اخبار خارجی

معرفی فولکس‌واگن گلف R

قدرت پیشرانهٔ ۲ لیتری گلف R جدید با ۱۳ اسب بخار افزایش به ۳۳۳ اسب بخار رسیده و شتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیه‌ای را فراهم کرده است.

به گزارش دنده 6 – پس‌ازاینکه فولکس‌واگن اوایل امسال نسخهٔ فیس‌لیفت نسل هشتم گلف را معرفی کرد، منتظر پرچم‌دار این خانواده یعنی گلف R بودیم که سرانجام در دو نسخهٔ هاچ‌بک و استیشن معرفی شده است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف R حالا ۳۳۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱۳ اسب بخار بیشتر از قبل و مشابه نسخه‌های ویژهٔ بیست‌سالگی و R 333 است که قبلاً دیده بودیم.

این افزایش قدرت، شتاب صفرتاصد گلف R هاچ‌بک را به ۴.۶ ثانیه و نسخهٔ استیشن را به ۴.۸ ثانیه رسانده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز هرچند روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج پرفورمنس این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. در گلف R جدید فولکس‌واگن گیربکس دستی را حذف کرده و حالا نیروی پیشرانه فقط توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion به هردو محور منتقل می‌شود.

گلف R جدید در بیرون به چراغ‌های جلوی LED پلاس جدیدی مجهز شده و حالا لوگوی چراغ‌دار فولکس‌واگن به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. علاوه بر این، برای این هاچ‌بک اسپرت سپر جلوی جدیدی با عناصر آیرودینامیکی مثل خنک‌کنندهٔ ترمز طراحی شده است. در عقب نیز چراغ‌های LED استاندارد با گرافیک جدید، دیفیوزر مشکی و چهار سر اگزوز را می‌بینیم.

گلف R به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شود اما پکیج سفارشی پرفورمنس رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار اسپویلر عقب بزرگ، G متر، لپ تایمر GPS و دو حالت رانندگی جدید اسپشال و دریفت را به همراه خواهد داشت. فولکس‌واگن حالت اسپشال را برای پیست نوربرگ‌رینگ تنظیم کرده است تا خودرو بهتر بتواند با ناهمواری‌های این پیست مقابله کند. به‌روزرسانی‌های داخلی گلف R مدل ۲۰۲۵ هم شامل ارائهٔ آخرین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فولکس‌واگن برای نمایشگر لمسی ۱۲.۹ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی می‌شود.
سازندهٔ آلمانی یک نسخهٔ ویژه از گلف R بنام بلک ادیشن را هم برای بازار اروپا تدارک دیده است که با لوگوها و نشان‌های مشکی، کالیپرهای ترمز مشکی، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و سر اگزوزهای مشکی ارائه می‌شود. چراغ‌ها جلوی LED ماتریکسی و پکیج پرفورمنس نیز در این نسخه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. برای این نسخه رینگ‌های فورج‌کاری شده هم قابل سفارش خواهد بود که هرکدام ۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد.پیش‌فروش گلف R جدید به‌زودی در اروپا آغاز می‌شود و مدت کوتاهی بعد راهی دیگر بازارها خواهد شد. عجیب اینکه به گفتهٔ فولکس‌واگن، این هاچ‌بک پرچم‌دار در آلمان با قیمتی کمتر از قبل به فروش خواهد رسید. هنوز قیمت گلف R مدل ۲۰۲۵ برای بازار آمریکا اعلام نشده است اما قیمت نسخهٔ قبلی با گیربکس اتوماتیک از ۴۷,۷۰۰ دلار آغاز می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا