آفروداخبار خارجی

معرفی نسخه‌های جدید اینیوس گرنادیر

اکسل‌های پورتال و لاستیک‌های بزرگ‌ آفرود همراه با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز در محصولات جدید اینیوس ارایه شده است. این مدل‌های پروتوتایپ برای علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای سفارشی و سفرهای طبیعت‌گردی جالب توجه خواهند بود.

به گزارش دنده 6 – اینیوس در فستیوال سرعت گودوود امسال مجموعه‌ای از نسخه‌های اصلاح‌شدهٔ گرنادیر را به نمایش درآورده است. این مجموعه شامل پیکاپ کوارترمستر با اکسل‌های پورتال، یک پیکاپ دیگر با اتاق بار کوتاه، یک شاسی‌بلند با پیشرانهٔ V8، یک نسخهٔ سافاری هشت‌نفره و یک مدل مسابقه‌ای رالی با تأیید فیا می‌شود. اینیوس با نمایش این پروتوتایپ‌ها، قصد دارد تطبیق‌پذیری پلت‌فرم گرنادیر را نشان دهد و علاقهٔ خریداران را برای ساخت نسخه‌های سفارشی توسط بخش شخصی‌سازی شرکت یعنی Arcane Works جلب کند.

چشمگیرترین مدل‌ها در این مجموعه، نسخه‌های پیکاپ و شاسی‌بلند با اکسل‌های پورتال و لاستیک‌های بزرگ‌تر آفرود ساخت شرکت آلمانی LeTech هستند. این دو مدل فاصلهٔ بسیار زیاد ۵۱۴ میلی‌متری از زمین دارند که افزایش ۲۵۰ میلی‌متری را نسبت به نسخهٔ استاندارد نشان می‌دهد و ما را به یاد مرسدس G63 4×4۲ می‌اندازد. به لطف این اکسل‌ها و افزایش ارتفاع، حالا عمق حرکت در آب خودرو به ۱۰۵۰ میلی‌متر رسیده است.

از بین این دو مدل با محور پورتال، نسخهٔ شاسی‌بلند ویژگی منحصربه‌فرد دیگری هم دارد که تجهیز به پیشرانهٔ V8 است. این اولین گرنادیر هشت سیلندر محسوب می‌شود و تغییرات لازم برای نصب این موتور توسط شرکت مگنا انجام شده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ساخت جنرال موتورز با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور موتور ۳ لیتری شش سیلندر ب‌ام‌و در گرنادیر معمولی نشان می‌دهد. به گفتهٔ اینیوس، تعویض پیشرانه به مهندسی مجدد کامل دسته‌موتورها، برق و الکترونیک موتور، سیستم خنک‌کننده، منیفولد اگزوز و منبع اگزوز نیاز داشته است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم باید بازنگری می‌شد تا فضا برای نصب موتور V8 فراهم شود.

مدل بعدی، شورت‌مستر نام دارد که نسخه‌ای با اتاق بار کوتاه از پیکاپ کوارترمستر محسوب می‌شود و توسط مهندسان اینیوس در کارخانهٔ هامباخ شرکت در فرانسه ساخته شده است. این پیکاپ بر اساس یک گرنادیر شاسی‌بلند ساخته شده و صندلی‌های عقب به سمت جلو کشیده شده‌اند تا فضای بیشتری برای قسمت بار خودرو ایجاد شود. هرچند فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۲ میلی‌متری این نسخه با گرنادیر شاسی‌بلند یکسان است اما ۳۰۵ میلی‌متر طول کمتری نسبت به پیکاپ کوارترمستر دارد.

کشیده‌ترین مدل در این مجموعه، نسخهٔ سافاری است که توسط شرکت اینیوس کاوانگو در بوتسوانا ساخته شده است. در این مدل، کابین خودرو به فضایی با هشت صندلی در چهار ردیف تبدیل شده است که به دلیل فقدان ستون‌ها و پنجره‌ها، دید عالی را برای همهٔ سرنشینان فراهم می‌کند. این نسخه همچنین به سقف بلند، میله‌های محافظ در طرفین بدنه، رینگ‌های سفارشی با لاستیک‌های آفرود و اسنورکل هم مجهز است.

در آخر هم به اولین خودروی رالی اینیوس می‌رسیم که مطابق با قوانین فیا ساخته شده است. رنگ مشکی و نارنجی، چراغ‌های اضافی روی جلوپنجره، دریچه‌های روی سقف و رینگ‌های آلیاژی سفید از ویژگی‌های این مدل هستند. گرنادیر رالی در داخل هم به رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای و رو دری‌های فیبر کربنی مجهز شده و برای کاهش وزن، بسیاری از قطعات و تجهیزات آن حذف شده است. در این مدل همچنین خروجی پیشرانهٔ ۳ لیتری ب‌ام‌و هم به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این گرنادیر رالی صاینیوس امیدوار است این پروتوتایپ‌ها بتوانند نظر خریداران را برای سفارشی‌سازی گرنادیر خود توسط بخش Arcane Works شرکت جلب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا