اخبار خارجیاسلایدر

معرفی بی ام و M5 تورینگ

پکیج تازه حداکثر سرعت M5 تورینگ را به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

به گزارش دنده 6 – بسیاری باور دارند که بی‌ام‌و دیرتر از آنچه انتظارش را می‌رفت از استیشن M5 رونمایی کرد؛ با این وجود این شرکت مونیخی همچنان به محصول سنگین‌وزن و اسپرت خود ایمان دارد و تلاش می‌کند تا آن را به بهترین شکل ممکن به دست مشتریان برساند. مدیران بی‌ام‌و در راستای رسیدن به هدف یادشده، به‌تازگی از پکیج M پرفورمنس برای M5 تورینگ رونمایی کرده‌اند تا استیشن G99 را به سطحی تازه برسانند. همان‌طور که خبر عرضه بی‌ام‌و M5 G90 پیش از معرفی رسمی تنها با یک تصویر اعلام شد، تنها یک تصویر رسمی از این استیشن اسپرت موجود است تا طرفداران خریداران بالقوه بتوانند دیدی مناسب از محصول موردانتظارشان داشته باشند.

پکیح M پرفورمنس ویژگی‌های مشابهی را در اختیار مالکان M5 تورینگ قرار می‌دهد؛ بنابراین خریداران می‌توانند از میان قطعات فیبرکربنی گوناگون، موارد دلخواه را انتخاب کرده و روی خودروشان تعبیه کنند. ازجمله قطعات در دسترس خریداران این پکیج می‌توان به اسپلیتر دوبخشی جلو، گلگیرهای فیبرکربنی جانبی و تیغه‌های جانبی سپر عقب اشاره کرد که نشان از بهبودی جزئی اما فراگیر دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل از برچسب سیاه‌رنگ اسپرت هم در نمای جانبی استفاده کنند تا خودروی خود را از نمونه‌های عادی تمایز دهند. رینگ‌های موجود در تصویر تنها مختص این خودرو نیستند اما بی‌ام‌و وعده داده که خریداران پکیج M پرفورمنس از رینگ‌های تازه آلیاژی بهره‌مند شوند. هر چند هنوز تصاویر بخش عقب خورو منتشر نشده است اما می‌توان انتظار داشت که میزبان یک اسپویلر سقفی فیبرکربنی و در باک سوخت از جنس مواد خاص باشد.

این پکیج که هم برای نسخه سدان و هم برای استشین عرضه می‌شود، به خریداران M5 اجازه می‌دهد تا از دوخت‌های متنوع درون کابین و موکتی تازه هم بهره‌مند شوند. داشبورد نمونه‌های مجهز به این پکیج از چرم ناپا پوشیده می‌شود و برند M در جای‌جای آن حک خواهد شد.نسل تازه بی‌ام‌و M تورینگ پس از ۲۴ سال غیبت به بازار عرضه شده و قرار است برای نخستین‌بار با قیمت هنگفت ۱۲۱ هزار دلار در بازار ایالات‌متحده هم به فروش برسد. این خودرو که سومین نسل از استیشن‌های سری ۵ به شمار می‌رود، حدود ۲.۵ تن وزن دارد اما به‌لطف مهندسی دقیق بی‌ام‌و از توزیع وزن ۵۰:۵۰ در جلو و عقب سود می‌برد. همین مسئله باعث شده تا بسیاری روی عملکرد مناسب آن حساب باز کنند.

پیشرانه نسل تازه M5 تورینگ را یک واحد ۴.۴ لیتری تویین توربوی V8 تشکیل می‌دهد که توان تولید ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱,۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با وجود وزن بالای بدنه می‌تواند کمی دیرتر از M5 سدان و درعرض ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. استیشن تازه‌وارد اما قدرتمند بی‌ام‌و پس از ۱۱.۱ ثانیه از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند؛ نسخه مجهز به پکیج M پرفورمنس شتابگیری را تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت ادامه می‌دهد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا برای عرضه یک استیشن قدرتمند کمی دیر نشده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا