اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی آلپین A290

در اقدامی جالب توجه و دور از انتظار، مهندسان آلپین از نسخه‌ی اسپرت و تقویت‌شده‌ی رنو ۵ جدید رونمایی کردند. این محصول، نسخه‌ی استاندارد و GT و GTS خواهد داشت.

به گزارش دنده 6 – طی سال‌های اخیر، آلپین زیرمجموعه‌ی رنو با معرفی A110 خبرساز شد و مورد تحسین کارشناسان قرار گرفت. این کوپه‌ی اسپرت و کوچک، خودرویی مستقل از محصولات معمول رنو بود و توانست پورشه باکستر را به چالش بکشد. حال در تابستان ۲۰۲۴، رنو ۵  برقی مدرن با برند آلپین و تجهیزات جذاب خاص علاقه‌مندان رانندگی پیست، معرفی شده است تا شاید فروش این خودروی الکتریکی را افزایش دهد.

در نمای بیرونی آلپین A290، حرف X خودنمایی می‌کند. حتی داخل کاسه چراغ‌ها نیز، چنین حالتی وجود دارد تا تفاوت ظاهی با مدل استاندارد رنو ۵ تاکید شود. علاوه‌بر حذف نشان تجاری رنو در محصول آلپین، سپر اصلی نیز با مدل ویژه تعویض شده است. به این شکل، کیت بدنه‌ی اختصاصی برای A290، فرم عضلانی و تهاجمی را بیشتر نشان می‌دهد. خصوصا چرخ‌های جدید ۱۹ اینچ با طرح اختصاصی در هاچبک آلپین دیده می‌شوند. عرض بدنه‌ی A290 نسبت به رنو ۵ برقی جدید، حدود ۶ سانتی‌متر بیشتر است.

مدل استاندارد آلپین A290، قدرت ۱۷۴ اسب بخار دارد. نسخه‌ی GT و GTS از موتور برقی، ۲۱۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر می‌گیرند. آلپین A290 سفارشی، ۱۴۷۹ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۶/۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. به لطف بازبینی فنی، فرمان‌پذیری آلپین A290 برتری محسوس نسبت به رنو ۵  برقی دارد. این خودرو ۴ متری، حالت در دایره‌ای به قطر ۱۰/۲۵ متر، دور کامل می‌زند.

در کابین، نمایشگر لمسی ۱۰/۱ اینچ و پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ وجود دارند که نسبت به نمونه‌ی استاندارد در رنو ۵ برقی، کیفیت تصویر بالاتر ارایه می‌دهند. صندلی‌های اسپرت، شبیه‌ساز صدای آلپین و سیستم صوتی از برند داویاله (Devialet) در A290 فراهم خواهند بود. همچنین فضای صندوق ۳۲۶ لیتر با وجود ۴ صندلی، نکته‌ی مثبت این خودرو محسوب می‌شود

قیمت آلپین A290 هنوز مشخص نیست. هم‌اکنون رنو ۵ برقی در بازار اروپا ۳۶ هزار دلار قیمت دارد و احتمالا نسخه‌های سفارشی ساخت آلپین، نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت‌گذاری خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا