اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی نسخه قدرتمند هاچ بک کوپرا

کوپرا که در سال ۲۰۱۸ از برند سئات گروه فولکس واگن جدا شد، از اولین خودروی پرفورمنس الکتریکی خود رونمایی کرد. این خودروی اسپرت بر اساس مدل کامپکت Born بوده و پسوند “VZ” را دریافت می‌کند.

اولین خودروی برقی این برند دستخوش یک افزایش قدرت و ارتقاءهای دیگر شده است. این هاچ بک برقی دیفرانسیل عقب، از یک موتور ارتقا یافته با ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این ارقام خروجی، نشان دهنده افزایش عظیم ۹۴ اسب بخار و ۲۳۵ نیوتن متر نسبت به قوی‌ترین نسخه قبلی کوپرا Born است. شتاب نسخه VZ اکنون ۵.۷ ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Born VZ چیزی بیشتر از یک موتور الکتریکی قوی‌تر دارد؛ کوپرا همچنین یک جفت رینگ ۲۰ اینچی منحصر به فرد به آن می‌دهد. در این خودرو، ظرفیت خالص بسته باتری با ۲ کیلووات ساعت افزایش، به ۷۹ کیلووات ساعت برای برد تخمینی ۵۷۰ کیلومتر افزایش داده است.

از نظر استایل، کوپرا Born VZ دارای لوگوی جدید “VZ” در درب عقب است که حروف “Cupra” را تکرار می‌کند. در داخل، برای بالاترین مدل، اندازه صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی با ۰.۹ اینچ افزایش، به ۱۲.۹ اینچ رسیده است. با هزینه اضافی، خریداران می‌توانند یک سیستم صوتی Sennheiser سفارشی با ۱۰ بلندگو دریافت کنند. به عنوان استاندارد، نوع VZ دارای شیفترهایی است که پشت فرمان نصب می‌شوند. Born VZ در سه ماهه سوم سال جاری در اروپا به فروش می‌رسد. همچنین در سال ۲۰۲۴، باید شاهد نسخه مشابه فولکس واگن آن، ID.۳ GTX یا هر نامی که هاچ بک برقی اسپرت استفاده می‌کند، باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا