اخبار خارجیاسلایدر

معرفی نسل جدید بی ام و سری 2 گرن کوپه

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه با طراحی تازه، جدیدترین تکنولوژی‌ها و قیمت پایه ۴۰ هزار دلار، سال آینده راهی بازار خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – ب‌ام‌و نسل دوم سری ۲ گرن کوپه را معرفی کرده است. این خودرو که همتای سدان سری ۱ محسوب می‌شود، روی همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته شده است. در بازار آمریکا، این خودرو همچنان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که البته حالا تغییراتی مثل سیستم تزریق سوخت دوگانه و اصلاح هندسهٔ احتراق را تجربه کرده است. این پیشرانه در مدل‌های ۲۲۸ و M235 xDrive به ترتیب با ۲۴۱ اسب بخار و ۳۱۲ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود درحالی‌که هردو نسخه ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند.

در بازار اروپا اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل هم ارائه می‌شود. این موتور در مدل ۲۱۸d پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت و در مدل ۲۲۰d با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت، ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این، اروپایی‌ها می‌توانند مدل بنزینی ۲۲۰ را هم انتخاب کنند که به یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر هیبریدی خفیف با ۱۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است. مدل M235 xDrive به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، درحالی‌که ۲۲۸ به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود.

ب‌ام‌و برای انتقال نیرو هم گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی را با هفت سرعتهٔ دوکلاچه جایگزین کرده است. مدل ۲۲۸ چهارچرخ محرک ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است اما M235 برای انجام این کار به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد که ۰.۱ ثانیه کندتر است. هرچند این مدل قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد اما گشتاور آن از ۴۵۰ نیوتن متر کاهش پیدا کرده است.

نسل جدید سری ۲ گرن کوپه با ۴,۵۴۶ میلی‌متر طول، ۱,۸۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۳۵ میلی‌متر ارتفاع، ۱۸ میلی‌متر کشیده‌تر و ۲۵ میلی‌متر بلندتر از نسل قبلی شده ولی عرض و فاصلهٔ محوری آن بدون تغییر باقی مانده است. این خودرو در طراحی نمای جلو کاملاً مشابه نسل جدید سری ۱ است درحالی‌که در عقب شاهد چراغ‌های باریک و کشیده هستیم. رینگ‌های استاندارد خودرو از نوع ۱۸ اینچی هستند اما نمونه‌های ۱۹ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. همچنین خریداران می‌توانند برای لاستیک‌ها هم نمونه‌های تابستانی، چهارفصل یا پرفورمنس را انتخاب کنند.

سری ۲ گرن کوپهٔ جدید به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق تطبیقی عرضه می‌شود و ب‌ام‌و برای بهبود هندلینگ، زاویهٔ کستر چرخ‌ها را ۲۰ درصد افزایش داده است. در داخل نیز شاهد همان فضای سری ۱ هاچ‌بک با نمایشگرهای خمیده، شیفتر جدید گیربکس، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو هستیم. در اینجا همچنین صندلی‌های اسپرت جدیدی با گرم‌کن ارائه شده است و برای اولین بار، ماساژور صندلی‌های جلو هم قابل سفارش خواهد بود.

تولید نسل جدید سری ۲ گرن کوپه اواخر امسال در کارخانهٔ لایپزینگ آلمان آغاز می‌شود و در ماه مارس آینده برای فروش راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد. قیمت نسخهٔ پایهٔ ۲۲۸ sDrive از ۴۰,۷۷۵ دلار شروع می‌شود که این رقم در M235 xDrive به ۵۰,۶۷۵ دلار می‌رسد. این ارقام هردو ۱,۳۸۰ دلار افزایش را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا