آفروداخبار خارجیاسلایدشو

معرفی رم 1200

پیکاپ جدید رم ۱۲۰۰ که برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده، اساساً نسخهٔ ری‌بج شدهٔ چانگان هانتر است که با نام پژو لندترک هم عرضه می‌شود.

به گزارش دنده 6 – استلانتیس به دنبا گسترش پیکاپ‌های خود در آمریکای جنوبی است و بدین منظور رم ۱۲۰۰ را معرفی کرده است. این پیکاپ اما در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ پژو لندترک و فیات تیتانو است که همگی بر اساس شاسی نردبانی مشترک با پیکاپ چانگان هانتر ساخته شده‌اند. با توجه به تصاویر که رم ۱۲۰۰ را در نسخه‌های تک کابین و دو کابین نشان می‌دهد، بدنهٔ این پیکاپ با پژو لندترک یکسان به نظر می‌رسد و صرفاً جلوپنجرهٔ جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است تا به پیکاپ‌های بزرگ‌تر رم شباهت پیدا کند.

در تیپ پایهٔ این پیکاپ بنام تریدزمن، سپرها بدون رنگ و رینگ‌ها فولادی هستند اما در دو تیپ بعدی بنام‌های بیگ‌هورن و لارامی شاهد سپرهای همرنگ بدنه، دی‌لایت‌های LED، جلوپنجرهٔ کرومی و رینگ‌های آلومینیومی هستیم. هرچند ابعاد رم ۱۲۰۰ هنوز اعلام نشده است اما ازآنجایی‌که اساساً با پژو لندترک و فیات تیتانو یکسان است، باید در نسخهٔ دو کابین ۵,۳۳۱ میلی‌متر طول داشته باشد که این یعنی ابعادی مشابه تویوتا هایلوکس و فورد رنجر خواهد داشت.

تمام نسخه‌های رم ۱۲۰۰ با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی توربو عرضه می‌شوند که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که از پژو لندترک گرفته شده است، می‌تواند در کنار گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار گیرد. به‌جز تیپ لارامی که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد، در دو تیپ دیگر قدرت فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

هرچند فیات تیتانو در اروگوئه تولید می‌شود اما رم ۱۲۰۰ برای عرضه در آمریکای جنوبی از چین وارد خواهد شد. ظرفیت بار تیپ پایهٔ تک کابین این پیکاپ ۱۲۰۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن ۳ تن اعلام شده است. قیمت رم ۱۲۰۰ در مکزیک از ۴۴۵ پزو معادل ۲۶,۷۰۰ دلار برای تیپ پایهٔ تریدزمن آغاز شده و به ۶۶۹ هزار پزو معادل ۴۰,۲۰۰ دلار در تیپ پرچم‌دار لارامی می‌رسد. انتظار می‌رود فروش این پیکاپ از ماه آینده آغاز شود. رم ۱۲۰۰ با رقبای محبوبی مثل تویوتا هایلوکس، شورلت S10 و نیسان فرانتیر مواجه خواهد بود و انتظار نمی‌رود در بازارهای خارج از آمریکای جنوبی عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا