اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی فیات گرند پاندا

فیات گرند پاندا که قرار است به‌عنوان مدلی بزرگ‌تر در کنار پاندای قدیمی تولید شود، با پیشرانه‌های هیبریدی و برقی سیتروئن C3 راهی بازار خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – نسل کنونی فیات پاندا در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ معرفی شد و هم‌اکنون خودرویی سالخورده محسوب می‌شود. بااین‌حال، فیات مدلی بنام گرند پاندا را معرفی کرده است که بجای جایگزینی با پاندای قدیمی، به‌عنوان مدلی بزرگ‌تر در کنار آن تولید خواهد شد. این در حالی است که قرار است پاندای قبلی حداقل تا سال ۲۰۲۷ همچنان تولید شود. همان‌طور که از نام این پاندای تازه‌وارد پیدا است، بسیار بزرگ‌تر از مدل قدیمی است و با طول ۳,۹۸۸ میلی‌متر، حدود ۳۰ سانتی‌متر کشیده‌تر است.

البته گرند پاندا هنوز هم خودرویی کوچک است هرچند که بسیار چشمگیرتر از قبل به نظر می‌رسد. این کراس‌اوور کوچک اساساً نسخهٔ فیات از سیتروئن C3 جدید محسوب می‌شود که به‌تازگی راهی بازار اروپا شده است. بااین‌حال، گرند پاندا بسیار متفاوت از همتای فرانسوی به نظر می‌رسد و حال و هوای خودروهای کانسپت را دارد. فیات در جلوی این خودرو از طرح پیکسلی استفاده کرده است که ممکن است هیوندای آیونیک ۵ را به یاد بیاورد. در چراغ‌های جلوی خودرو دی‌لایت‌هایی با طرح شطرنجی کار شده که همین گرافیک در چراغ‌های عقب هم دیده می‌شود.

در قسمت جانبی، طرح X شکل رینگ‌ها مکمل گرافیک شطرنجی چراغ‌ها است درحالی‌که روکش‌های پلاستیکی اطراف گلگیرها و ریل‌های روی سقف نیز باعث می‌شود خودرو بیشتر شبیه کراس‌اوورها به نظر برسد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این خودرو نوشتهٔ بزرگ FIAT است که بجای لوگوی این شرکت روی در صندوق حک شده درحالی‌که روی نوار مشکی‌رنگی بین چراغ‌های عقب نیز نام PANDA نقش بسته است.

گرند پاندا با پیشرانه‌های هیبریدی و الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد که به‌احتمال‌زیاد همان موتورهای سیتروئن C3 هستند؛ بنابراین، برای کراس‌اوور فیات باید انتظار یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت را داشته باشیم که در کنار سیستم هیبریدی خفیف و گیربکس شش سرعته دوکلاچه کار می‌کند. نسخهٔ تمام الکتریکی هم احتمالاً موتور ۱۱۳ اسب بخاری و باطری ۴۴ کیلووات ساعتی سیتروئن e-C3 را قرض خواهد گرفت که امکان پیمودن تا ۳۲۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. بازار گرند پاندا فقط محدود به اروپا نخواهد بود و فیات قصد دارد آن را در خاورمیانه و آفریقا هم عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا