقب ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ پرفورمنس به قاب آینه‌های جانبی و اسپویلر جلوی کربنی مات و دیفیوزر عقب خاکستری مات مجهز است. همچنین سه رنگ بیرونی جدید شامل آبی آسکاری، طلایی صخیر و قرمز چیلی هم برای این ماشین ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا