اخبار خارجیاسلایدر

معرفی تویوتا GR86 و سوبارو BRZ مدل 2025

نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا GR86 و سوبارو BRZ با تغییراتی در فرمان برقی، کمک‌فنرها و دریچهٔ گاز با قیمت پایه ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار راهی بازار خواهند شد.

به گزارش دنده 6 – تویوتا کوپهٔ اسپرت GR86 را با تغییراتی فنی برای مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. مهندسان ژاپنی سیستم فرمان برقی و کمک‌فنرها را تغییر داده‌اند تا این ماشین را چابک‌تر کنند. همچنین در نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی، کنترل گشتاور خودرو بهبود پیدا کرده است که باعث سهولت در تعویض دنده خواهد شد. علاوه بر این، با اعمال تغییرات در کنترل دریچهٔ گاز، حالا پدال گاز واکنش دقیق‌تری خواهد داشت.

تویوتا برای GR86 نسخهٔ ویژهٔ جدیدی بنام Hakone را هم ارائه کرده است که از رنگ بیرونی سبز، رینگ‌های ۱۸ اینچی برنزی، ترمزهای برمبو، کمک‌فنرهای ساکس و تودوزی مشکی و خرمایی منحصربه‌فرد بهره می‌برد. این نسخه در پاییز پیش رو تنها در تعداد ۸۵۰ دستگاه عرضه خواهد شد. نسخه‌ای از این مدل ویژه هم با نام Ridge Green برای بازار ژاپن در ۲۰۰ دستگاه ارائه خواهد شد.

در نسخهٔ اتوماتیک GR86 نیز تویوتا با افزایش محدودیت دور موتور و افزایش بازهٔ ارائهٔ حداکثر گشتاور، رانندگی را کمی هیجان‌انگیزتر کرده است. دی‌لایت‌های جدید هم یکی دیگر از ویژگی‌های GR86 مدل ۲۰۲۵ هستند. عرضهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ این کوپهٔ اسپرت حدود دو هفتهٔ دیگر یعنی از اول آگوست در ژاپن آغاز خواهد شد و تویوتا هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید آن را شروع کرده است.

بااین‌حال، این شرکت معتقد است تقاضا برای نسخهٔ Ridge Green بیش از عرضه خواهد بود و به همین دلیل یک سیستم قرعه‌کشی را ایجاد کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ جولای برای خرید این نسخه تولید محدود در ژاپن ثبت‌نام کنند و برندگان نیز برای تحویل خودروی خود باید تا اکتبر صبر کنند. قیمت پایهٔ GR86 مدل ۲۰۲۵ در ژاپن از ۳.۵۲ میلیون ین معادل ۲۲,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای مدل Ridge Green در نسخهٔ دستی ۳.۹۰ میلیون ین معادل ۲۴,۵۰۰ دلار و برای اتوماتیک ۳.۹۹ میلیون ین معادل ۲۵,۱۰۰ دلار خواهد بود.
هم‌زمان با GR86، سوبارو هم برادر دوقلوی این خودرو یعنی BRZ را مورد به‌روزرسانی قرار داده است. این شرکت برای نسخهٔ دستی BRZ دکمهٔ اسپرتی را روی کنسول مرکزی تعبیه کرده است که با بهبود پاسخ پدال گاز، شتاب را بهتر می‌کند و صدای موتور که به‌صورت مصنوعی داخل کابین پخش می‌شود را افزایش می‌دهد. در این ماشین هم مثل GR86 کمک‌فنرها و فرمان از نو تنظیم شده‌اند که باعث بهبود هندلینگ و همین‌طور راحتی سواری می‌شود. بااین‌حال، برخلاف همتای تویوتایی، برای BRZ بری از نسخهٔ ویژه نیست.

سوبارو در نظر دارد هرماه حدود ۳۰۰ دستگاه از این کوپهٔ ارزان‌قیمت در بازار داخلی ژاپن به فروش برساند. قیمت BRZ در ژاپن از ۳.۳۲ میلیون ین معادل ۲۰,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و حداکثر به ۳.۸۲ میلیون ین معادل ۲۴ هزار دلار برای نسخهٔ STI Sport با گیربکس اتوماتیک می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا