اخبار خارجیاسلایدر

معرفی رانگلر روبیکان 392 فاینال ادیشن با قیمت107 هزار دلار!

قیمت نسخهٔ ویژهٔ فاینال ادیشن که برای خداحافظی با جیپ رانگلر V8 ارائه شده است، با سفارش تمام آپشن‌ها به بیش از ۱۰۷ هزار دلار می‌رسد.

به گزارش دنده 6 – نسل چهارم جیپ رانگلر از سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و به‌تازگی یک به‌روزرسانی را تجربه کرده است. این خودرو با پنج پیشرانهٔ مختلف و هشت تیپ گوناگون و همین‌طور آپشن‌های سفارشی‌سازی فراوانی عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. پرچم‌دار و گران‌ترین عضو این خانواده، روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن است که از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. جیپ ابتدا قصد داشت تنها ۳,۷۰۰ دستگاه از نسخهٔ فاینال ادیشن تولید کند اما به نظر می‌رسد پیشرانهٔ V8 قدرتمند در سال ۲۰۲۵ هم همچنان برای رانگلر ارائه خواهد شد. حال در ادامه قصد داریم ببینیم با سفارش تمام آپشن‌ها، قیمت یک نمونهٔ فول آپشن از قوی‌ترین و گران‌ترین رانگلر چقدر خواهد بود.

روبیکان ۳۹۲ به‌خودی‌خود نسخهٔ گران‌قیمتی است و قیمت نسخهٔ معمولی آن از ۹۳,۴۴۰ دلار آغاز می‌شود که بیش از ۳۰ هزار دلار از روبیکان X گران‌تر است. تجهیزات استاندارد این مدل شامل صندلی‌های چرمی ناپا، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، اکسل عقب هوی دیوتی، لاستیک‌های ۳۵ اینچی، تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده و سیستم صوتی پریمیوم آلپین می‌شود. هرچند لاستیک‌های ۳۵ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در روبیکان X هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما برای این مدل پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 قابل سفارش نخواهد بود و بخش عمده‌ای از افزایش قیمت روبیکان ۳۹۲ به دلیل همین موتور است که به این نسخه شخصیت بسیار متفاوتی نسبت به دیگر مدل‌های رانگلر می‌بخشد.

این موتور با ۴۷۰ اسب بخار قدرت، آفرودر جیپ را ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای کسانی که خواهان رانگلر خاص‌تری هستند، نسخهٔ روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن تریم منحصربه‌فردی را همراه با کیت سفارشی مثل وینچ Warn و سقف سخت سه‌تکهٔ همرنگ بدنه ارائه می‌کند. هردو مدل روبیکان ۳۹۲ معمولی و فاینال ادیشن صرفاً به‌صورت چهاردر عرضه می‌شوند. برای مقایسه، تیپ اسپرت با قیمت ۳۹,۵۹۰ دلار، ارزان‌ترین راه برای خرید یک رانگلر چهاردر است.

روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن که از ویژگی‌هایی مثل وینچ Warn با ظرفیت کشش ۳۶۳۰ کیلوگرم، صندلی‌های چرمی ناپا با رنگ طلایی و نشان ویژهٔ فاینال ادیشن، محافظ رکاب‌های موپار، افزایش ۱.۳ سانتی‌متری ارتفاع تعلیق و برچسب‌های فاینال ادیشن روی بدنه بهره می‌برد، ۸,۴۵۰ دلار گران‌تر از نسخهٔ معمولی است که قیمت نهایی را به شش‌رقمی کرده و به ۱۰۱,۸۹۰ دلار می‌رساند. همان‌طور که گفته شد، ابتدا قرار بود تنها ۳,۷۰۰ دستگاه از این نسخهٔ پایانی ساخته شود و برخی خریداران با علم به این موضوع سراغ روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن رفتند اما جیپ بعداً اعلام کرد که تولید این نسخه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. هرچند هیچ عددی برای تعداد تولید اضافی این نسخه اعلام نشده ولی قطعاً این کار حالت انحصاری روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن را کمرنگ خواهد کرد.

درهرحال، روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن به‌صورت استاندارد مملو از امکانات است اما هنوز هم تعداد انگشت‌شماری آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود. برای این نسخه هفت رنگ بیرونی مختلف ارائه می‌شود که فقط رنگ سفید روشن بدون هزینه است و رنگ‌های دیگر ۵۹۵ دلار هزینه دارند. همچنین رنگ صورتی تولید محدود هم با قیمت ۸۹۵ دلار ارائه می‌شود. کیت آینه‌های جانبی جدا از درها با قیمت ۱۹۵ دلار، جلوپنجرهٔ مشکی مات موپار با قیمت ۳۲۵ دلار، شیشهٔ جلوی بازشو با قیمت ۴۰ دلار و سقف پارچه‌ای بازشو برقی با قیمت ۳,۹۹۵ دلار هم ازجملهٔ دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای رانگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن هستند. با سفارش تمام آپشن‌ها و احتساب همهٔ هزینه‌ها، قیمت این جیپ فاینال ادیشن نهایتاً به ۱۰۷,۳۴۰ دلار می‌رسد که رانگلر را به لیگ قیمتی جدیدی وارد می‌کند.

این در حالی است که با خرید تیپ‌های ویلیز یا روبیکان می‌توان همین توانایی‌های آفرود را با قیمتی به‌مراتب کمتر در اختیار داشت. به‌عنوان‌مثال، تیپ ویلیز چهاردر با تمام آپشن‌های موردنیاز، زیر ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آن‌هم برای اکثر وظایف آفرودی کافی خواهد بود. همچنین اگر خواهان موتور V8 باشید، روبیکان ۳۹۲ معمولی با قیمت ۹۳,۴۴۰ دلار ارائه می‌شود که نزدیک به ۱۴ هزار دلار از فاینال ادیشن فول آپشن ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین، تنها دلیل که کسی چنین قیمت گزافی را برای یک رانگلر پرداخت کند، تولید محدود و حالت انحصاری آن است که این ویژگی هم با ادامهٔ تولید در سال ۲۰۲۵ کمرنگ خواهد شد. البته بدون شک رانگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن خودرویی فوق‌العاده توانا است ولی قیمت آن در قیاس با دیگر نسخه‌های رانگلر منطقی به نظر نمی‌رسد خصوصاً با توجه به اینکه با ۱۱۱ هزار دلار می‌توان سراغ لندروور دیفندر V8 رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا