اخبار خارجی

معرفی بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین جت‌های شخصی ایرباس

در مقاله پیش رو ۵ نمونه از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین جت‌های شخصی تجاری ایرباس را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

به گزارش دنده 6 – جت‌های تجاری ایرباس ACJ جزو لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین جت‌های مسافری دنیا هستند. این قصرهای متحرک هوایی برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان ثروتمند طراحی شده‌اند و راحتی، تکنولوژی و آپشن های بی‌شماری دارند. اولین جت شخصی تجاری ایرباس در سال ۱۹۹۷ و بر اساس A319 معرفی شد. امروز سبد محصولات ایرباس شامل مدل‌های کم‌عرض از جمله ACJ320 و مدل‌های پهن‌پیکر همچون ACJ330 است. ایرباس می‌گوید این جت‌ها دارای پهن‌ترین و قدبلندترین کابین‌ها بین تمامی جت‌های تجاری هستند و به‌طور متوسط ۲۰ درصد ارتفاع و ۶۵ درصد پهنای بیشتری دارد. در این مقاله به برخی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین جت‌های شخصی ایرباس اشاره می‌کنیم.

بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین جت‌های شخصی ایرباس
ایرباس ACJ320neo
فضای کابین: ۹۵.۹ مترمربع

این جت لوکس و شخصی جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خریداران است چراکه قابلیت اطمینان و راندمان بالای خانواده A320 را با راحتی و اشرافیت یک جت شخصی ترکیب می‌کند. بنا به گفته ایرباس، ACJ320neo سه برابر فضای کابین بیشتری نسبت به جت‌های تجاری سنتی دارد و درعین‌حال هزینه‌های عملیاتی و شعاع پروازی مشابهی را ارائه کرده است. این جت با یک‌بار سوخت‌گیری می‌تواند شعاع پروازی ۱۱۱۰۰ کیلومتری داشته باشد که به معنی بیش ۱۳ ساعت پرواز بدون توقف به همراه ۲۵ مسافر است. این جت لوکس به خاطر شعاع پروازی احساس‌برانگیز مشهور شده به گونه‌ای که می‌تواند از لندن به نیویورک یا توکیو به لندن را بدون نیاز به سوخت‌گیری مجدد پرواز کند. کابین ACJ320neo نیز جادار و قابل شخصی‌سازی است و پیکربندی‌های متنوعی را بسته به درخواست مشتریان ارائه می‌کند که شامل اتاق‌های جلسه، حمل بار و… خواهد بود.

ایرباس ACJ330-800neo
فضای کابین: ۲۱۵.۹ مترمربع

ACJ330-800neo یک هواپیمای برد بلند پهن‌پیکر است که برای مشتریان ثروتمند و سختگیر طراحی شده است. جت موردبحث بر پایه مدل‌های موفق A330neo شکل گرفته و از جمله نوآوری‌های آن می‌توان به پیشرانه های های بایپس، بالچه‌ها و… اشاره کرد که همگی برای بهبود عملکرد و کاهش صدای تولیدی در نظر گرفته شده‌اند. کابین ACJ330-800neo دارای شش ناحیه کنترل دماست و در هر ۲ دقیقه هوای تازه‌ وارد آن می‌شود. با وجود شعاع پروازی ۱۹۳۰۰ کیلومتری، جت جذاب ایرباس می‌تواند بیش از ۲۱ ساعت را بدون توقف پرواز کرده و اروپا را به استرالیا یا خاورمیانه را به آمریکای شمالی متصل کند.

ایرباس ACJ330-900neo
فضای کابین: ۲۴۳ مترمربع

خانواده ACJ330neo شامل مدل یاد شده ۸۰۰ و البته مدل بزرگ‌تر ۹۰۰ است که نسخه‌ای کشیده‌تر از جت یاد شده با فضای کابین بیشتر خواهد بود. با اینکه پهنای کابین مدل ۹۰۰ مشابه نسخه ۸۰۰ است اما ۵.۳۵ متر طول بیشتری دارد که به معنی ۲۷ مترمربع فضای کف بیشتر است. کابین این جت تجاری تجسم کامل اشرافیت است و می‌توان آن را با طراحی متمایزی سفارش داد. حتی امکان انتخاب اتاق کنفرانس، نهارخوری، دفتر شخصی و… نیز وجود دارد.

ACJ350-900
فضای کابین: ۲۶۹.۸ مترمربع

یکی دیگر از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین جت‌های شخصی ایرباس با نام ACJ350-900 شناخته می‌شود که به خانواده محصولات پهن‌پیکر و برد بلند A350XWB تعلق دارد. این جت از تکنولوژی پیشرفته و لوکس‌ترین تجهیزات سود می‌برد و شعاع پروازی ۲۰۵۵۷ کیلومتری دارد. چنین رقم حیرت‌انگیزی باعث می‌شود جت ایرباس بیش از ۲۲ ساعت را بدون توقف پرواز کند و ۲۵ مسافر خود را در نهایت آرامش به مقصد برساند. ACJ350-900 یکی از بزرگ‌ترین کابین‌ها را دارد و از سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته، نورپردازی تمام LED و… برخوردار است. در کابین جادار جت می‌توان حمام، اتاق‌خواب، دفتر شخصی، اتاق کنفرانس و… را سفارش داد.

ACJ350-1000
فضای کابین: ۳۰۷.۹ مترمربع

ACJ350-100 نسخه کشیده‌تر ۹۰ است و پرچم‌دار جت‌های شخصی تجاری ایرباس به شمار می‌رود. این هواپیما پهن‌ترین و طویل‌ترین کابین را بین تمامی جت‌های ایرباس دارد و همانند مدل ۹۰۰ از ویژگی‌های خلاقانه‌ای همچون بدنه ساخته شده از کامپوزیت و متریال متفاوت برخوردار است. کابین ACJ350-1000 فضای کافی برای تعبیه چندین اتاق مختلف را دارد و البته در طراحی آن نیم‌نگاهی به حفظ محیط‌زیست نیز بوده به گونه‌ای ک پیشرانه‌های کم‌مصرف و آیرودینامیک پیشرفته بکار گرفته‌ شده‌اند. مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه‌های عملیاتی این جت ۲۵ درصد کمتر از نسل پیشین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا