اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

معرفی مرسدس-AMG E53 جدید هیبریدی

شرکت مرسدس-AMG E53 جدیدرا معرفی کرد این خودرو  هیبریدی شش سیلندر با 603 اسب بخار است.
به گزارش دنده 6،  قرار است مرسدس کلاس E جدید برای هر دو سبک سدان و واگن در دسترس باشد. برق‌رسانی  با یک موتور احتراقی کوچک انجام می شود و نه تنها این نسخه AMG Lite دارای  موتور شش خطی است بلکه از مدل بنزینی 3.0 لیتری حتی قدرت بیشتری دارد.

AMG E53 قدیمی 429 اسب بخار قدرت داشت، در حالی که مدل جدید آن، موتور 6 سیلندر توربوشارژ شده است که با 443 اسب بخار قدرت می تواند یک شگفتی محسوب شود..

موتور احتراقی در حال حاضر همراه با یک موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار کار می کند و مجموع خروجی سیستم را به 577 اسب بخار می رساند. با فعال کردن Race Start که اصطلاح  برای شتاب بیشتر است، خروجی ترکیبی به 603 اسب بخار افزایش می یابد  و می توانید گشتاور زیادی را تولید کند . شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای نمونه سدان در 3.8 ثانیه است در صوتی که برای نمونه واگن آن بخاطر کمی سنگین تر بودن بده به   0.1 ثانیه اضافی طول می کشد.

این دو سدان و شاسی‌بلند از GLE 53 پیروی می‌کنند و از یک سیستم هیبریدی پلاگین استفاده می‌کنند. در زیر کف صندوق عقب یک بسته باتری با ظرفیت 21.22 کیلووات ساعت  نصب شده است. مرسدس ادعا می کند که برای پیمودن بیش از 62 مایل (100 کیلومتر) در چرخه WLTP بدون مصرف بنزین کافی است. بسته باتری انرژی خود را به موتور الکترونیکی تعبیه شده در گیربکس 9 سرعته اتوماتیک برای صرفه جویی در فضا می رساند.

در مقایسه با کلاس E غیر AMG، “53” دارای بدنه سفت تر، ترمزهای بزرگتر و فرمان چرخ های عقب استاندارد است. سیستم AWD کاملا متغیر با سیستم تعلیق تطبیقی با میرایی متغیر ترکیب شده است. E اسپورت با گلگیرهای جلوی عریض تر، جلوپنجره مشبک روشن و اگزوز چهارگوش طراحی تهاجمی تری دارد. جالب اینجاست که اکسل جلو کمی عریض تر از یک کلاس E معمولی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا